Site icon IAS

מונטנגרו: ארץ קטנה ומרהיבה עם אטרקציות מגוונות לכל גיל ועונה

נוף פנורמי על קוטור שבמונטנגרו, השוכנת לחוף הים האדריאטי. צילום Depositphotos

זה מחמיא ומשמח שישראל מחוזרת ע"י מדינות אחרות שברצונן להגביר את תנועת התיירים הישראלים לארצן. כך היה אמש, באירוע חגיגי שהתקיים במלון רויאל ביץ' בת"א, עם משלחת בת כ- 20 ספקי תיירות ממונטנגרו, בראשות ד"ר אנה טריפקוביץ' מרקוביץ' – מנכ"לית משרד התיירות של מונטנגרו, שהגיעו לביקור ראשון בישראל ופגשו כאן את נציגי ענף התיירות הישראלים ואנשי תקשורת.

נמרוד רינות – קונסול הכבוד של מונטנגרו בישראל, מספר לנו על מדינה קסומה וידידותית. לדבריו: "מונטנגרו לא תאכזב את התייר הישראלי". מנכ"לית משרד התיירות של מונטנגרו, ד"ר אנה טריפקוביץ' מרקוביץ', אומרת: "מונטנגרו הינה יעד מגוון, קרוב ומושלם לתייר הישראלי, המתאים לכל עונות השנה". אז בעצם מה אנו יודעים על מונטנגרו?

קטנה במידות וגדולה בהיצע

מונטנגרו היא מדינה בחבל הבלקן, הגובלת בקרואטיה במערב, בבוסניה והרצגובינה בצפון-מערב, בסרביה בצפון-מזרח, בקוסובו במזרח, באלבניה בדרום ובים האדריאטי בדרום-מערב. היא ידועה ביופייה הפראי ובנופים המרשימים שלה, שנשתמרו ולא נהרסו ע"י האדם ולכן מכונה "שווייץ של הבלקן". ניתן לחלק את מונטנגרו לשני אזורים: הצפון והדרום. הצפון כולל בעיקר טבע ופארקים לאומיים, לצד קניונים עמוקים ונחלים בצבע טורקיז, ומהווה מרכז לפעילויות מאתגרות ולטרקים בקיץ, וכן לסקי ולסנובורדינג בחורף. הדרום הוא האזור המפותח והמתוייר יותר של מונטנגרו, הכולל חופים מטופחים שטופי שמש, בתי מלון ברמה עולמית, אלה לצד תצורות נוף של הים האדריאטי, החל ממפרץ קוטור וכלה בימת שקודרה, שמהווה מקום קינון למאות מיני ציפורים.

מונטנגרו היא יעד מקסים וקרוב, שהתייר הישראלי עדיין לא גילה את מלוא הפוטנציאל שלה. התיירות בה נפגעה כתוצאה ממלחמות האזרחים עקובות הדם של יוגוסלביה, שהתרחשו באזור הבלקן במהלך שנות ה-90. עם זאת, בשנים האחרונות, לאחר היפרדותה מסרביה והכרזת העצמאות שלה ב-2006, התיירות במונטנגרו התחילה להשתקם, והיא מתגלה מחדש בידי תיירים רבים מרחבי העולם. מאז עצמאותה החלה מונטנגרו להתפתח בקצב מסחרר, הוקמו יישובים חדשים ומודרניים, מלונות של חמישה כוכבים, מערכת הכבישים שופרה במידה ניכרת וכך גם מערכות האנרגיה ומים. מתצלומים וסרטוני תדמית, היא נראית כגן עדן לתיירות.

מימין : טלי לאופר – מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, נמרוד רינות – קונסול כבוד של מונטנגרו בישראל ואנה טריפקוביץ' מרקוביץ' – מנכ"לית לשכת התיירת של מונטנגרו. צילום עוזי בכר

מחזרים אחרי התייר הישראלי

טלי לאופר – מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות בישראל, מספרת שבשנת 2019, לפני הקורונה, ביקרו במונטנגרו כ- 40 אלף תיירים מישראל, שהיוו כ- 1.5 אחוזים מכלל התיירות הנכנסת למונטנגרו.  מחברי המשלחת ממונטנגרו שמענו בפירוש שהם מאד מעוניינים בתיירים מישראל ושלמונטנגרו יש את כל מה שניתן להציע: נופים הרים וחופים. תרבות פסטיבלים ומופעים. טירות ומבצרים, מנזרים ומסגדים. ספורט מכל סוג – הכולל גם סקי, טיפוס הרים, תחרויות שייט ורכיבת אופניים. קולינריה משובחת. שמורות טבע ופארקים ירוקים. מונטנגרו מדינה קטנת ממדים שלה מגוון מראות ונופים.

ואיך מגיעים: במרחק טיסה של כשעתיים וחצי מישראל, מגיעים למונטנגרו.

חברת התעופה הלאומית של מונטנגרו, אייר מונטנגרו, תפעיל טיסות ישירות מתל אביב לפודגוריצה Podgorica (עיר הבירה) מאפריל עד אוקטובר, כשעד ה- 2 ביולי הטיסות יפעלו פעם בשבוע ומה- 2 ביולי יפעלו שלוש פעמים בשבוע. חברת התעופה ישראייר תפעיל טיסות ישירות מתל אביב לטיווט Tivat מאפריל עד אוקטובר, ומחודש יוני תפעיל לראשונה אי פעם טיסות יומיות.

אייר מונטנגרו: צוות אוויר על רקע מטוס החברה. צילום מתוף דף הפייסבוק

חברי המשלחת מספרים על "היעד לכל תייר בכל עונה בשנה"

חברי המשלחת ממונטנגרו הכינו מצגות מושקעות וסרטונים יפיפיים, על האזורים האתרים והפעילויות שהם מייצגים: מבתי מלון ברמות שונות, חלקם המתאימים למשפחות ואחרים רק למבוגרים וילדים מעל גיל 12, כאלה המתמחים בספא טיפולים ויופי ואחרים כאתרי נופש על שפת הים האדריאטי; סוכנויות נסיעות שיתכננו לתייר תוכנית מלאה או יעוץ לכזו; אתרי סקי מובילים ופעילויות ספורט אתגריות; מסעדות פיוז'ן וחוויות אוכל בלתי נשכחות; מוזיאונים פסטיבלים ותוכניות תרבות; מסלולי טיולים נושאיים או משולבים; וכמובן האטרקציות של בודווה שהיא בירת התיירות של מונטנגרו ו- קוטור, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 1979.

ולנקודה היהודית: נביא השקר שבתאי צבי שהתאסלם, הגיע למבצר העיר אולצין במונטנגרו, השוכנת על שפת הים האדריאתי. כפי הנראה הוא בילה שם את עשרת שנות חייו האחרונות. במה שהיה חדרו, במרכז הקיר הצפוני ישנה גומחא קטנה ומצידיה שני מגן דויד. ולהבדיל… בעיר הבירה פודגוריצה, פועל בית חב"ד פעיל, שמספק שירותי יהדות לתושבים היהודיים גם בערים האחרות במדינה ולמטיילים ולתיירים היהודים.

Exit mobile version