Site icon IAS

התאוששות מעודדת לתעשיית התיירות והנסיעות באסיה

העיר האסורה בבייג'ינג. . צילום Depositphotos

"התיירים חוזרים לבקר באסיה", מדגישים במועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) שפרסמה סקר בשיתוף פעולה עם Oxford Economics, בו נבדקו פרמטרים מרכזיים כמו התרומה של נסיעות ותיירות לתמ"ג, תעסוקה והוצאות נוסעים ב-82 ערים ברחבי העולם.

הערים בנגקוק, בייג'ין , סיאול, סינגפור וטוקיו בלטו במיוחד מתוך 25 המובילות באסיה בתחום התיירות עם הביצועים הגבוהים ביותר בשנת 2022 . התרומה הישירה של נסיעות ותיירות לתוצר המקומי הגולמי מתאוששת, אם כי בקצב איטי. יחד עם זאת, כל הערים מתחילות להראות סימנים של התאוששות כלכלית הודות להוצאות של הנוסעים ביעדים. גם התעסוקה מתאוששת, למעט בטוקיו, שם שוק העבודה מתאושש בקצב איטי יותר.

דו"ח ההשפעה הכלכלית של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית על הערים בשנת 2019 מראה כי תעשיית הנסיעות והתיירות תרמה 106.9 מיליארד דולר לחמש הערים. למגפת הקורונה הייתה השפעה משמעותית על האזור, כאשר רק בייג'ין  התאוששה לרמות של 2019. אשתקד, תרומת התמ"ג מתעשיית התיירות והנסיעות הייתה כ-4% מתחת לרמות 2019, 32.6 מיליארד דולר הודות להתאוששות חזקה של תיירות הפנים.

טוקיו יפן. צילום freepik

לטוקיו יש את כלכלת הנסיעות והתיירות הבאה בגודלה באזור, בשווי של 18 מיליארד דולר ב-2022, אך זה עדיין נמוך ב-30% מאשר ב-2019.  בסיאול, תרומת התמ"ג בשנה שעברה הייתה 8 מיליארד דולר, נמוך ב-33% מאשר ב-2019. בסינגפור, תרומת התמ"ג בשנה שעברה הייתה נמוכה ב-45% מאשר ב-2019. בבנגקוק, תרומת התמ"ג אשתקד הייתה 9.2 מיליארד דולר, נמוכה ב-54% מאשר ב-2019.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאת ומנכ"לית WTTC, אמרה: "אסיה היא כבר זמן רב יעד מועדף בעולם ואחרי יותר משנתיים של הגבלות, זה נהדר לראות תיירים ונוסעים עסקיים חוזרים. התיירות מספקת דחיפה מסיבית הן לכלכלה והן ליצירת מקומות עבודה. דו"ח ההשפעה הכלכלית על הערים שלנו מראה שבייג'ין צפויה לעקוף את פריז ותהפוך לכלכלת התיירות והנסיעות הגדולה בעולם בעשור הקרוב. זה חיוני שהממשלות תמשכנה להכיר בחשיבות של נסיעות ותיירות לכלכלות, מקומות עבודה ועסקים מקומיים ולאומיים."

משרות בתעשיית התיירות והנסיעות במגמת עלייה

בשנת 2019 היו יותר מ-3 מיליון אנשים שהועסקו במגזר הנסיעות והתיירות בחמש הערים המובילות. בייג'ין ובנגקוק העסיקו כל אחת את המספר הגדול ביותר של אנשים, עם יותר מ-1.3 מיליון בבייג'ין וקצת יותר ממיליון בבנגקוק. עד שנת 2022, לאחר שנתיים של אובדן מקומות עבודה, סך המועסקים בתעשייה חזר ל-2.5 מיליון עובדים. בכל הערים היו פחות משרות בתעשייה בשנת 2022 לעומת 2019, אולם טוקיו ממשיכה לראות אובדן מקומות עבודה מדאיג משנה לשנה.

Exit mobile version