Site icon IAS

"לאפשר לכל אזרחי המדינה המחוסנים לחזור לישראל ללא חובת בידוד"

עתירה בנושאי פתיחת השמיים צילום Depositphotos

בנוסף לעתירות שהוגשו ע"י התאחדות משרדי הנסיעות, הדקה ה-90 וקווי חופשה הוגשה עתירה נוספת  ע״י עו״ד בתיה זקס,
שהגישה בזמנו את העתירה הקודמת בגין פתיחת השמיים וזכתה. העתירה מתבססת על חוות דעת של פרפ' איתמר- המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר.

העתירה לצו הביניים מתייחסת לבקשה לאפשר לכל אזרחי המדינה המחזיקים בתעודת התחסנות לחזור לישראל ללא חובת בידוד מכל מדינה שבעולם למעט מדינות המוגדרות בסיכון מירבי.  הוצאת צו הביניים דחופה ומיידית, שכן ההשלכות של הצו הו נרחבות פוגעניות בצורה בלתי מידתית לאור העובדה שאזרחים רבים רכשו כרטיסי טיסה לחו"ל וחלקם אף נסעו לחו"ל, לצרכים אישיים, לעסקים ולמגוון סיבות אחרות וזאת בהסתמך על הידיעה כי יהיו פטורים מבידוד בעת חזרתם לישראל. כמו כן, משיחולו עלינו ראש השנה וחגי התשרי בעוד כשבועיים, כאשר תוקפו של הצו עדיין יהיה בתוקף, יש בכך השלכות מרחיקות לכת לחוזרים מחו"ל אשר ייאלצו לעבור את החג בבידוד.

העתירה נתמכת בנייר עמדה של פרופ' איתמר גרוטו, מומחה בבריאות הציבור, ששימש כמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מראשוני המומחים שטיפלו במגיפת הקורונה בישראל שעמדתו בסוגיות נשוא העתירה משמעותית. נייר העמדה מוכיח כי הוראות הצו אינן מידתיות וכי קיימות אלטרנטיבות מידתיות יותר מאוזנת, תוך פגיעה פחותה באזרחים. בהעדר הצדקה אפדימיולוגית, המסקנה כי המטרה העיקרית של חובת הבידוד היא לפגוע בנוסעים לחו"ל ולאו דווקא למנוע כניסת תחלואה לישראל.

Exit mobile version