Site icon IAS

מדד החג של קבוצת גוליבר חושף: ירידה במחירי חופשות הפסח

זיו רוזן, מנכל קבוצת גוליבר צילום אילן בשור

מזג האוויר מתחמם, האביב בדרך – ואיתו גם פסח בא. בשנה שעברה בפסח, ישראל הייתה בגל האחרון של מגפת הקורונה, הגבלות שונות חלו על שלל מדינות, והתיירות רק החלה לחזור למגמות שאנו מכירים מתקופת טרום-הקורונה. השנה, ענף התיירות רושם התאוששות מרשימה. הספקים והתיירים מתקרבים לחג כאשר הם כבר מוכוונים לגבי חופשות החג, והנתונים חושפים: ביעדים המבוקשים נרשמה ירידה של עד 13% במחיר, הרכב הנסיעה השכיח ביותר הוא זוגי – עם 35% מההזמנות שבוצעו עבור זוגות, ו-39% מהנופשים יטוסו בחג לשבוע ואף  יותר.

היעדים המבוקשים ביותר בקטגוריית הטיסות

עשרת היעדים המבוקשים לטיסה בפסח (בסדר יורד) הם: לונדון, ניו יורק, דובאי, טביליסי, אתונה, פריז, בוקרשט, וינה, מדריד ובנגקוק. בשקלול שלהם – המחיר ירד ב-4% בממוצע בהשוואה לשנה שעברה. היעד המבוקש שרשם את הירידה הגדולה ביותר במחיר הוא דובאי עם ירידה של 13% במחיר. שני יעדים בלבד רשמו עלייה במחיר – לונדון עם עלייה של 1%,  וטביליסי עם עלייה של 2% בהשוואה ל-2022. לבנגקוק לא היו טיסות ישירות בפסח הקודם.

 

יעדי הנופשונים הפופולריים לחג הקרוב

עשרת היעדים המבוקשים לחבילות נופש בפסח (בסדר יורד) הם: בטומי גיאורגיה, דובאי, כרתים, רודוס, אנטליה, שארם א-שייח', אמסטרדם, פאפוס, ברצלונה ובוקרשט. מחירי חבילות הנופש בכל עשרת היעדים המבוקשים רשמו ירידה בהשוואה ל-2022. בשקלול שלהם – המחיר בפסח השנה ירד ב-7% בממוצע בהשוואה לשנה הקודמת. היעד שרשם את הירידה הגדולה ביותר במחיר הוא רודוס עם ירידה של 12% במחיר. הירידה הקטנה ביותר במחיר מבין עשרת היעדים נרשמה בברצלונה עם 3%.

*מחיר ממוצע לאדם בהרכב של 2 מבוגרים + 2 ילדים

כמה ישלמו הישראלים על חופשת פסח בארץ?

ומה באשר למחירי הנופש בארץ? כל מחירי המלונות המבוקשים בישראל לחופשת הפסח רושמים ירידה במחיר בהשוואה לשנה שעברה – המחיר ירד ב-3% בממוצע, והיעדים הבולטים לחופשה ישראל במהלך החג הם אילת וים המלח. המחירים נעים בין 3,998 ₪ עד 14,413 ₪ למשפחה.

"אנחנו רואים השנה התאוששות של ענף התיירות, וחזרה למפת היעדים שהכרנו בעבר – בירות אירופה ויעדים רחוקים תופסים את העשירייה הפותחת בהזמנות הטיסות. ב-2022 הישראלים לא ידעו אם יוכלו לטוס בפסח או לאן, גם אצל הספקים הייתה חוסר וודאות, ואנשים היו מוכנים לשלם סכומים גבוהים כדי להנות מחופשה אחרי זמן ממושך של סגרים והגבלות. כעת, כשהשמיים פתוחים, החבילות וטיסות הצ'ארטר נבנו מראש לפסח כדי לאפשר מחיר זול יותר, והמחירים יורדים בהתאם. גם החופשות בארץ, שהיו האלטרנטיבה המרכזית בעת הקורונה, מוסיפות להיות מבוקשות, אך רושמות ירידה במחיר עם פתיחת היעדים השונים לתיירים. עם זאת, חשוב לזכור שאף שהמחירים ירדו בכמה אחוזים – הם עשויים לעלות ככל שנתקרב לחג", מסביר זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר.

ועם מי הישראלים טסים?

נתוני קבוצת גוליבר מגלים כי ההזמנות השכיחות ביותר הן עבור זוגות (35% מההזמנות), לאחר מכן הרכב של 4 נוסעים (25%) ו-3 נוסעים (20%). 13% הזמינו חופשה ל-5 אנשים או יותר ו7% לבד.

28% מההזמנות הן לחופשות של ארבעה ימים או פחות, 19% למשך חמישה ימים, 14% למשך שישה ימים, והיתר (39%) למשל שבוע או אף יותר.

Exit mobile version