Site icon IAS

חברת התעופה TUS משיקה את TUS Air Cargo להטסת מטענים

מטוס איירבוס A320 של חברת TUS Airways. צילום דני שדה

חברת התעופה  TUS Airways המפעילה טיסות נוסעים סדירות גם מישראל, משיקה פעילות מטענים חדשה ונכנסת לתחום המטענים האוויריים לנוכח המשך מגמת הביקושים המשמעותיים בעולם להובלת מטען אווירי. הפעילות תושק תחת המותג  "TUS AIR CARGO" שמתוכננת להתחיל לפעול כבר בתחילת 2022 עם שני מטוסי רחבי גוף מסוג איירבוס  A330-200, שיותאמו בתהליך הסבה מהירה למטוסי מטען והיכולים לשאת עד כ-55 טון בכל טיסה.

המטוס הראשון הוחכר מחברת גלובל כנפיים ליסינג מקבוצת כנפיים, המחזיקה במחצית ממניות חברת TUS ומטוס שני שיוחכר מצד שלישי צפוי להצטרף לפעילות ברבעון הראשון של 2022.

שילוב של צמצום טיסות נוסעים שנשאו גם מטענים בבטן המטוס ומנגד עלייה משמעותית בשנים האחרונות, ב- E-Commerce בעולם ובמשלוחי החבילות, הביאו לשיאים בפעילות המטענים העולמית. העלייה המהירה של המסחר האלקטרוני האיצה את מגמת הקיבולת המקסימלית בנפח ולא במשקל, ופתחה את השוק למטוסי מטען אך נפח גדול לחבילות.

כחברה בעלת רישיון הפעלה אירופאי, תפעל TUS בעיקר בתחום מטעני  ה- E-Commerce בטיסות מאירופה ומאסיה לישראל, מאסיה לאירופה, לרבות סין, הונג קונג, תאילנד, בנגלדש ומדינות אסיאתיות נוספות, בהמשך תפעל החברה גם בטיסות טרנס אטלנטיות מאירופה לצפון ודרום אמריקה. מאירופה ומאסיה לישראל

TUS צפויה גם לפעול בשיתוף פעולה עם חברת התעופה האמריקאית איסטרן איירליינס (Eastern Airlines) שרכשה לאחרונה 35 מטוסי 777-300 המוסבים למטען וזאת בטיסות טרנס פסיפיות מאסיה לצפון ודרום אמריקה.

TUS Airways היא חברת תעופה קפריסאית הנמצאת בבעלות חברת גלובל כנפיים ליסינג שבשליטת קבוצת גלובל כנפיים הנמצאת בבעלות משפחת בורוביץ', לשעבר בעלת השליטה בחברת אל על.  כנפיים השקיעה לאחרונה בחברת התעופה ורכשה 49.9% ממניותיה, איש התעופה האמריקאי-קפריסאי קנת' וולי מחזיק ב- 51.1% ממניות החברה, וולי הוא גם הבעלים של חברת התעופה האמריקאית Eastern Airlines.

TUS פועלת במתכונת חדשה של חברת תעופה "היברידית" (גמישה). החברה אף החליפה ושידרגה את צי המטוסים שלה כאשר כבר הצטיידה ב-2 מטוסי איירבוס A320 בתצורה של 180 מושבים, החברה מפעילה טיסות גם מנתב"ג ללרנקה ופאפוס ואף הודיעה על השקת טיסות ישירות מת"א  לדיסלדורף בשנת 2022, החברה אף מתכננת להודיע על השקת טיסות מת"א ליעדים נוספים ומפתיעים.

Exit mobile version