Site icon IAS

"התפשטות התחלואה באירופה והאטת קצב ההתחסנות"

דאגה במדינות יבשת אירופה מהגידול בתחלואה צילום Depositphotos

ארגון הבריאות העולמי  (World Health Organisation- WHO) פרסם היום (ב')  הודעה בה הוא מציין כי הוא מודאג מאוד מהתפשטות התחלואה ביבשת אירופה והאטת קצב ההתחסנות בה.

ד"ר הנס קלוז' (Dr Hans Kluge), המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי באירופה, אמר כי ככל שהקיץ מגיע לסיומו, התמונה האפידמיולוגית ב -53 המדינות באירופה מדאיגה, ונרשמה בהן עלייה של 11% במספר המתים." המספר הגבוה הזה מדאיג מאוד, במיוחד לאור האטת קצב ההתחסנות במספר מדינות."

ד"ר הנס הוסיף ואמר כי מספר מדינות מתחילות לראות עומס בבתי החולים, ועלייה חדה במיוחד במקרים נצפית בבלקן, בקווקז ובמדינות מרכז אסיה. עד כה, נרשמו למעלה מ -64 מיליון מקרים ו -1.3 מיליון מקרי מוות. תחזית לפיה עוד 236 אלף בני אדם עלולים לאבד את חייהם למגיפה ברחבי אירופה עד ה -1 בדצמבר 2021.

הגידול במספר החולים ובמקרי המוות הגיע כתוצאה משלושה גורמים: וריאנט דלתא-הדומיננטי כיום ב -15 מדינות; הקלה באמצעי בריאות הציבור; והזינוק העונתי בנסיעות.

במשרד האירופי של סוכנות הבריאות של האו"ם הדגישו כי החיסונים הם הדרך לפתיחה מחדש של מדינות, אך ציינו כי בששת השבועות האחרונים קיימת האטה בקצב ההתחסנות. רק 6% מהאנשים במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית- מחוסנים במלואם . קלוז' גם הדגיש כי הספקנות לחיסונים והכחשת המגיפה מונעים מאיתנו לייצב את המשבר שכן האטת מתן החיסונים עלולה להגביר את התחלואה ואת מקרי המוות .

סוף הקיץ באירופה פירושו גם תחילתה של שנת הלימודים. קלוז' קרא לפתוח את בתי הספר מחדש, והדגיש כיצד סגירתם השפיעה על בריאותם הנפשית של הילדים ועל עתידם. "ילדינו סבלו מאוד במהלך 20 החודשים האחרונים, במיוחד אלה שכבר היו פגיעים או שלא יכלו להפיק תועלת מדרכי ההוראה הדיגיטליות. בניגוד לשנה שעברה, אנו יכולים כעת לשמור על ביטחונם. צריך ליישם אסטרטגיות חיסון למורים, לאנשי בית ספר אחרים ולילדים מעל גיל 12, במיוחד אם יש להם תנאים בסיסיים. יש לנקוט באמצעים נוספים, כולל ריחוק חברתי, עטיית מסכות ובדיקה סדירה של צוות ותלמידים", ציין קלוז'.

Exit mobile version