Site icon IAS

טנריף, 365 ימים ליהנות מהחיים

מימין: שר התיירות של טנריף, אלברטו ברנבה ומנכ"ל משרד התיירות דורטה אנטקורה . צילום יעל צור

שר התיירות של טנריף, אלברטו ברנבה וצמרת משרד התיירות של האי הגדול בשבעת האיים הקנריים השתתפו אמש (ה') באירוע מיוחד במלון שרתון בתל אביב, שערך משרד התיירות של טנריף לסוכני ומפעילי תיירות משתי המדינות לרגל יריד התיירות הבינלאומי IMTM.

שגריר ספרד בישראל, מנואל גומז אסבו (Manuel Gómez-Acebo) שהתכבד להגיע לאירוע ציין בפני האורחים כי 400 אלף ישראלים ביקרו בספרד בשנת 2018 מתוכם כ-80 אלף נכנסו למדינה ככל הנראה באמצעות דרכונים זרים. התיירים מישראל ביקרו במדריד, ברצלונה, הרי הפירנאים, קוסטה בראווה ואזורים נוספים בהם המורשת היהודית המפוארת הטביעה את חותמה במדינה.

שר התיירות של טנריף, אלברטו ברנבה ושגריר ספרד בישראל, מנואל גומז אסבו . צילום עוזי בכר

האיים הקנריים הם ארכיפלג הנמצא באוקיינוס האטלנטי מול חופי מרוקו ומורכב מ-7 איים: טנריף (Tenerife), לה פלמה (La Palma), פוארטוונטורה (Fuerteventura), לה גומרה (La Gomera), אל איירו (El Hierro), גראן קנריה  (Gran Canaria)  ולנסרוטה (Lanzarote). קהילה אוטונומית השייכת לספרד.

טנריף היא לא רק יעד תיירות אטרקטיבי אלא גם מרכז עסקים חשוב באירופה, שמושך אליו חברות טכנולוגיה ומשקיעים מרחבי העולם. זאת בזכות שיעורי המס הנוחים; התשתיות; איכות החיים, מזג האוויר הנוח, היותה מקום בטוח והחיבור למוקדי העסקים בגלל מיקומה האסטרטגי החשוב .

הקרנבל בטנריף הוא חוויה של פעם בחיים. הפסטיבל זוכה לשם עולמי הודות למוזיקה, לססגוניות ולאנרגיות שלו. חגיגות הקרנבל נמשכות שבועיים. הקרנבל הקרוב יתקיים בין התאריכים 24 לפברואר עד 10 למרץ.

האי טנריף מציע חופשה מושלמת. יש בו יערות שופעים, חי וצומח אקזוטיים, מדבריות, הרים, הרי געש, חופים יפיפיים בצבע טורקיז ועוד. באי מגוון של נופים: בצפון נוף ירוק המתאפיין בצמחייה רבה, ובדרום חופי ים כחולים ושמשיים. יש בו פארקים מרתקים, ערים תיירותיות עם שלל אטרקציות, חופי ים עם חול זהוב ועוד.

טנריף, אי וולקני סלעי. צילום באדיבות משרד התיירות של טנריף

שר התיירות של טנריף, אלברטו ברנבה (Alberto Bernabé Teja) ומנכ"ל משרד התיירות ויסנטה דורטה אנטקורה (Vicente Dorta Antequera) אמרו בראיון ל- IAS כי קיימת מסורת ארוכת שנים, למעלה מ-20 שנים, של יחסי ידידות עם ישראל. בעבר הופעלו טיסות ישירות מתל אביב לטנריף שהופסקו, מה שאילץ את התיירים הישראלים לטוס בטיסות המשך (קונקשיין) לאי מברצלונה, מדריד, פראג וערים נוספות באירופה.

חברת התעופה ישראייר חידשה את הטיסות הישירות מישראל בחודש מרץ ומפעילה טיסה שבועית בתקופת החורף ושתי טיסות שבועיות בקיץ. הטיסות אורכות כ-7 שעות. בחודשים מרץ עד דצמבר 2018 הגיעו לטנריף כ-12,000 ישראלים ומספר הטיסות עמד על 53. בטנריף מצפים לכ-2,457 תיירים מישראל בחודשים ינואר עד מרץ 2019. מנתונים שנמסרו מישראייר עולה כי בשנת 2018 טסו מישראל לטנריף באמצעות חברת התעופה ישראייר 5,900 נוסעים והתחזית לשנת 2019 היא גידול של 50 אחוז במספר הנוסעים מישראל לטנריף. " מאז שהחלו הטיסות הישירות מישראל נרשם גידול במספר המבקרים הישראלים באי", אמר שר התיירות אלברטו ברנבה.

שר התיירות של טנריף ציין כי 6 מיליון תיירים מבקרים את האי לאורך כל השנה הודות למזג אוויר נוח ויציב והודות למספר גדול של טיסות היוצאות מגרמניה, אנגליה ושאר ארצות אירופה. ב- 2018 האי היה מלא בתיירים , המחירים האמירו ונוצרו קשיים במציאת חדרים בבתי מלון. כעת עם קריסתה של חברת התעופה גרמניה איירליינס והברקזיט באנגליה המצב השתנה והאי זמין יותר לקבל תיירים בהשוואה לשנה שעברה.

"אחד מתוך שלושה תיירים המבקרים באי מגיע מבריטניה, כעת עם השינויים שמתחוללים שם החלטנו להשקיע ביעדים נוספים כמו ישראל, לא מעוניינים יותר לשים את כל הביצים בסל אחד. אני צופה שבשנה הקרובה נוכל להגיע ל-20 אלף מבקרים כי הכל הפך להיות קל יותר הודות לטיסות הישירות".

טנריף: הטבע בתפארתו. צילום משרד התיירות של טנריף

שר התיירות הוסיף ואמר כי היתרון של טנריף כיעד תיירותי הוא לא רק מזג אוויר טוב במהלך כל השנה, אלא גם בגלל מגוון רחב של בתי מלון, קולינריה במיטבה, בידור, אטרקציות תיירותיות, טבע מדהים ומגוון רחב של פעילויות ספורטיביות כמו טיפוס הרים, רכיבת אופניים, צלילה, שייט ועוד.

האורחים מטנריף סיפרו כי בשנה שעברה נכבדי "מדריך מישלן" ערכו ערב גאלה חגיגי באי ו-6 כוכבי מישלן מעטרים כיום מסעדות הממוקמות בטנריף: 5 מסעדות בעלות כוכב מישלן ומסעדה אחת בעלת 2 כוכבי מישלן. רוב מסעדות כוכבי המישלן קשורות לבתי מלון מפוארים שמספרם הלך וגדל בשנים האחרונות. הרמה הקולינרית גם במסעדות העממיות היא גבוהה מאוד סיפרו האורחים מטנריף.

משיחה עם השר ומנכ"ל משרד התיירות עולה כי המחיר לאדם במלון 4 כוכבים נע בין 60 ל-70 יורו ללילה לאדם ואילו המחיר ללילה במלון ברמה של חמישה כוכבים הוא כמאה יורו. המע"מ באיים הקנריים עומד על 6% בהשוואה ל-21% בשאר חלקי ספרד מה שמאפשר גם לבצע קניות במחירים אטרקטיביים. כ- 20% מהתיירים שוהים בבתי מלון בסגנון "הכל כלול" ולדעתם זה מספיק, בטנריף מעדיפים תיירים שמטיילים באי ותורמים לכלכלה המקומית. אם מספר התיירים הישראלים ילך ויגדל הם ישקלו לפתוח נציגות בישראל, סיכמו השר ומנכ"ל משרד התיירות של טנריף.

Exit mobile version