Site icon IAS

הטיסות המסחריות הקצרות בעולם

קרפאטוס, יוון - אחד מהיעדים אליהם מופעלות טיסות הנחשבות לקצרות בעולם. צילום Depositphotos

זמן טיסה הוא המדד העיקרי להיכלל ברשימת הטיסות הארוכות או הקצרות ביותר בעולם. יחד עם זאת, במקרים בהם הזמנים קרובים מדי, נלקח בחשבון גם מיילים ימיים / ק"מ על מנת לקבוע בצורה המדויקת ביותר אילו מסלולים הם הקצרים ביותר. 3 מסלולי טיסה מסחרית מחזיקים בתואר:

הטיסה מווסטריי (Westray) לפפא ווסטריי (Papa Westray) – שני האיים ממוקמים בארכיפלג אורקני – קבוצת איים בצפונה של סקוטלנד בהם התגלו שרידים מהתקופה הנאוליטית. זו הטיסה המסחרית הקצרה בעולם ואורכת פחות משתי דקות. המרחק בין האיים הוא כ-1.7 מייל (כ-2.7 ק"מ). הטיסה מופעלת על ידי חברת התעופה הסקוטית לוגנאייר (Loganair) . המחיר הממוצע 25$.

הטיסה מקרפאטוס (Karpathos) לקאסוס (Kasos) – קרפאטוס הוא האי השני בגודלו בין האיים הדודקאנסיים הנמצאים בים האגאי. הוא ממוקם בין רודוס לכרתים, בים הקרפאתי, הקרוי על שמו. האי קאסוס נמצא גם הוא בים האגאי ונמצא בין האי כרתים וקרפאטוס. הטיסה בין שני האיים אורכת כ-5 דקות והמרחק ביניהם הוא 12 מייל (כ-19 ק"מ) . שייט במעבורת אורכת כשעה ורבע. המחיר הממוצע הוא 43$ בחברת סקיי אקספרס (Sky Express) היוונית.

הטיסה מקונמארה (Connemara) ואינישמור (Inishmore) – קונמארה הוא חבל ארץ במערב אירלנד, במחוז גולוויי שבפרובינציית קונכט, השוכן בחצי אי לחוף האוקיינוס האטלנטי. אינישמור, הוא אחד משלושת איי אראן והגדול ביניהם השוכן, בחופה המערבי של אירלנד. האי עשיר בהיסטוריה עתיקה וקלטית כאחד. הטיסה אורכת פחות מ-10 דקות בחברת Aer Arann . מחיר ממוצע 40 יורו.

קונמארה, מערב אירלנד. freepik
Exit mobile version