Site icon IAS

הסכם תיירות היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות

חותמים על הסכם תיירות היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. צילום minister of economy

הסכם תיירות היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות: שר התיירות, יואל רזבוזוב, וראש מועצת התיירות של איחוד האמירויות, שר היזמות והעסקים הקטנים והבינוניים, אחמד בלהול, חתמו על הסכם שיתוף פעולה תיירותי בין המדינות.

השר רזבוזוב: "זהו רגע היסטורי וצעד משמעותי נוסף ביחסים שבין המדינות. אני שמח על הפיתרון הזמני לסוגיית הטיסות בינינו ושרבים יכולים להמשיך ולבקר זה במדינתו של זה. ישנה נכונות להסדיר את הנושא. העניין לא יהווה מכשול בבניית המציאות החדשה המשותפת והיקרה לכולנו".

ההסכם שנחתם אתמול (שלישי) בדובאי בין שר התיירות, יואל רזבוזוב (יש עתיד) לבין שר היזמות והעסקים הקטנים והבינוניים האמירותי, ד"ר אחמד בלהול אל פלאסי, הינו צעד נוסף לחיזוק היחסים המדיניים והעסקיים בין ישראל לאמירויות. על פי ההסכם, שתי המדינות יעודדו תיירות הדדית, יקדמו חבילות משותפות לשווקי תיירות מועדפים ומרוחקים, יכשירו עובדי תיירות ומלונאות, ויעזרו זו בידע של זו בכל הקשור לתיירות.

מבחינת ישראל, מדובר בהזדמנות אדירה להכניס מיליארדי שקלים בשנה למשק הישראלי. זאת באמצעות פעולות שינתבו חלק מהתיירים משדות התעופה באמירויות, בהם עוברים כ-100 מיליון בני אדם בשנה, לישראל. בזכות הגעת תיירים אלו יתווספו משרות, ייפתחו עסקים ותשתפר פרנסתם של עובדי תעשיית התיירות.

במעמד החתימה הוסיף רזבוזוב: "אנחנו קוראים לכל מדינות המפרץ לבנות איתנו מציאות חדשה של שגשוג, ביטחון ויציבות עבור כולם. יש בכוחנו ליצור יחסים משמעותיים שיניבו רווח כלכלי גדול למשק ולתעשיית התיירות הישראלים והאמרתים גם יחד. ברצוני להודות לכל מי שעמל על הסכם חשוב זה, לאנשי משרד התיירות, אנשי משרד החוץ וכמובן לשגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק".

חותמים על הסכם תיירות היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. צילום minister of economy
Exit mobile version