Site icon IAS

יאט"א: "ההפסדים השנה יהיו הגדולים בתולדות התעופה"

פתיחת השמיים. shutterstock

"ההפסדים השנה יהיו הגדולים בתולדות התעופה – למעלה מ-84 מיליארד דולר וכ-16 מיליארד דולר בשנת 2021", אמר אלכסנדר דה ג'וניאק מנכ"ל יאט"א. לשם השוואה, חברות התעופה הפסידו 31 מיליארד דולר במשבר הכלכלי העולמי ועליית מחירי הנפט הסילוני בשנים 2008 – 2009.

מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (International Air Transport Association – IATA) הוסיף ואמר כי קיימת חשיבות קריטית מצד הממשלות ותעשיית העובדים ליישום ההנחיות להתנעה מחדש של המשק. לדבריו מחקרים מראים שאנשים יחזרו לטוס ברגע שייפתחו הגבולות. " זו הסיבה שאנחנו תומכים בתוכנית 'ההמראה' של ארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO International Civil Aviation Organization). עלינו להיות מוכנים להתאוששות באמצעים גלובליים מה שיאפשר את פתיחת הגבולות ע"י הממשלות וביטחון מצד הנוסעים לטוס".

"יש להימנע מהסגר, צריך לבצע אמצעי סינון במטרה למנוע מנוסעים סימפטומטיים לטוס, בדיקת חום ובדיקות מדויקות לגילוי 19 – COVID, ליישם את עיקרון הריחוק החברתי, חיטוי ועטיית מסכות. אמצעים שיעניקו לממשלות את הביטחון לפתוח מחדש את הגבולות ללא הסגר. מחקרים מראים שלמעלה מ-80% מהנוסעים מוכנים לטוס במידה והסגר יוסר".

"חברות התעופה נכנסו לשנת 2020 במצב יחסית טוב, לאחר עשור של רווחים, רמות החוב היו נמוכות יחסית (430 מיליארד דולר, בערך חצי ההכנסות השנתיות). הסיוע שמעניקות הממשלות מנעו פשיטת רגל, אך יצרו חובות בסכום של 120-550 מיליארד דולר, זה בערך 92% מההכנסות הצפויות בשנת 2021 ."

מנכ"ל יאט"א סיכם ואמר כי התחזיות מאתגרות בלשון המעטה, אך תעשיית התעופה עמידה וניתן לבנות מחדש את אמון הנוסעים ולהרחיב את ההתאוששות באופן מידי.

 

Exit mobile version