Site icon IAS

חדש! להגיע מנמל התעופה של אתונה לנמל פיראוס ברכבת תחתית

נמל פיראוס ביוון. צילום Depositphotos

בשורה משמחת לנוסעי הקרוזים המתכננים לצאת להפלגה מנמל פיראוס. הקלה משמעותית למגיעים בטיסה מישראל לנמל התעופה הבינלאומי של אתונה בדרכם לנמל פיראוס, הגדול ביוון. על פי דיווחים בתקשורת היוונית, בשבוע הבא צפויה להיפתח תחנת הרכבת התחתית (מטרו) של פיראוס, שתקשר את נמל הקרוזים לנמל התעופה הבינלאומי של אתונה.

משך הנסיעה יהיה כ-55 דקות, השימוש במכוניות פרטיות יקטן ב-23,000 ביום ואיתו פליטת 120 טון של פחמן דו חמצני ליום לטענת הרשויות. תחנת המטרו של פיראוס יחד עם שתיים נוספות שיפתחו גם הן בקו 3- מאניטיקה (Maniatika) והתיאטרון העירוני (Municipal Theatre) – צפויות להגדיל את תנועת הנוסעים הכוללת ברשת המטרו ב-132,000 נוסעים על בסיס יומי.

תחנת המטרו החדשה של פיראוס תהפוך לרשת תחבורה משמעותי באמצעות חיבור שני קווי המטרו (1 ו-3) עם נמל פיראוס, רכבת הפרברים וקו החשמלית. הארכת קו המטרו לכיוון פיראוס נתקלה בקשיים גדולים מכוון שהקטע האחרון שלו ממוקם ליד הים מה שהביא לחשיפה של למעלה מעשרת אלפים ממצאים ארכיאולוגיים משמעותיים, שיוצגו בתערוכת קבע בתחנת "התיאטרון העירוני".

קו מטרו חדש, קו 4, מתוכנן באתונה, שישתרע לאורך כ-38 ק"מ ויכלול 35 תחנות חדשות למערכת המטרו של אתונה. עלות הפרויקט מוערך ב-3.3 מיליארד יורו. השלב הראשון בפרויקט יהיה ביו התחנות Alsos Veikou ל- Goudi ויכלול 15 תחנות חדשות לאורך כ-13 ק"מ של מסילה חדשה.

נמל התעופה הבינלאומי של אתונה. צילום עוזי בכר
Exit mobile version