Site icon IAS

המוני מבקרים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

שמורת טבע יער יהודייה. צילם ג'ורג'י נורקין

השבוע הודיעה רשות הטבע והגנים על פתיחה לציבור של 20 שמורות טבע וגנים לאומיים- בתיאום עם משרד התיירות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, וזאת לאחר חודשיים בהם האתרים היו סגורים לביקורים. בתקופה הזו בעלי החיים התרגלו להסתובב חופשי וללא הפרעות בכל שעות היממה. עתה, משחוזרים לפעילות והציבור יוצא שוב לחיק הטבע, פרסמה רשות הטבע והגנים הנחיות טיול חדשות, המתחשבות  בבעלי החיים ושומרות על בריאות המטיילים.

על המטיילים לשמור על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסיכה, שמירת מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם, איסור התקהלות והקפדה על הגיינה. השחייה אסורה בשלב זה בכל מקווי המים, ובמקומות מסוימים מותרת הליכה ושכשוך רגליים, בהתאם לשילוט במקום. לטובת חובבי לינת שטח, נפתחו גם חניוני לילה. לפי התנאים החדשים מחויבת שמירת מרחק של 10 מטר בין אוהל לאוהל והצפיפות המותרת עומדת על 15 מ"ר לאדם.

שמורת החולה על רקע החרמון. צילום שוש להב

שאול גולדשטיין – מנכ"ל רשות הטבע והגנים, מספר שהטבע הפרוע והבלתי מופר, זכה לעדנה בחודשיים האחרונים. היעדרות האדם ממנו אוששה מינים רבים והחזירה את בעלי החיים למקומם הטבעי ללא אורחים בשעות מוזרות. לדבריו: "עם שובנו לשמורות הטבע ולגנים הלאומיים, חובה עלינו להתנהג כמו כל אורח. בנוסף, אנו נדרשים לשמירה על בטחוננו הרפואי, ולשם כך הכנו את התו הסגול לשטחים הפתוחים. אם נשמור עליו נשמור על עצמנו ועל זכותנו לצאת מהבית".

בתוך כך, מבקשים ברשות הטבע והגנים מציבור המטיילים, להקפיד גם על כללי שמירת טבע וניקיון באתרים, כדי שניתן יהיה ליהנות מהטבע ומבעלי החיים שפרחו בתקופת הקורונה ובכלל. כחלק מזה, חשוב לשמור על ההליכה בשבילים מסומנים, לטייל בשעות היום ולהשאיר את שעות הלילה לפעילות חיות הבר, להימנע משימוש בכלים חד פעמי ולדאוג לפנות את האשפה בסיום הביקור לפח, וכמובן – לנהוג בזהירות בכבישים בדרך אל האתרים, כיוון שחיות הבר התרגלו לתנועה פחותה של כלי רכב בכבישים.

האתרים שנפתחו:

הגנים הלאומיים: מעיין חרוד, קיסריה, ירקון תל אפק, מקורות הירקון, אפולוניה, בית גוברין, הרודיון, הקסטל, עתיקות עין גדי, מצדה (לרבות חיזיון), פארק הבשור.

שמורות הטבע: בניאס, נחל שניר, נחל עיון, יהודיה, עין אפק, החולה, נחל תנינים, עיינות צוקים, עין גדי ומצוק הצינים.

Exit mobile version