Site icon IAS

וייטנאם, דרום קוריאה וקמבודיה פותחות מחדש את הגבולות לזרים

אנגקור ואט: מקדש בנטאי סריי, קמבודיה. צילום freepik

ביום חמישי (ה-17 במרץ 2022), קמבודיה ביטלה את הדרישה מתיירים להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה למדינה. זה היה מהלך שלטענת גורמים ממשלתיים נועד להחיות מחדש את תעשיית התיירות, הכוללת כ- 2 מיליון משרות ואחראית לכ-25% מהתוצר המקומי הגולמי של המדינה. קמבודיה הגיעה לשיעור חיסונים של 92% בקרב אזרחיה, אחת המדינות עם שיעור מחוסנים מהגבוהים באסיה.

הדרך היחידה להימנע מבידוד של שבועיים היא להציג תעודת מתחסן עם ההגעה. המדינה עדיין מעודדת את המבקרים, גם אם הם מחוסנים לחלוטין, לבצע בדיקות מהירות באופן עצמאי כדי להגן מפני התפשטות נוספת של הנגיף.

וייטנאם נפתחה מחדש ב-15 במרץ 2022. צילום Depositphotos

וייטנאם גם הודיעה שהיא נפתחת מחדש לתיירים זרים. גורמים רשמיים הסירו את כל ההגבלות, כולל דרישות הבידוד לזרים והן לאזרחים וייטנאמיים הנכנסים למדינה. נוסעים נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף עם ההגעה כדי להיכנס לווייטנאם. מבקרים עדיין חייבים לעקוב אחר מצב בריאותם במהלך 10 הימים הראשונים לשהותם, ולהודיע ​​לרשויות הבריאות המקומיות אם הם נתקלים בתסמינים שיכולים להיות קשורים ל-COVID-19.

ההחלטה של ​​וייטנאם לפתוח מחדש מגיעה בזמן שבה התחלואה עולה. קרוב ל-200,000 מקרים דווחו בשבועיים האחרונים, אם כי גורמים רשמיים אומרים שרוב החולים דיווחו רק על תסמינים קלים שאינם מצריכים אשפוז.

ארמון קיאנגבוק בסיאול. צילום freepik

גם דרום קוריאה הסירה את ההגבלות למרות מספר המקרים הגואה. החל מה-1 באפריל, מטיילים מחוסנים במלואו יכולים להירשם לאתר Q-Code של דרום קוריאה כדי לקבל קוד QR שישמש לכניסה למדינה ולדלג על בידוד של שבוע.

מבקרים זרים חייבים לקבל שתי מנות חיסון, או חיסון אחד של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, לפחות שבועיים לפני נסיעתם כדי להיחשב מחוסנים במלואו. נדרשת הוכחה של זריקת דחף אם חלפו יותר מ-180 יום מאז החיסון. מערכת Q-Code תבקש מידע כגון מספר דרכון, ארץ היציאה, חברת התעופה, מספר הטלפון ורישומי החיסונים.

מבקרים זרים המגיעים לדרום קוריאה בטיסה יצטרכו להציג גם בדיקת PCR שלילית שבוצעה לא יותר מ-48 שעות לפני ההגעה. שיא של כ- 386,000 מקרים דווחו בשבוע שעבר והמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) דרג את דרום קוריאה ברמה 4: הרמה הגבוהה ביותר, והזהיר את הנוסעים להימנע מלהגיע למדינה.

יוקוהאמה צ'יינטאון, יפן. צילום Depositphotos

הסרת ההגבלות מעידה על סימן ברור לכך שהאזור מנסה לחזור לנורמליות לאחר שמדינות רבות סבלו ממגבלות קשות במשך יותר משנתיים. עם זאת, לא כל המדינות באסיה מוכנות לקבל בחזרה מבקרים זרים.

יפן הודיעה על תוכניות להסרת מגבלות הקורונה לאזרחי יפן, החל מה-21 במרץ, החלטה שהושפעה ממספר הולך ופוחת של מקרים חדשים.  למרות שזה נועד לעודד יותר נסיעות פנים, כמו גם התכנסויות גדולות של מחוסנים, יפן עדיין לא פותחת את גבולותיה לתיירים. הוויתור הגדול ביותר שעשתה הממשלה בנוגע למבקרים בינלאומיים הגיע בחודש שעבר, כאשר גורמים רשמיים הגדילו את המגבלה על כניסות חדשות מדי יום ל-7,000. החלטה זו נועדה לאפשר למדענים, סטודנטים ונוסעים עסקיים זרים להיכנס ליפן.

Exit mobile version