Site icon IAS

כשני מיליארד נוסעים פקדו אשתקד את נמלי התעופה ביבשת אירופה

עומסי נוסעים בנמלי תעופה. צילום freepik

מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI) אירופה חשפה כי תנועת הנוסעים כמעט הוכפלה ברחבי רשת נמלי התעופה האירופית בשנת 2022 בהשוואה לשנה הקודמת. כשני מיליארד נוסעים (1.94 מיליארד) עברו אשתקד בנמלי התעופה ביבשת אירופה, אם כי זה היה עדיין 21% מתחת לרמות שלפני המגפה. עוד עולה מהדו"ח כי 27% בלבד מנמלי התעופה באירופה התאוששו לחלוטין לרמת תנועת הנוסעים שלהם ב-2019.

נמל התעופה של איסטנבול, נותר הנמל האירופי העמוס ביותר בשנת 2022,  עם 64.3 מיליון נוסעים וכמעט התאושש לנפח התנועה שלפני המגפה (-6.2%). לונדון הית'רו מדורג במקום השני, עם 61.6 מיליון נוסעים – 23.8% פחות מ-2019. פריז שארל דה גול (CDG) הגיע למקום השלישי עם 57.5 מיליון נוסעים, ואחריו סכיפהול אמסטרדם (52.5 מיליון) ומדריד (50.6 מיליון). בשנת 2021, חמשת נמלי התעופה העמוסים ביותר באירופה היו: איסטנבול, מוסקבה שרמטייבו, פריז CDG, אמסטרדם סכיפהול ומוסקבה דומודדובו.

נמל התעופה של איסטנבול. צילום טורקיש איירליינס

אוליבייה ינקובק (Olivier Jankovec), מנכ"ל ACI אירופה אמר: "העלייה בתנועת הנוסעים בשנה שעברה הייתה פנומנלית. זה החל בתחילת האביב כשרוב מגבלות הנסיעה הוסרו לבסוף, זינק במהלך הקיץ ונשאר קבוע לאחר מכן. כל זאת למרות זעזועים גיאופוליטיים, הידרדרות המקרו-כלכלית, מחירי הטיסה העולים במהירות והקורונה שעדיין איתנו. 2022 הייתה השנה שבה למדנו סוף סוף איך לחיות ולטייל לצד הקורונה". הוא הוסיף כי זו לא הייתה "עדיין התאוששות מלאה" שכן בנמלי התעופה עדיין חסרו 500 מיליון נוסעים מהרמות שלפני המגפה.

במבט קדימה, הוא אמר: "יש עדיין הרבה אי ודאות לגבי 2023, לא מעט בגלל המתיחות הגיאופוליטית והעובדה שלא רואים את סוף המלחמה באוקראינה. תחזית התעבורה משתפרת הודות לביקושים עם פתיחתה מחדש של סין וירידת האינפלציה. זה אמור לעזור לצמצם את פערי התעבורה הנוכחיים ולקרב יותר נמלי תעופה לנפחים שלפני מגפת הקורונה. עם זאת, לאור הפחתת הקיבולת המבנית של רוב חברות התעופה במהלך המגיפה, ההתמקדות החזקה שלהן בהגדלת התשואות באמצעות תעריפים גבוהים יותר מאשר נתח שוק, עיכובים באספקת מטוסים ומחסור בכוח אדם עדיין מהווים בעיה בשווקים מסוימים ."

זמני המתנה ממושכים בנמלי תעופה. צילום Depositphotos
Exit mobile version