Site icon IAS

הסלון האווירי בדובאי בסימן חגיגות היובל לאיחוד האמירויות

מטוסי אמירייטס מוצגים בקרקע ובאוויר בסלון האווירי של דובאי. צילום באדיבות חברת אמירייטס

הסלון האווירי של דובאי (Dubai Airshow) נפתח אתמול (א') בתצוגה אווירית אזרחית וצבאית שבמרכזה יובל איחוד האמירויות, שהדגים את יכולות התעופה והחלל העצומות של הפדרציה הכוללת 7 אמירויות.

מטוסי חברת אמירייטס מסוג בואינג 777 ואיירבוס A380 עלו לאוויר, אליהם הצטרפו מטוסי חברות התעופה הנוספות של איחוד האמירויות: פליי דובאי, איתיחאד ואייר ערביה שזינקו לשמים במפגן אווירי מרתק מלווים במטוסי אל פורסאן (Al Fursan) במערך חץ שהם משאירים שובל בצבעים אדום, שחור, ירוק- צבעי הדגל של איחוד האמירויות.

מטוס אמירייטס B777-300ER מעוטר בעיצוב "איחוד האמירויות הערביות 50" היה במרכז העניינים כמו מטוס איירבוס A380 שייצג את תערוכת Expo 2020 Dubai.

מטוס נוסף 'שגנב' את ההצגה היה מטוס בואינג 777X בהופעת בכורה, שהגיע ישירות מהמפעל בסיאטל במטרה לגרוף הזמנות מצד הנציגים של חברות התעופה המשתתפות בסלון האווירי, לאחר שנתיים שלא התקיים הסלון האווירי בשל מגפת הקורונה. המטוס החדש, שמתבסס על הצלחתם של הבואינג 777 וה-787, משלב בתוכו את מירב היתרונות של שני המטוסים, ויהיה המטוס הדו-מנועי הגדול והיעיל בעולם. צריכת הדלק, פליטות הגזים ועלויות התפעול תהיינה טובות ב-10% בהשוואה למטוסי מהמתחרים.

מטוס בואינג X777 יוצג לראשונה בתערוכה האווירית של דובאי. צילום בואינג
Exit mobile version