Site icon IAS

ועדת החוקה אישרה: דנמרק ובריטניה אדומות

הנמל הישן של קופנהגן, בירת דנמרק. צילום עוזי בכר

ועדת החוקה אישרה היום (ה') את צירופן של דנמרק ובריטניה לרשימת המדינות האדומות החל מהיום (ו') ואת הארכת איסור היציאה למדינות האדומות עד ל29.12.21. עוד אישרה הוועדה כי חובת הבידוד במלוניות תחול רק על מי שאינו מחלים או מחוסן בעלי תעודות תקפות; חוזר שאינו מחלים או מחוסן ישהה בבידוד במלונית עד קבלת תשובה שלילית לאומיקרון בבדיקה שבוצעה עם כניסתו לישראל.

אם יצא חיובי לאומיקרון- ישהה במלונית עד קבלת אישור לסיום הבידוד; התיקון מבטל את התנאי שחייב את כל החוזרים לשהות בבידוד במלונית עד קבלת תוצאות שליליות של כלל נוסעי הטיסה; חייב בבידוד ממדינה אדומה שלא הסכים לפיקוח טכנולוגי- יקיים את הבידוד במלונית. ח"כ רוטמן והיו"ר ח"כ קריב קראו לבחון פיצוי או ביטוח מי שהזמין טיסה למדינות שהפכו אדומות

היו"ר ח"כ קריב: "ידנו לא קלה על ההדק וליבנו לא קל לחזור למשטר של הגבלות יציאה ובדודים במלוניות. אתקשה לאשר מהיום למחר הוספת מדינות לרשימה האדומה. או שמספר ימים לפני הבאת התקנות, תהיה אמירה ברורה של המדינה כך שהאזרחים השוהים שם יוכלו להיערך, או שהמלצתי לוועדה תהיה לדחות ב-4-3 ימים את התוקף כדי לאפשר היערכות. אם חזרנו לעידן של מדינות אדומות המשתנות תדיר, עלינו לתת את הדעת על אנשים שלא יכולים להקדים טיסה."

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור: 2 טיסות הגיעו בשבוע האחרון עם 10 מאומתי לאומיקרון.

ד"ר גדי פרישמן, המדען הראשי במשרד לבט"פ: מתוך 22 אלף חבי בידוד באוכלוסייה החרדית יש לנו 1426 טלפונים נייחים בלבד ורק 86 החזירו מענה.

בנוסף, רשות שדות התעופה: טיסות ממדינות אדומות ינחתו בטרמינל 1 בנתב"ג החל מהיום (ו').

Exit mobile version