Site icon IAS

טורקיש איירליינס החלה להשתמש בדלק סילוני בר-קיימא בטיסותיה

מטוס חברת טורקיש איירליינס. צילום יח"צ

טורקיש איירליינס בחנה את השימוש בדלק סילוני בר-קיימא בפעם הראשונה, ב-02 בפברואר 2022. טיסת טורקיש איירליינס TK1823 המריאה מנמל התעופה הבינלאומי של איסטנבול לנמל התעופה פריז שארל דה גול כשהמטוס תודלק ב'דלק ירוק' .

בטקס שנערך לפני הטיסה הראשונה השתתפו בכירי הרשות המקומית, בכירי חברת התעופה טורקיש איירליינס ואורחים נוספים. אהמט בולט (Ahmet Bolat), יו"ר מועצת המנהלים של טורקיש איירליינס, אמר כי המטוס השתמש בדלק ידידותי לסביבה ויפגוש את השמיים בפעם הראשונה בהיסטוריה. "אנו שואפים להפחית משמעותית את פליטת גזי החממה ואת טביעת הרגל הפחמנית".

הדלק הירוק מפחית את פליטת גזי החממה ב-87% בהשוואה לדלקים רגילים. החברה הטמיעה למעלה מ-100 פרויקטים של אופטימיזציה תפעולית מאז 2008 כדי להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה, חסכון של למעלה מ-15,000 טון דלק ומניעת שחרור של כמעט 48,400 טון פחמן דו חמצני לאטמוספירה במהלך הרבעון השלישי של 2021.

מקורו של הדלק מחברת זיקוק הנפט הפינית Neste והדלק הידידותי לסביבה מאוחסן על ידי החברה הבת Turkish Fuel Services (TFS), כדי למלא את המטוס לאחר מיזוגו עם דלק סילוני. Hüseyin Aslanoğlu מחברת Neste ציין כי החברה גאה לספק דלק בר קיימא לראשונה לטורקיה.

Exit mobile version