Site icon IAS

דיסנילנד פריז, חגיגות ה-30: לחלום, לחוות, להתאהב מחדש

חגיגות ה-30 בדיסנילנד פריז. צילום עוזי בכר

הזמנה לקחת חלק בתוכנית ה"גראנד פינאלה" של חגיגות ה-30 לדיסנילנד פריז, שצפויה להסתיים ב-30 בספטמבר 2023, הציתה בי זיכרונות וחלומות מתוקים. לפני 7 שנים זה היה בדיסני וורלד אורלנדו, בו לקחתי חלק מסיור עיתונאים נפלא והגשמת חלום ילדות, וכעת בדיסנילנד פריז בדיוק שלושה חודשים לאחר הולדתה של נכדתי הראשונה, מתן.

גלגל רב דורי של מפעל גאוני שלא נח לרגע. חלום של גאון אמריקני אחד, וולט דיסני, שהצליח להתממש ולהפוך את דיסני וורלד לאתר נופש קסום עבור למעלה מ-30 מיליון מבקרים בשנה (לפני הקורונה) ומקום עבודה עבור עשרות אלפי עובדים ונותני שירותים.

החלום האמריקני טס בחלל באמצעות שרביט פיות קסום ונחת ב-12 באפריל 1992 בשערי דיסנילנד פריז, הממוקם כ- 35 דקות נסיעה ממרכז העיר פריז. שלושה עשורים לאחר מכן, הפך לאטרקציה התיירותית המובילה באירופה. דיסנילנד פריז מהווה 6% מהכנסות התיירות הצרפתיות עם למעלה מ-375 מיליון ביקורים מאז 1992. אתר הנופש ממלא תפקיד מפתח בכלכלת צרפת ואירופה ותורם כ- 84.5 מיליארד יורו לכלכלה הצרפתית, מאז 1992.

בדיסנילנד פריז שני פארקים מרכזיים: Disneyland Park – עם טירת החלומות ובית לחמישה מתחמים מלהיבים עבור משפחות.  Walt Disney Studios Park – חוגג משנת 2002 את כל הסרטים המפורסמים והאטרקציות השזורות אליהם. דיסנילנד פריז כולל יחד למעלה מ-60 אטרקציות, כ-50 מסעדות וחנויות.

Disneyland Hotel (5 כוכבים) – הממוקם בשער לפארק דיסנילנד. צילום עוזי בכר

בתי מלון וכפרי נופש בדיסנילנד פריז

מעוניינים בחופשת דיסני מושלמת ? אל תוותרו על לינה במלונות דיסני, בחרו את המלון המתאים לכם על פי תקציבכם (2, 3, 4 ו-5 כוכבים) אבל תמיד באתר. למה ? פשוט מאוד, מלונות דיסני הם חלק מהחוויה, מהאווירה הנפלאה וכל דבר אחר הוא לא ממש הדבר האמיתי וחבל.

לינה במלונות דיסני חשובה מכוון שכל שעת בילוי בפארק שווה מחיר שלא יסולא בפז ומאפשרת כניסה מוקדמת לפני הגעת הקהל הרחב או שהייה מעבר לשעות הסגירה בפארקים. בדקו גם את אופציית הפאס המהיר והבטיחו כניסה ללא תור לאטרקציות הפופולריות בפארק.

בתי המלון וכפרי הנופש בדיסנילנד פריז מרשימים, גדולים, מצוידים בבריכות שחיה, מתקנים בסגנון דיסני, חנויות, מסעדות, פעילויות וארוחות לצד הדמויות הנערצות של דיסני. החדרים גדולים עם שתי מיטות זוגיות (עבור 4 אנשים) מאובזרים בטלפון, מיזוג אוויר, טלוויזיות שלא מפסיקות לזמר את השירים של דיסני ולהקרין סרטים מצוירים.

Disney Hotel New York – The Art of Marvel. מבט חיצוני. צילום עוזי בכר

Disney Hotel New York – The Art of Marvel 

כ-5 שעות טיסה מהארץ וכ-35 דקות נסיעה מנמל התעופה הבינלאומי שארל דה גול פריז, מלווה בוואן מפואר שנשלח מחברת דיסני ואני ניצב מול בית מלון מפואר בסגנון ניו יורקי עכשווי. מצד שמאל עוד לפני הכניסה ללובי מונית ניו יורקית טיפוסית, הכל מסביב נקי, מצוחצח ומטופח. בכניסה בדיקה ביטחונית קפדנית  ואז וואו… לובי ענק ומדהים, בהשראת גלריית אמנות מודרנית עם יצירות האמנות הבולטות ביותר של מנהטן וגיבורי מארוול.

מלון 4 כוכבים המציע את אחד מהאוספים הגדולים בעולם לאמנות מארוול עם למעלה מ-350 פריטים המוצגים, כולל 50 בלעדיים, שיוצרו על ידי 110 אמנים בינלאומיים. מה שנגלה לעיניי לראשונה היו שלוש דמויות איירון מן בגודל טבעי ומגני קפטן אמריקה הבולטים בלובי המלון.

Disney Hotel New York – The Art of Marvel. הלובי. צילום עוזי בכר

מארי לפרשו (Marie Lafrechoux) וויקטור בן אסרף (Victor benacerraf), המארחים שלי המקצועיים ובעיקר חביבים, ממתינים לי כבר בלובי ומלווים אותי ללגום כוס קפה וצילום משותף במרפסת ה- Bleecker Street Lounge.  הטרקלין בעיצוב בר במרכז מנהטן ובהשראת הטרקלין של דוקטור סטריינג' או ליתר דיוק בסיס המבצעים (Sanctum Sanctorum) הידוע ברחוב בליקר, בשכונת גריניץ' וילג' של ניו יורק. הטרקלין מציע משקאות קלים, חמים, אלכוהוליים וארוחות קלות.

מבעד לחלונות פנורמיים ניתן לצפות ברחבת דשא גדולה, פרחים מטופחים, האגם ומלון נוסף הממוקם בפארק. ממש סמוך לאגם ניצב פסל ענק ויפיפה של מארוול הנוקמים איירון מן. דרך היציאה למתקני הפארק, במרחק הליכה של 5-10 דקות, מתבצעת בדיוק מצד זה של המלון.

Disney Hotel New York – The Art of Marvel. Skyline Bar. צילום דיסנילנד פריז

ביציאה מה- Bleecker Street Lounge ממוקם ה-Skyline Bar, בו האורחים מרגישים מובלים לפסגת הברים של מרכז מנהטן דרך סט של מסכים המציגים נוף עוצר נשימה של קו הרקיע של העיר ניו יורק.

בדלפק הקבלה, מסך ענק המציג את מתקני ופעילויות המלון בדרך הייחודית והיפה של דיסני. תוך כדי הליכה לחדרי אני מקבל מידע מהמארחים שבמלון 561 חדרים, מתוכם 471 חדרי סופיריור, 65 חדרי אמפייר סטייט קלאב ו-25 סוויטות המוקדשות לספיידרמן, הנוקמים או אחרים.

York – The Art of Marvel. חדר: מסוג סופיריור. צילום עוזי בכר

חדרי, מסוג סופיריור מרווח (כ-31 מ"ר) ומאובזר מודרני עם שתי מיטות קווין סייז זוגיות. תחושת אמנות מארוול גולשת איתי מהלובי לחדרים ומתנוססת על הקירות. בכל החדרים מיזוג אוויר, אינטרנט אלחוטי, כספת, מקרר, טלפון, ארון בגדים, שולחן כתיבה גדול, קרש גיהוץ ומגהץ כמובן. מכונת אספרסו וטלוויזיה ממנה בוקעים שירים ומוקרנים סרטים מצוירים ובינלאומיים. אם התקשם למצוא את הטלוויזיה, הסירו דאגה מלבכם היא מוסוות מעבר למראה הגדולה בחדר (לחצו על השלט והיא תתעורר לחיים). חדר רחצה גדול עם מוצרי טיפוח ומייבש שיער דאגו להנעים את האירוח. העישון אסור.

Disney Hotel New York – The Art of Marvel.. מסעדת מנהטן. צילום עוזי בכר

שתי מסעדות במלון, Manhattan – בה סעדתי בערב הראשון. מסעדה מפוארת בעלת שני מפלסים, שולחנות עגולים, עמודי זהב ושנדליר ענק מרכזי, המסעדה מגישה מנות איטלקיות מסורתיות מודרניות שהוכנו ממרכיבים שמקורם באיטליה. מלצרית ממוצא איטלקי בלבוש אלגנטי הוסיפה לאווירה והגישה משקה אפרול שפריץ. ההמלצה למנת פתיחה הייתה בוראטה לצד עגבניות, צלפים, רוטב ריחן ו'לחם מוזיקה' שמקורו מסרדיניה. התענגתי על פילה דג סי באס לצד ירקות העונה בגריל ולימון למנה העיקרית ולקינוח עוגת בבה (סיציליאנית) ספוגה בלימונצ'לו עם קרם מסקרפונה וסלט פירות לקישוט. אספרסו אמיתי חתם ערב מצוין. הארוחה לוותה לא פעם בזמרת המלצרים לאיחולי יום הולדת, טבעי כשמדובר במלון משפחות. זו גם המסעדה ששימשה אותי לארוחות הבוקר בסגנון מזנון עצמי (בופה) עשיר ומגוון. עוגות עם לב מתוק של מיקי, הזכירה לי בכל פעם את שהותי בדיסנילנד פריז.

Downtown – מסעדה נוספת במלון, מתאימה בסגנונה יותר למשפחות בשל עיצובה ברשמים של דמויות דיסני על הקירות ושולחנות ארוכים, המגישה ארוחות בוקר וערב בסגנון קולינרי קוסמופוליטי. מחוץ למסעדה חניית עגלות עם בלוני הדמויות שלא השאירה ספקות שמדובר במסעדת משפחות קלאסית.

Disney Hotel New York – The Art of Marvel :Marvel Design Studio. צילום עוזי בכר

Marvel Design Studio – מתחם למשפחות שנועד לשחרר את הגאונות היצירתית הפנימית של הילדים, ללמוד כיצד לעשות זאת ובמיוחד לצייר גיבורי על מעוררי השראה.

Super Hero Station –  מתחם ייחודי למשפחות הבנוי תחנות בהן ניתן לבצע סלפי או צילומים משפחתיים לצד דמויות ואביזרים מעולמם של גיבורי מארוול.

Disney Hotel New York – The Art of Marvel :Super Hero Station. צילום עוזי בכר

מתקנים נוספים במלון: חדר כושר מאובזר במתקנים חדישים, מתחם כנסים גדול ונפרד, דלפק קבלה וחדר אוכל לאורחי הסוויטות, בריכת שחיה פנימית (Metro Pool) בשל פרוזדור מעוצב מעמודי ברזל המזכירים את הרכבת התחתית של ניו יורק, הסאבווי. בריכה גדולה וחיצונית הוטמעה בחורשת עצים וצמחים ירוקה ופורחת המוסיפה לאווירת הנופש המושלמת. מתקן אימון העונה לשם HORO מציע מגרש כדורסל, טניס שולחן, טרמפולינה ומתקני כושר בסגנון נינג'ה לייט.

Disney Hotel New York – The Art of Marvel :בריכה חיצונית ומתחם אימון. צילום דיסנילנד פריז

הפתעות מרהיבות במיוחד ב"גראנד פינאלה"

היציאה מהמלון לכיוון הפארק אורכת כחמש עד עשר דקות רגלית, כשאגם יפיפה, מלון נוסף באופק וכדור פורח המשמש את אורחי הפארקים, בלוח זמנים קבוע מראש, מלווים אותי בכל פעם עד ההגעה למתקנים.

דיסנילנד פריז, כמו דיסני מציע מגוון רחב של מתקנים, מסעדות וחנויות כבר שלושה עשורים בהצלחה יתרה, עליהם גדלים דורות של ילדים ומשפחות. ברצוני הפעם להתרכז באירועים המיוחדים שלשם כך הוזמנו. לרגל 30 שנים להיווסדו, דיסנילנד פריז ציין את המאורע עם שורה של הפתעות, לכבד את "העבר הקסום והעתיד המבטיח של היעד", תוך הזמנת מבקרים "להיכנס לעידן חדש ונוצץ, שבו הם יחלמו בגדול ויצחקו חזק יותר" .

מופע Dream… and Shine Brighter.דיסנילנד פריז. צילום עוזי בכר

Dream… and Shine Brighter!  – מופע יום משמח שנוצר במיוחד לרגל יום השנה ה-30. כיף חגיגי שהופך את הסנטרל פלאזה לססגוני מאי פעם. משפחות מנופפות לכל הדמויות של דיסני בשמחה שעושות את דרכן לחגיגה מול טירת היפהפייה הנרדמת. ממיקי, מיני וחבריהם לבושים בתחפושות נוצצות ליום השנה ה-30, ועד פרצופים מוכרים מסרטי דיסני האייקוניים. במות קטנות הוצבו מול הטירה ומסביב לכיכר המרכזית, מה שאפשר אינטראקציה קרובה מאי פעם עם הדמויות, כשהם מקפצים מבמה אחת לשנייה ומבצעים סדרת ריקודים ופעלולים שהטיסו את הקהל לשמים.

The Parade.דיסנילנד פריז. צילום עוזי בכר

The Paradeבשעה 15:00 התכנסנו לשטח שמור לאורך הרחוב הראשי, כשסדרנים שומרים על טריטוריית ה- VIP ומוזיקה עליזה בוקעת מכל עבר לקראת "מצעד דיסני", כמו שרק בדיסני יודעים לבצע. גיבורי הסרטים המצוירים לצד רקדנים בתלבושות ססגוניות המשתפים פעולה עם הקהל, רכבים מקושטים בפרחים ובובות ענק מעניקים חוויה שאסור לפספס לקטנטנים וגדולים כאחד. המצעד הפעם היה עשיר יותר ונתן ביטוי מובהק לחגיגות ה-30.

דיסנילנד פריז: אורות רחפנים המציינים יום הולדת 30. צילום עוזי בכר

Disney D-Light & Disney Illuminationsעם רדת הלילה התכנסנו למופע, במתחם ה-VIP, ממול לטירת היפהפייה הנרדמת. מופע מעורר התפעלות ומפיל לסתות, שלא נראה מעולם. כוריאוגרפיה מרהיבה של אורות רחפנים שמאירים את השמיים מעל טירת היפהפייה הנרדמת כמו באגדות. כל המופע מלווה במוזיקה ומזרקות מים הפועלות בהתאמה מושלמת ומרהיבה.

זה היה הדובדבן שבקצפת ודרך מעולה לחתום עבורי את חגיגות יום ההולדת 30 לדיסנילנד פריז. התאהבתי מחדש ומבטיח לחזור, אך הפעם עם הנכדים.

Exit mobile version