Site icon IAS

הצהרה מהאו"ם, בשם ישראל, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וארה"ב

לובנה קאסים, סגנית שגריר איחוד האמירויות לאו"ם בג'נבה. צילום: באדיבות משלחת איחוד האמירויות לאו"ם בג'נבה

היום (21 בספטמבר), ביום השלום הבינלאומי, איחוד האמירויות הערביות מסרה במועצה לזכויות אדם בז'נבה, הצהרה משותפת בשם ישראל, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וארה"ב, על קידום השימוש בטכנולוגיה להשגת שלום. ההצהרה הוקראה במסגרת ציון שנתיים לחתימת הסכמי השלום.

זו היוזמה הרשמית השניה המשותפת של מדינות אברהם באו"ם. ההצהרה הקודמת עסקה בנשים, שלום ובטחון. הנושא של ההצהרה השנה נבחר בשל תפקידה של הטכנולוגיה בקידום הקשרים החמים שנוצרו בין העמים, לפני ואחרי החתימה על הסכם אברהם, ובמיוחד בתקופת מגפת הקורונה. הפלטפורמות הדיגיטליות הבטיחו שמסרים של שלום, תקשורת ודיאלוג, יוכלו להשתרש ולצמוח.

ההצהרה המשותפת התייחסה לכך שהעלייה המהירה של השימוש בטכנולוגיות הדיגיטליות, הובילה במקביל לכך, שיש לפעול לשמור על הטכנולוגיה והאינטרנט כמקום בטוח, וקראה לבעלי עניין לעבוד יחד כדי למנוע הפצת דיסאינפורמציה, אפליה ובריונות ברשת. המדינות התחייבו לפעול לשם כך, תוך שמירה על חופש הביטוי.

מירב אילון שחר, שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה: "שיתוף הפעולה עם מדינות אברהם גם בזירה המולטילטרלית, חשוב ביותר. הנושאים הגלובליים, חוצי היבשות, הן הזדמנות מצוינת להעמקת הקשרים והתמודדות משותפת עם האתגרים השונים. פלטפורמות דיגיטליות אפשרו את פיתוח הקשרים האישיים בין העמים שלנו, ואני מאמינה שיחסים בין אנשים הם חיוניים בהשגת וקידום השלום.

Exit mobile version