Site icon IAS

דורשים מממשלת ישראל להכריז על אילת כאזור מיוחד

שר הבריאות ואנשי צוותו בביקור באילת בתקופת האי ירוק. צילום עיריית אילת

בהמשך לפניה של הנהלת העירייה לשר הבריאות, בדרישה להכריז על אילת כאזור מיוחד, כולל דיונים מול גורמי המקצוע במשרד הבריאות, פנו היום (ב') עורכי הדין של העירייה לשר הבריאות – יולי אדלשטיין ולשרת התיירות – אורית פרקש הכהן, בדרישה לעשות כן ללא דיחוי, אחרת תעתור העירייה לבג"צ. ההכרזה על אילת כאזור מיוחד תחת הגבלות כניסה רק למחזיקי "תו ירוק", נדרשת ביתר שאת לקראת השבועות הקרובים, בהם התפוסה בבתי המלון באילת צפויה להיות גבוהה.

העיר אילת שאירחה במשך 40 ימים את המוני ישראל, תחת מתווה ה"אי הירוק" ועשתה כן בהצלחה רבה, דורשת להתחשב בשיעור המתחסנים ולאפשר לה לפעול שוב כאזור תיירות מיוחד, באופן שיאפשר לשמור על רמת תחלואה נמוכה. אשר על כן פנתה כאמור העירייה, באמצעות עורכי דינה עו"ד אלון גלרט ועו"ד ינקי פפר, בדרישה להכריז על אזור אילת, באופן מיידי, כאזור תיירות מיוחד בהתאם לאמות מידה עדכניות, שייקבעו על ידי גורמי המקצוע ויפורסמו לציבור. ככל שאמות המידה לפי סעיף 12(א)(א)(1) לחוק לא יתוקנו באופן המתחשב בשיעור המחוסנים, תשקול עיריית אילת לפנות בעתירה לבית משפט הגבוה לצדק.

בעניין זה יצוין, כי על פי החוק, ההכרזה על אילת תלויה ברמת התחלואה בה "לפי אמות מידה שפורסמו לציבור", ואכן באמות המידה שפורסמו ב- 16.11.2020 נקבע כי על אילת להיות ירוקה במדד הרמזור. "אמות מידה אלו אינן רלבנטיות עוד ויש להתאימן למצב הקיים, שבו החיסונים הם גורם המפתח המרכזי במניעת תחלואה", הדגישו עורכי הדין. לפיכך, יהיה בלתי סביר להיתלות באמות מידה מחודש נובמבר, כנימוק מכריע לאי הכרזה על אילת כאזור תיירות מיוחד, ויש צורך בשינוי מיידי ובהתאמת אמות המידה, תוך התייחסות כאמור לשיעור המתחסנים.

ראוי לציין, כי העיר אילת הולכת ומשתפרת באופן עקבי במדד התחלואה ומוגדרת כיום כצהובה בדירוג הרמזור (5.1%), עם 111 מאומתים בשבוע האחרון ו-2.5% חיוביים, נתונים טובים מהממוצע הארצי. נתון מרכזי נוסף בו אילת מובילה ביחס לשאר המדינה, הוא שיעור הבדיקות ל-10,000 העומד על 851. שיעור הבדיקות הגבוה הוא תוצאה של אחריות אישית ומשמעת עצמית, שהפגינו תושבי אילת בכל מהלך תקופת הקורונה. שיעור החיסונים באילת גבוה אף הוא מהממוצע הארצי ועומד כבר על 57% מכלל אוכלוסיית העיר.

עוד יצוין, כי בשבועות האחרונים התקיימו שיחות רבות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, במסגרתן הוצגו נתוני התחלואה לצד נתוני האבטלה והמצב הכלכלי. בשיחות אלה הובעה תמימות דעים של כלל גורמי המקצוע, כי יש הצדקה ואף הכרח בהכרזה מחדש על אילת כאזור תיירות מיוחד, כפי שכיוון המחוקק.

בפניה משבוע שעבר לשר הבריאות, ציין סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי, כי החלטת משרד הבריאות וקבינט הקורונה, שלא להפעיל את "האי הירוק" באילת, עלולה להתברר כהימור מסוכן על העיר ועלולה, חלילה, להביא לכך שהעיר תהיה סגורה בפסח הקרוב. "פתיחת אילת ללא הכרזה עליה כאזור תיירות מיוחד, עלולה לגרום להפסקת השיפור בתחלואה בעיר ולגרום לנזק אדיר לתושבים ולעסקים בה", ציין לנקרי והוסיף, "אילת יכולה להפוך לעיר מודל בינלאומית להתנהלות בשגרת קורונה, תוך הבטחת בריאות הציבור והחזרת כל הפעילות הכלכלית תחת מתווה התו הירוק, עם בדיקת התו בכניסה אל העיר וכך גם לפתוח את אילת בהקדם גם לתיירות מחו"ל".

Exit mobile version