Site icon IAS

דובאי אירחה 14.36 מיליון מבקרים בינלאומיים בשנת 2022

דובאי- אחת משלוש הערים המובילות בעולם לנסיעות ועסקים. צילום יח"צ

מדו"ח של משרד המדיה בממשלת דובאי, שפורסם אתמול ( 5 בפברואר 2023), עולה כי דובאי אירחה 14.36 מיליון תיירים בינלאומיים בשנת 2022, גידול של 97% בהשוואה לכניסות תיירים בשנת 2021 (7.28 מיליון). מספר התיירים שביקרו בדובאי ב-2022 הגיע ל-86% מהרמות שלפני הקורונה, עולה ב-63% מרמות ההתאוששות העולמית ו-83% מרמות ההתאוששות במזרח התיכון.

ביצועים מעולים אלו תורמים למטרה של האג'נדה הכלכלית של דובאי D33  לחזק את מעמדה של דובאי כאחת משלוש הערים המובילות בעולם לנסיעות ועסקים. הצמיחה מאמתת את דירוג העיר כיעד עולמי מס' 1 ב- Tripadvisor Travellers' Choice Awards זו השנה השנייה ברציפות.

הוד מעלתו שיח' חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מקטום, יורש העצר של דובאי ויו"ר המועצה המבצעת של דובאי אמר: "היכולת של דובאי להאיץ במהירות את צמיחת התיירות, מה שסימן אותה כמובילה בתעשייה הבינלאומית, מוכיח את חזון מרחיק לכת של הוד מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום להפוך את האמירות לשחקן עולמי חשוב בעיצוב עתידם של מגזרים חיוניים. העלייה המדהימה בביקורים בינלאומיים בשנת 2022 תומכת ביעד השאפתני של האג'נדה הכלכלית של דובאי D33  להכפיל את גודלה של כלכלת האמירויות עד 2033. מגזר התיירות והנסיעות תורם באופן משמעותי למטרת ההנהגה להפוך את האמירות למודל למצוינות במדינות הכלכלה העולמית.

מגזר האירוח רושם צמיחה משמעותית

מגזר המלונאות של דובאי, שממשיך להיות חלק בלתי נפרד מהבטחת היעד של האמירות ולצמיחה הכוללת של תעשיית התיירות, המשיך להיות חזק בכל מדדי האירוח.

התפוסה הממוצעת של מגזר המלונאות ב-2022 עמדה על 73%, מהגבוהות בעולם, עלייה מ-67% בשנת 2021 – מעט פחות מהתפוסה 75% בתקופה שלפני המגפה בשנת 2019. התפוסה הגבוהה ראויה לציון במיוחד שכן היא הושגה למרות עלייה של 16% בהיצע החדרים בשנת 2022 בהשוואה לשנת 2019. מלאי המלונות של דובאי בסוף דצמבר 2022 כלל 146,496 חדרים ב-804 בתי מלון, בהשוואה ל-126,120 חדרים הזמינים במלון. סוף דצמבר 2019 . המספר הכולל של בתי מלון בשנת 2022 סימן צמיחה של 6% לעומת 2021, עם 755 בתי מלון המציעים 137,950 חדרים, נתונים המדגישים את המשך אמון המשקיעים החזק במגזר התיירות של דובאי.

שחייה עם דולפינים ואריות ים במלון אטלנטיס דובאי. צילום יח"צ

קמפיינים גלובליים בהובלת מפורסמים

אחד הגורמים המניעים מאחורי הצלחתה של דובאי בשנת 2022 ניתן לייחס לקמפיינים גלובליים שובי לב שנערכו בשיתוף פעולה עם מפורסמים אזוריים ובינלאומיים, מובילי דעה, משפיענים ואישים קהילתיים שהדגישו את המשיכה הייחודית של העיר והביאו לחיים את שלל החוויות שהיא מציעה.

יעד לאירועים בינלאומיים

אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של האזור בשנת 2022, Expo 2020 Dubai, שתרם תרומה עצומה לביצועים הבולטים של תעשיית התיירות. האירוע בן שישה חודשים, שמשך למעלה מ-24 מיליון מבקרים, הוכיח שוב את יכולתה של דובאי לארח מגה אירועים עולמיים וחיזק את מעמדה כיעד לאירועים בינלאומיים.

בנוסף ל- Expo 2020, דובאי המשיכה לארח אירועי עסקים ופנאי גלובליים במהלך שנת 2022, כולל  Gulfood, פסגת הממשלה העולמית,  Binance Blockchain Week, Gitex Global Dubai, תערוכת הסירות הבינלאומית ושוק הנסיעות הערבי. בנוסף לכך, העיר גם אירחה את  Skift Global Forum East המפגש הבינלאומי הראשון אי פעם של כנס הנסיעות הדגל בעולם. בנוסף, בשנת 2022 דובאי אירחה שורה של טורנירים ואירועי ספורט עולמיים שנתיים, שמשכו אייקונים ספורטיביים, שחקנים ואוהדים מרחבי העולם.

חופשה משפחתית בדובאי . צילום Depositphotos

חדשנות קולינרית ושבחים

המגזר הקולינרי של דובאי היה מניע משמעותי לצמיחה בשנת 2022, כאשר סצנת האוכל העשירה, היצירתית והרב-תרבותית של העיר מושכת מבקרים ושבחים מכל העולם. הסצנה הגסטרונומית האקלקטית של דובאי כוללת כ-13,000 מסעדות ובתי קפה, החל ממסעדות תוצרת בית ועד מוסדות גורמה ומסעדות משובחות, המציעות מאכלים מגוונים. הנוף הקולינרי המשגשג של העיר זכה להכרה עם השקת המדריך הראשון של MICHELIN דובאי ביוני 2022.

יתרה מכך, המסעדות והשפים של דובאי זכו להכרה במהדורת הפתיחה של רשימת 50 המסעדות הטובות ביותר של אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה שנחשפה בפברואר 2022, וחוגגת מצוינות קולינרית ברחבי האזור. הגעתו של מותג ביקורת המזון המשובח Gault&Millau תרמה גם היא לאבולוציה של סצנת האוכל בדובאי. בשנת 2022, DET השיקה את דו"ח תעשיית הגסטרונומיה הראשון אי פעם של האזור, מחקר מקיף של סצנת הגסטרונומיה בעיר ובאזור, המחזק את מעמדה של דובאי כיעד תיירות מזון גלובלי.

עמידה ביעדי קיימות

עם קיימות מוטבעת באסטרטגיית התיירות שלה, דובאי נקטה צעדים נחרצים כדי למצב את עצמה כבחירה מובילה עבור נופשים המחפשים יעדים ברי קיימא ובטוחים. לאורך 2022, דובאי פעלה ללא לאות להשגת יעדי הקיימות של העיר, בהובלת דובאי תיירות בת קיימא, יוזמה שמטרתה להעלות את פרופיל העיר כיעד מוביל בר קיימא. DST נקטה צעדים כדי לתרום ליעדי האנרגיה הנקייה הרחבים יותר של העיר וליעדי הפיתוח בר-קיימא של האו"ם 2030, לצד תכניות קיימות נוספות, כמו גם תכנית Dubai Can החדשנית, מהשאיפה להפוך את האמירות ליעד בר-קיימא מוביל ולעיר הטובה בעולם לחיות ולעבוד בה.

המרינה המרשימה של דובאי. צילום Depositphotos

יעד עולמי לתיירות שייט ויאכטות

תיירות שייט ויאכטות מילאה תפקיד מכריע במשיכת תיירים בינלאומיים ובחיזוק מעמדה של דובאי כמרכז טיולים עולמי בשנת 2022. התרחבות מגזר השייט חיזקה עוד יותר את מעמדה של דובאי כמרכז השייט של האזור. באופן דומה, עם תשתית ברמה עולמית, מתקנים מתקדמים, שמש לאורך כל השנה, מרינות יוקרה, היצע תיירות עטור פרסים, היסטוריה ימית עשירה וקו החוף הציורי, דובאי ממשיכה להגביר את כוח המשיכה שלה כמרכז סופר יאכטות עולמי.

נקודות ציון ויוזמות חדשות להמרצת צמיחה

בשנת 2022, הושקו מספר אטרקציות ויוזמות חדשות כחלק מהצעת היעד ההולכת ומתפתחת. אלה כוללים את חשיפת מוזיאון העתיד, ציון הדרך האייקוני החדש של דובאי המציע שער לעולם עתידי. דובאי חשפה גם את אקספו סיטי, המורשת הדינמית של אקספו 2020, חזון עתידי ממוקד-חדשנות, ואת אטלנטיס דה רויאל, אתר נופש ענק הממוקם בפאלם ג'ומיירה.

עם יישום תוכנית האב העירונית של דובאי 2040, שמטרתה להרחיב את היצע התיירות של האמירויות ביותר מ-100%, דובאי בדרך להשגת חזונה להפוך לעיר העתיד. יתרה מכך, דובאי תשיק יוזמות חדשות המתואמות לאסטרטגיית התיירות של איחוד האמירויות הערביות 2031, השואפת למשוך 40 מיליון אורחים עד 2031 ולהגדיל את התרומה של מגזר התיירות לתמ"ג של האמירות ל-450 מיליארד דירהם.

טקס הסיום של אקספו דובאי 2020. צילום Depositphotos
Exit mobile version