Site icon IAS

היער השחור היילנדס: יעד אהוב במיוחד על משפחות מישראל

מימין: טורסטן רודולף, מנכ”ל לשכת התיירות ביער השחור היילנדס וגולדי מילר, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל. צילום יאיר שגיא

לשכת התיירות של גרמניה והעומדת בראשה, גולדי מור, ארחה אתמול (ד', ה-23 במרץ 2022) במלון דריסקו תל אביב את טורסטן רודולף (Thorsten Rudolph), מנכ”ל לשכת התיירות של היער השחור היילנדס (The Black Forest Highlands), שהגיע לביקור בישראל לאחר היעדרות ממושכת בשל מגפת הקורונה.

בפתח דבריה אמרה גולדי כי כיום יש מגוון רחב של חברות תעופה הפועלות מישראל לגרמניה, ולאחרונה התווספו עוד שתי חברות TUS Airways ו-Tel Aviv Air. למה גרמניה? שאלה גולדי וענתה: "מדינה בטוחה לא רק בגלל הפנדמיה, אלא גם נעימה, נוחה, אטרקטיבית וקרובה לישראל – טיסה של  3 שעות וחצי ואתם שם. גרמניה היא גם מאוד זולה יחסית ומקבלים את מלאו התשואה עבור הכסף (Value for money). בנוסף, גרמניה היא גן עדן למשפחות ומתאימה לכל גיל בגלל מגוון הפעילויות: מרחצאות מדהימות, פארקים נפלאים, טבע מרהיב ובמיוחד מאוד ידידותית לתיירים".

גולדי ציינה שמועצת התיירות הגרמנית (GNTB) בוחרת בכל שנה להתמקד בנושא ולהשיק קמפיין ברחבי תבל. מחקר עומק שערכה נציבות התיירות האירופית (ETC) בשנה שעברה, גילה כי מטיילים ותיירים המעדיפים לצאת לחופשות עירוניות, מהווים נתח גדול במיוחד מקרב כלל התיירים באירופה: 33.9 אחוזים מכלל הנשאלים. על סמך עובדה זו, כמו גם לצד הביקוש הרב כיום לחופשות בחיק הטבע ותרבות מקומית, השיקה השנה מועצת התיירות הגרמנית (GNTB) את הקמפיין German.Local.Culture.

"קמפיין זה מביא אל קדמת הבמה שפע נרחב ומגוון של פעילויות ואתרים העונים להגדרה של תרבות מקומית אותנטית. באתר ייעודי שנבנה לצורך העניין, יגלו המבקרים הפוטנציאליים בגרמניה מידע רב על כפרים ומלאכות יד אותנטיות, אומנים מסורתיים, הפתעות קולינריות פחות מוכרות ועוד. הקמפיין מחולק לארבעת נושאי משנה:

Taste: שפע של טעמים

מה או מי מגדיר את המטבח הגרמני? את השאלה הזו ניתן לשאול בעשרות אזורים רחבי המדינה, ובכל פעם – לקבל תשובות (וטעמים) שונות. המטבח הגרמני זוכה לאינספור פרשנויות, בהתאם למיקום הגיאוגרפי, לצד טרנדים חדשים המופיעים כל העת. אתר הקמפיין מציג לראווה בתי אוכל ומסעדות מיוחדות, שפים מבטיחים, ייננים צעירים ומוכשרים ועוד. בדיוק מה שהמטיילים המגדירים את עצמם כ"פודיז" ירצו לדעת.

עוד מעניין לגלות כי תיירים רבים, בעיקר חובבי קולינריה מושבעים, מופתעים בשנים האחרונות לגלות כי בגרמניה פועלות קרוב ל-300 מסעדות שמתהדרות בכוכבי מישלן. המסעדות הללו פזורות ברחבי המדינה כולה – בערים גדולות וגם בכפרים קטנים ופחות מוכרים.

Green: נפלאות הטבע

אינספור פסגות, שני ימים, יערות עבותים, אגמים ציוריים, שבילי הליכה ושמורות טבע. ברגע שמתרחקים מהמולת הערים בגרמניה, מגלים את עולם הטבע השוקק, המהווה גן עדן לחובבי טיולים ברגל או באופניים. כל זאת, לצד מיזמי תיירות בת-קיימא.

נוסף על כך, הושק אתר ייעודי לנושא, המרכז שפע של רעיונות לטיולים, פעילויות, שופינג, לינה, מסעדות, אטרקציות ועוד – כאשר כולם מתאפיינים בתיירות בת-קיימא. כל אלו עומדים בתקנים מחמירים שהוכנו לצורך העניין, ומבטיחים הן הנאה והן שמירה על הסביבה.

Craft: שימור מסורות עתיקות

כולם מכירים את חותמת תו האיכות Made in Germany, המעידה כי מדובר באומה המקדשת מצוינות, אך לאיכות זו יש שורשים היסטוריים. ברחבי גרמניה, במיוחד באזורים הכפריים, ישנו ייצוג נכבד לבעלי מלאכות קדומות – מאופים ועד מעצבי אופנה, מיצרני בובות ועד ייננים. הקמפיין מציג רבים מהם, כמו גם את האפשרות להתנסות בסדנאות יצירה שונות ומגוונות, המיועדות לכל המשפחה.

Flair: קסם תרבותי

מה הקשר בין מופעי אופרה, טירות עתיקות, אמנות רחוב, אדריכלות ייחודית וערים היסטוריות? כל אלו מציגות את הניצוץ התרבותי המאפיין את גרמניה, בעיקר מחוץ למסלולי התיירות השגרתיים. אלו מוצגים אף הם באתר הקמפיין, ומציעים "טוויסטים" מפתיעים לחופשה בגרמניה.

לאתר הקמפיין: לחצו כאן

פיקניק משפחתי ביער השחור העליון. צילום hochschwarzwald

היער השחור היילנדס

טורסטן רשם מספר רב של ביקורים בישראל, נוכח העובדה שהנתונים מצביעים (לפני מגפת הקורונה) על כך שהיער השחור היילנדס (The Black Forest Highlands), הוא היעד השני האהוב ביותר על הישראלים אחרי ברלין והתיירים הישראלים היו מדורגים במקום השני עם 148,000 לינות, אחרי השוויצרים ויותר מאשר אוסטריה, הולנד וצרפת.

“האזור ידוע בזכות שעון הקוקייה כבר מהמאה ה-17 ואנו נוהגים לומר שלשוויצרים יש את השעונים הטובים ביותר, אבל ביער השחור העליון יש את הידוע מכולם”, ציין טורסטן.

היער השחור היילנדס ממוקם בדרום גרמניה, במרחק נסיעה של כשעה מבאזל וציריך השוויצריות וכשעה וחצי משטוטגרט. הר פלדברג המתנשא לגובה כ-1,500 מטרים הוא הגבוה ביותר ביער השחור לצד אגם Titisee שהוא המפורסם בעולם, בעוד אגם Schluchsee הוא האגם הגדול ביותר באזור. עמק ווטאך מושך מבקרים בהיותו הקניון הגדול ביותר בגרמניה ואילו בגובה של 700 עד 1,500 מטרים, האקלים בריא ומבטיח תחושה כללית של רווחה.

באזור יש בסה"כ 20 ערים, 2,600 מקומות לינה לתיירים הכוללים 36,500 מיטות וב-2019 נרשמו כ-4.3 מיליון לינות תיירים. יתרון האזור הוא גם בשל העבודה שניתן לצאת לטיולי כוכב, במרחק של כשעה מהאזור, למדינות שכנות כמו צרפת, שוויץ ואוסטריה. באזור 17 כפרים ובשל גובהו הרב, האוויר הוא מהצלולים והאיכותיים בגרמניה. האזור גם נחשב ליעד מפורסם במסלולי הליכה איכותיים, 2,300 ק"מ עם 12 מסלולי הליכה פרימיום, שאורכם בין 4 ל-13 ק”מ מאפיינים את המקום הקסום.

הכרטיס האדום הכל כלול" (The Red Inclusive Card) – הוא מקור לגאווה אצל האורח מגרמניה, כיום גם דיגיטלי וידידותי יותר, ומאפשר שימוש חינמי בלמעלה מ-80 אטרקציות, הנחה של 20% באטרקציות אחרות (i.e.skipass) וביקורים קבוצתיים קטנים במקומות ייחודיים, כל זאת למי ששוהה באזור למשך שני לילות או יותר וניתן להשגה ביותר מ-500 מקומות אירוח.

בנוסף לכניסה חופשית לפארק המים “Badeparadies Schwarzwald”, לפארק המשחקים Schwarzwaldpark Löffingen , שייט באגם טיטיסי, ריחוף ברכבל פלדברג, סקי פס, השאלת ציוד סקי ומעליות – הכרטיס האדום משלב גם הזדמנות ליהנות מ- E-Carsharing –  מכונית שיתופית, הראשונה של גרמניה באזור כפרי, המאפשרת לאורחים לחקור את האזור ללא תשלום במשך 3 שעות מדי יום במכונית  MINI חשמלית. רשת רחבה של נקודות טעינה מבטיחה אספקת חשמל אמינה.

זוג נהנים מארוחת בוקר ביער השחור. צילום hochschwarzwald

האזור מייחד עצמו כאזור ידידותי במיוחד למשפחות עם 12 כפרים ו-30 מקומות אירוח זוכי פרסים, 15 מסלולי הליכה ידידותיים לילדים ביערות ותנועה בטוחה ונוחה בתחבורה ציבורית בחינם באמצעות הכרטיס האדום, כמו גם הטבות מיוחדות למשפחות.

77מסעדות מישלן ממוקמות בדרום גרמניה והראשונה שזכתה בתואר נמצאת ממש באזור היער השחור העליון, במלון Gourmet Hotel Adler שהוקם בשנת 1966. בנוסף יש גם את מסעדת Mühle Schluchsee Restaurant המתהדרת בכוכב מישלן. אירועים קולינריים מתקיימים במהלך כל השנה באתרי תיירות ובחיק הטבע באזור. האזור ידוע גם ב-7 מלונות בריאות ואתרי ספא.

היער השחור העליון נחשב גם כיעד בר קיימא באופן רשמי מאז 2016 במדינת Baden – Wurttemberg והרשויות מתכננות תוך 8 שנים להפוך ליעד בר קיימא במלואו.

נקודה מאוד חשובה עבור משפחות מישראל היא דירות מיוחדות שעוצבו במיוחד עבור משפחות במחיר של החל מ- 99 יורו ללילה. מדובר בדירות אותנטיות ששופצו ע”י חברת Cuckoos Nests  והפכו לדירות נופש טיפוסיות. בנוסף ל-1,000 דירות נופש פרטיות, יש 21 דירות כאלה כאשר דגש מיוחד הושם על השימוש בחומרים טבעיים בדירות, ובעלי מלאכה מקומיים היו מעורבים באופן פעיל ביישום. כל הדירות של המותג הזה זמינים להזמנה באינטרנט (www.cuckoosnests.com)  והם מוצעים עם הכרטיס האדום המשולב. דבר חדש הוא 7 סוויטות משודרגות ברמת 5 כוכבים, שצוידו בריהוט איכותי מהטובים בגרמניה, במחיר של 150 אירו לסוויטת ג'וניור ועד 350 אירו לסוויטת הפנטהאוז .

בתקופה שקדמה לקורונה, תיירים ישראלים הגיעו יותר ויותר גם בתקופת החורף ליהנות ממגוון פעילויות ספורטיביות. לאתר הסקי שבהר פלדברג היסטוריה מפוארת וכבר בשנת 1891 הוקם במקום מועדון הסקי הראשון וב-1908 מעלית הסקי הראשונה בעולם. גם שוק חג המולד באזור היער השחור העליון הוא אותנטי והתקיים ביער לצד גשר רכבות עתיק ב-  Ravennaschlucht in hell valley.

Exit mobile version