Site icon IAS

מאוחדים במאבק להצלת ענף התיירות

מימין: טלי לאופר, דנה הרמן, אילנה סלום וגיל חובב

השבוע יצא לדרך מאבק ראשון וחריג בהיקפו ובעוצמתו של כל אנשי ענף התיירות: משרדי נסיעות, מארגני תיירות, מדריכי טיולים ומורי דרך, סוכנים שכירים, עצמאים, פרילנסרים, עובדי חברות תעופה, נהגים, אנשי שירותי קרקע ועוד רבים וטובים. המחאה עליה הכריזו כולם יחד נבעה מהעובדה שהענף כולו מושבת מאז חודש פברואר ועשרות אלפי משפחות נמצאות במצב קשה ביותר של חוסר וודאות והיעדר פרנסה.

 היעדים אותם מצפים להשיג במחאה:
1. הכרה בענף התיירות כענף הזקוק לסיוע נקודתי לענף חריג
2. פתרון לכלל המועסקים בענף: המשך החל״ת ופתרון למועסקים העצמאיים
3. הקמת שולחן עגול משותף למשרדי הממשלה הרלוונטיים ולנציגי הענף על מנת לדון בנושא פתיחת השמים

ביום ראשון הוקם אוהל מחאה מול משרד האוצר וביקרו בו עשרות חברי כנסת, שרים ועוד מאות תומכים מענף התיירות ומחוצה לו שהבטיחו כולם לסייע לנו במאבק הצודק.

כבר ביום ראשון אחר הצהריים התקבלה הבשורה על הארכת תקופת החל״ת לכל העובדים עד אמצע אוגוסט. אתמול, ביום שני בערב אמר שר האוצר ישראל כ״ץ למארגני המחאה  שענף התיירות היה גורם מכריע שעזר לו להבין שחייבים לפעול מהר למציאת פתרון. מכאן הגיעה גם הבשורה המעודדת על הרחבת תכנית המענקים.  כמו כן הבטיח שר האוצר להמשיך לפעול בסולידריות וביחד עם הענף. עוד אמר: ״תסמכו עליי, אתם לא תישארו לבד. הכסף יגיע במהירות לחשבון הבנק.״

הפגנת הענק של המטה להצלת התיירות
צילום: יחצ התאחדות משרדי הנסיעות

היום (שלישי) הוא יום היסטורי. הבוקר התקיימה הפגנת ענק ראשונה אי פעם של כל ענף התיירות והתעופה. מעל 5,000 איש הגיעו ויחד הוצג מפגן כוח ענק  מול משרד האוצר וכנסת ישראל להשמיע את קול הזעקה.  שר התיירות אסף זמיר הגיע להפגנה והכריז כי הגיע לסיכום להקמת שולחן עגול להכנת מתווה לפתיחת השמיים. בשולחן העגול ייקחו חלק נציגי משרדי הבריאות, התיירות והתחבורה וכן יקחו חלק  נציגי ענף התיירות.

מדובר בהישג ראוי לציון. בתוך שלושה ימים קיבלנו את ההתחיבויות שנדרשו ממשרדי הממשלה, אבל זוהי רק ההתחלה. כעת בכוונת המארגנים לוודא שכל ההבטחות שהובטחו אכן יוצאות אל הפועל: שכל אחד מעובדים בחל״ת מקבל תשלום עד שישוב לעבודה, שכל הפרילנסרים, עצמאים, שכירים בעלי שליטה – עד אחרון אנשי התיירות, כולם מקבלים את מה שהובטח להם והשולחן העגול אכן פועל לפתיחת השמיים.

ענף התיירות מאוחד מתמיד ולא ישקוט על שמריו עד שימומשו כל ההבטחות והענף יחזור לפעילות.

Exit mobile version