Site icon IAS

ירידות חדות בלינות במלונות בחודשים ינואר – פברואר 2021

מלונות תל אביב בקו הרקיע. צילום עוזי בכר

התפרצות נגיף הקורונה בישראל באמצע מרץ 2020 הביאה לירידות חדות בנתוני הלינות במלונות. בחודשים ינואר-פברואר 2021 תחת מגבלות הסגר השלישי רק חלק מהמלונות פעלו במתכונת מצומצמת.

ינואר-פברואר 2021

סך הלינות הגיעו ל-156 אלף לינות בלבד (בינואר-פברואר בשלוש השנים האחרונות נרשמו במלונות כ-2.3 מיליון לינות) .לינות ישראלים הגיעו ל-137 אלף ועוד 19 אלף היו לינות של תיירים.

תפוסת החדרים הממוצעת הגיעה ל-4.3% בלבד (בינואר-פברואר בשלוש השנים האחרונות נרשמה תפוסה של כ-59%).

משבר הקורונה, רקע כללי

התפרצות נגיף הקורונה השפיעה על התיירות בכל העולם. הגבולות הבינלאומיים של ישראל היו סגורים כמעט לחלוטין והפעילות התיירותית במלונות הייתה בעיקר של אורחים מישראל. פעילות המלונות בארץ דעכה והופסקה כמעט לחלוטין בין אמצע חודש מרץ עד לימים האחרונים של חודש מאי. בסביבות ערב חג השבועות של 2020  נפתחו מלונות בהדרגה. באמצע חודש ספטמבר, לפני תחילתם של חגי תשרי, הוכרז על סגר שני בארץ. המלונות נשארו סגורים כמעט לחלוטין עד אמצע חודש נובמבר, אז התקבל החוק של "איי תיירות ירוקים" באילת ובאזור המלונות של ים המלח. הכניסה לאזורים האלה התאפשרה רק עם הצגת בדיקת קורונה (PCR) שלילית, והמלונות קיבלו אישור לפעול במתכונת הרגילה תחת המגבלות של ה"תו הסגול". בשאר הארץ המלונות נשארו סגורים או פעלו רק במתכונת מצומצמת של השכרת חדרים ללא שירותים נוספים כמו מסעדות, מכוני כושר ובריכות.

בסוף 2020  הוכרז על סגר שלישי ובוטלו ה"איים הירוקים". בין ה-8 בינואר 2021 לשבוע השני של פברואר נוספו מגבלות להידוק הסגר, ורק חלק קטן מהמלונות המשיך לפעול במתכונת מצומצמת של השכרת חדרים. מאמצע חודש פברואר אושרו הקלות רבות: מלונות בים המלח חזרו לפעול במתכונת של "אי ירוק", ובשאר הארץ אושרה בהדרגה הפעילות של הבריכות, אירועים ללא מזון ועוד.

מלונות אילת.: יצילום Depositphotos

משבר הקורונה, נתונים מקוריים

Exit mobile version