Site icon IAS

השקת מיזמי הדגל ישראל-סין במגוון תחומים

העיר האסורה בבייג'ינג. freepik

בתאריך (23.12), קיימה שגרירות ישראל בבייג'ינג את האירוע המסכם להשקת ארבעת מיזמי הדגל, תחת הכותרת China-Israel InnoFriendship cooperation, במעמד בכירים ממשרדי הממשלה הסינים, נציגי שותפינו לפרויקטים וכל תקשורת רבים. ביצוע המיזם אושר על ידי סגן נשיא סין, וואנג צ'י-שאן, ושיאו של האירוע בהקראת מכתב התמיכה יוצא הדופן של סגן ראש ממשלת סין – ליו חה, למיזם השגרירות.

הפרויקטים בכללם זכו לחשיפה תקשורתית חסרת תקדים בתקשורת וברשתות החברתיות המקומיות, לא מעט בזכות שיתוף פעולה הקרוב עם חברת WEIBO (המקבילה הסינית לפייסבוק וטוויטר יחד). כ- 227 מיליון איש נחשפו לעמודי הפרויקטים ברשתות החברתיות ועוד כ-5.5 מיליון סינים צפו בסרטונים שהופקו.

ההשקעה הרבה מצד משרד החוץ הישראלי להקמת ארבעה מיזמים ארוכי טווח בתחומי החקלאות, חינוך, גיל שלישי ורפואה, זכתה להכרה רבה מהממשל הסיני, כאשר באופן חריג הוחלט כי ייעשה "מאצ'ינג" סיני, לכל יואן שאנו ניתן לטובת קידום טכנולוגיות ישראליות. החסות המשותפת השפיעה על החשיבות שקיבל המיזם כמו גם נתנה רוח גבית להוצאתו לפועל במהירות שבו נעשה.

המיזם הציג בראש ובראשונה שותפות אמיתית של ישראל עם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ושל ישראל כמובילה בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות. התזמון של המיזם ברקע מגפת הקורונה והסקטורים בהם נגע, עמדו בקו אחד עם הרפורמות ותכניות העל של הממשל הסיני לשנים הקרובות. מדובר לא רק בהישג מדיני ודיפלומטי גרידא אלא גם בפתיחת והרחבת ההזדמנויות לחברות ישראליות וגופי מחקר, חינוך ואוניברסיטאות להיכנס ולפעול בשוק הסיני המתאושש וצמא לידע ישראלי בתחומים להם סין זקוקה ולישראל מומחיות וניסיון.

Exit mobile version