Site icon IAS

ועדת החוקה אישרה את רשימת המדינות האדומות המעודכנת

דיון בוועדת החוקה. צילום נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

ועדת החוקה אישרה את תקנות הגבלת היציאה מישראל עם רשימת המדינות האדומות המעודכנת והרחבת החריג ההומניטרי לקרובי משפחה שדרש יו"ר הוועדה ח"כ קריב. התקנות ייכנסו לתוקפן עם פרסומן בשעות הקרובות ויעמדו בתוקף לשבוע.

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור מעריכה כי רשימת המדינות האדומות תתרוקן בשבוע הבא: "ההערכה היא שבשבוע הבא הרשימה הזו תישאר ריקה בגלל שהמודל הוא יחסי ואנו מסתכלים על היחס אל מול התחלואה בארץ וגם על היקף התחלואה הנכנסת מחו"ל מול יתר התחלואה המאומתת. ככל שהנתח שלה יהיה פחות משמעותי, אז מבחינתנו אין הצדקה אפידמיולוגית לנקוט במדיניות של הגבלות."

הוועדה אישרה בנוסף לשבוע בלבד את תקנות התו הירוק לעובדים. היו"ר ח"כ גלעד קריב קיצר את תוקף התקנות שנועדו במקור עד ל-31 בינואר בעקבות הפער לדבריו בין ההקלה על הנכנסים למקומות המסחר בתו ירוק זמני אל מול השארת המצב הקיים של חובת שתי בדיקות אנטיגן לעובדים.

היו"ר ח"כ קריב: "היה ראוי לחשוב איך לוקחים ומטילים באבחת חרב חובת בדיקות על ציבור של עשרות אלפי מועסקים כשבאותה נשימה מאפשרים כניסה למסחר עם חיסון שלא מייצר מוגנות. ברור שהתו הירוק הזמני רלוונטי למסחר, אבל לשלוח את העובדים באותם מקומות לשתי בדיקות? הרחיבו את התו הירוק לאלפי חנויות של מעל 100 מ' והמשמעות היא שכל עובד בחנות כזו לא יכול לעבוד במגע עם אנשים כל עוד לא עשה 2 בדיקות אנטיגן. ככל שתמשיכו עם תו ירוק במקומות עבודה ותאפשרו במקביל תו ירוק זמני, לא ניתן להבין את ההצדקה". תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ גלעד קריב וח"כ בני בגין.

בנוסף, יו"ר ועדת החוקה קריב בביקורת על תכנית הסיוע של הממשלה לענף התיירות: "אם יהיה גל שישי לא נאשר הגבלות ללא תכנית סיוע." ח"כ קריב אמר את הדברים בדיון משותף לוועדת הכלכלה ולוועדת החוקה חוק ומשפט לסיוע לענף התיירות וקרא לעובדי הענף שלא להחליף מקצוע; מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, טלי לאופר: "שידע כל מעסיק שבעת צרה ממשלת ישראל תנטוש אותו – זו קריאתנו האחרונה."

רשות האוכלוסין וההגירה

ישראלים שמעוניינים לצאת למדינות אדומות ומגישים בקשה לוועדת החריגים- שימו לב:
1. בעת הגשת הבקשה יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים התומכים בעילת הבקשה.
2. בלא מעט מקרים תשובת הוועדה מגיעה לתיקיית הספאם. מומלץ לבדוק.
3. תשובת הוועדה נשלחת בתוך 24 שעות.

Exit mobile version