Site icon IAS

החל דיון במשרד האוצר על גורלה של אל על

עובדי אל על מפגינים מול משרד האוצר. צילום עובדי אל על

לקראת השעה 17:00 החלה הפגנה של כ-1,500 עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים, לדבריהם במחאה נגד התנהלות המדינה בנושא עזרה לאל על והדרישה לפטר אלפי עובדים מקבלי השלמת הכנסה כתנאי לסיוע. באותו הזמן החל להתקיים דיון במשרד האוצר בראשותו של השר משה כחלון בעניינה של אל על ובעתידה.

בדיון, עומדות בפני המשתתפים שתי חלופות: פירוק החברה והפעלתה מחדש תחת מפרק זמני, כפי שהיה כבר בזמנו, או הצלתה מהמשבר העמוק שבו היא נתונה בעזרת ערבות מדינה להלוואה בנקאית בסכום של 400 מיליון דולר. מן הראוי לציין, כי בשנת 1982, כאשר אל על החל לפעול תחת כונס נכנסים מונה רפי הרלב לתפקיד מנכ"ל אל על, תפקיד בו שימש עד 1996. בתקופתו החלה החברה להרוויח והתרחבה באופן משמעותי.

ב"איגרת ששיגר מנכ"ל אל על לעובדי אל על לפני כמה ימים נאמר בין השאר: "התנאי הראשון שהציבו המדינה והבנקים לקבלת הלוואה היא  חתימה על  הסכם עבודה שעיקרו יישום מלא של תוכנית ההתייעלות שגובשה. התוכנית נבנתה בהתאם לדרישות המדינה והבנקים, מתוך כוונה להבטיח  כי לאל על תהייה יכולת פיננסית שתאפשר לנו את כיסוי ההפסדים בתקופת הקורונה לצד החזר ההלוואות הקיימות  וההתחייבויות  החדשות  שניקח על עצמנו והכל כדי להבטיח את  המשך קיומה של אל על ביום שאחרי.

"נכון, מדובר בתוכנית כואבת ולמשך הרבה שנים, אך יחד עם זאת, היא הכרחית כדי לשרוד. הנזקים הכלכליים שספגנו, הגם שמקורם בנגיף ולא בהתנהלות העסקית שלנו, מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים על מנת לשרוד את המשבר ולהתקיים בשנים שלאחריו. אנחנו נצטרך להיות יעילים יותר, מדויקים, יצירתיים וגמישים יותר בהפעלה".

יו"ר נציגות אל על שרון בן יצחק כתב לעובדים: "עובדי אל על ש-90% מהם עובדים בשכר מינימום נכנסו מתחת לאלונקה מתוך אחריות ושמירה על הבית והציגו תוכנית התייעלות של מיליארד דולר בחמש שנים וזכו ליחס מזלזל והתעלמות מוחלטת מצד פקדי האוצר. הוא גם הדגיש, כי "אם יש מישהו שחושב ניתן לו לרמוס אותנו ברגל גסה אז כדי לו לחשב מסלול מחדש"

Exit mobile version