Site icon IAS

ג'ונתן ביילי נפרד מישראל ויוצא לדרך חדשה בהונג קונג

ג'ונתן ביילי, מנהל חברת התעופה קתאי פסיפיק בישראל. צילום יח"צ

"אני מודה לכולכם שהגעתם. אני עצוב לעזוב אחרי שהפכתי כמעט לישראלי – רק ללא השפה העברית. את רובכם הכרתי כמעט מתחילת הדרך ואני מודה לכם שעזרתם ולקחתם חלק בהצלחת החברה בישראל", כך אמר ג'ונתן ביילי (ג'וני) מי ששימש כמנכ"ל קתאי פסיפיק בישראל בשנתיים וחצי האחרונות באירוע פרידה שערכה עבורו חברת התעופה במשרדיה שברמת גן. ג'ונתן ביילי הצטרף לחברת קתאי פסיפיק לפני כ-8 שנים ועובר כעת להונג קונג,שם יכהן כמנהל הדיגיטל של נמלי התעופה בעולם מהם פועלת חברת התעופה קתאי פסיפיק.

את ג'וני פגשתי לראשונה בתערוכת התיירות IMTM בפברואר 2017, חייכן ואנרגטי שבישר על תחילת הפעילות בישראל. "קתאי פסיפיק תתחיל עם 4 טיסות שבועיות, חברת תעופה ראשונה ברמה של 5 כוכבים המגיעה לישראל ופותחת בפני הקהל הישראלי הזדמנות נפלאה ליהנות משירות פרימיום ומטוס חדיש איירבוס A350", הכריז אז.

כיום מפעילה קתאי פסיפיק טיסה יומית בקו תל אביב-הונג קונג ומספר הנוסעים זינק מ-117 אלף ב-2016 לכ-257 אלף נוסעים בסוף 2018 – למעלה ממחציתם טסו בחברת קתאי פסיפיק.

הונג קונג. טיסות ישירות עם קתאי פסיפיק. צילום Depozitphotos

מי הנוסעים של חברת קתאי פסיפיק מישראל, נוסעי הפנאי או הנוסעים העסקיים?

"כשהתחלנו לטוס מישראל ב-2017 נוכחנו לדעת שמספר גדול של אנשי עסקים הכירו את החברה וזה היה מעודד לראות את תמיכתם המיידית בטיסות שלנו מתל אביב להונג קונג. כיום יש גם מספר גדול של נוסעי פנאי שגילו את רשת הטיסות הענפה שלנו באסיה פסיפיק. הגידול המתמיד במספר הנוסעים משקף את שירות הפרימיום שלנו ואת המוצר המעולה שהופך להיות יותר ויותר פופולארי בקרב הלקוחות הישראליים".

"אנו מאמינים שהסיבה העיקרית לפופולאריות שלנו נעוצה גם בלוח זמני טיסות נוחים ורשת קווי התעופה שלנו באסיה. הטיסה שלנו נוחתת בשעה 6:00 בבוקר ומאפשרת לקהל הלקוחות העסקיים לנצל יום עסקים מלא בהונג קונג בנוסף לטיסות המשך נוחות ליותר מ-70 יעדים באסיה פסיפיק".

כיצד מחדירים חברת תעופה ליעד בו יש בלעדיות לחברת תעופה ישראלית בקו תל אביב הונג קונג?

"היתרון הגדול שלנו שדרך הרכזת בהונג קונג אנו טסים בשירות יומי ליעדים פופולאריים כמו סידני, טוקיו, סינגפור ווייטנאם וממשיכים להשיק יעדים חדשים. השילוב בין שירות מעולה למטוס חדיש איירבוס A350 , הפך אותנו לאטרקטיביים בקרב קהל הלקוחות הישראליים".

"מטוס האיירבוס A350 הוא כלי טייס מתקדם המעצים את חווית הטיסה. תא הנוסעים כולל תאורת LED משתנה בהתאם לאזורי זמן הטיסה המפחית את השפעת הג'ט לג (יעפת), מנועים שקטים, מערכת בידור מתקדמת המציעה פי 4 סרטים בהשוואה למתחרה, פודקאסטים, מוזיקה ומשחקים על פי דרישה. הלקוחות שלנו  יכולים גם להישאר מחוברים לעולם באמצעות WIFI בגובה של 38,000 רגל. קתאי פסיפיק היא הבחירה הנכונה ללקוחות הפנאי והעסקים".

מהם היעדים המועדפים של הנוסעים הישראלים הטסים בקתאי פסיפיק?

"הונג קונג ויפן בעיקר, אבל גם יעדים באוסטרליה, סינגפור וויאטנם. כ- 75% מהנוסעים שלנו ממשיכים מהונג קונג ליעדים נוספים באסיה פסיפיק".

מטוס. A350-1000 של קתאי פסיפיק. צילום יח"צ

חברת תעופה ישראלית תשיק בקרוב טיסה ישירה ליפן, איך אתם מתכוונים להתחרות בטיסה הישירה שלה?

"קתאי פסיפיק טסה לטוקיו למעלה מ-60 שנה, לא רק בטיסות לנמל התעופה נריטה (Narita) והאנדה (Haneda) בתדירות גבוהה אלא רשת קווי התעופה שלנו מכסה 5 יעדים מרכזיים אחרים מצפון לדרום יפן. בחורף הקרוב נשיק שני יעדים נוספים – טוקושימה (Tokushima) וניאיגטה (Niigata) כך שהטיסות ל-7 יעדים ביפן הופכות אותנו לאטרקטיבים במיוחד עבור הנוסעים הישראלים. ההגעה המוקדמת שלנו להונג קונג מבטיחה שלרשות נוסעי הפנאי והעסקים עומדים מגוון רחב של יעדי המשך נוחים".

איך אתה מאפיין את הנוסע הישראלי?

"ראינו שהנוסעים הישראלים מעדיפים להזמין את הטיסות שלהם ברגע האחרון, כחודש לפני הטיסה בהשוואה למקומות אחרים בעולם ששם נוהגים להזמין הרבה זמן מראש. מעודד לראות את קהל לקוחותינו הישראלים המעריכים את רמת השירות הגבוהה שאנו מעניקים בקרקע ובאוויר, בנוסף למגוון רחב של ארוחות כשרות, צמחוניות ואחרות".

לאחרונה קתאי פסיפיק רכשה את חברת הלואו קוסט הונג קונג אקספרס. מה המטרה, כאשר בבעלותכם גם חברת התעופה דרגון אייר?

"קתאי פסיפיק ודרגון אייר הן חברות סדירות פרימיום בשירות מלא, לעומת קתאי אקספרס הפועלת כחברת תעופה על פי מודל של חברת לואו קוסט. יחד אנו מרחיבים את רשת קווי התעופה שלנו ליעדים נוספים. דרגון אייר וקתאי אקספרס מתמקדות בטיסות אזוריות בעוד קתאי פסיפיק היא חברה בינלאומית המשרתת למעלה מ-200 יעדים ברחבי תבל".

 לאחרונה שיניתם את התפריט במחלקת העסקים שלכם, האם זה מתאים לקהל הלקוחות הישראלים?

"אנחנו מאוד קשובים לקהל לקוחותינו ויודעים שהם מחפשים יותר אפשרויות בחירה. זו הסיבה שקתאי פסיפיק הציגה קונספט חדש של אוכל במחלקת העסקים הכולל תפריט א לה קארט עם מגוון רחב יותר של מנות. הנוסעים יכולים לבחור מתוך שלוש מנות פתיחה, שש מנות עיקריות ושלושה קינוחים או פלטת גבינות".

התפריט שלנו עשיר במיוחד עם מנות מערביות ואסייתיות כאחד, מהמבורגר בקר למרקי נודלס. התפריט מתעדכן לעיתים תכופות בכדי לספק מגוון רחב של אפשרויות".

מנה במחלקת העסקים של קתאי פסיפיק. הגשה כמו במסעדה. צילום יח"צ
קתאי פסיפיק: מחלקת עסקים משודרגת. צילום יח"צ

אתם בין חמש חברות התעופה הטובות בעולם ואיך זה קשור לקמפיין MOVE BEYOND?

"קמפיין MOVE BEYOND מביא לידי ביטוי את תוכניות חברת התעופה לשדרג את השירות ללקוחותיה בכל טיסותיה בעולם. במסגרת מהלך זה משקיעה החברה, בין השאר, במושבים חדשים, שירות Wi-Fi ברוב הטיסות, תפריט שהוא חוויה קולינרית בכל המחלקות, תוכן בידורי חדש ומסכים אישיים עם תצוגה דיגיטלית חדשה

"כחברת פרימיום, האתגר שלנו הוא להעניק רמת שירות מעל למצופה ולשם כך אנו משקיעים משאבים רבים. זו הסיבה שהצגנו את קמפיין  MOVE BEYOND".

מה כל כך מיוחד בטרקלין שלכם בהונג קונג?

"נמל התעופה של הונג קונג משמש בית לטרקלינים שלנו עטורי הפרסים. אנו מציעים 4 טרקלינים שונים במטרה לאפשר גישה נוחה מכל מקום אליו ממוקם שער היציאה של המטוס. הלקוחות שלנו מציינים שהם אוהבים להגיע מוקדם לנמל התעופה כדי שיוכלו להירגע באווירה מסבירת פנים בטרקלינים שלנו".

"כל הטרקלינים שלנו מציגים שירות חם ומזמין שפותח ע"י Studioilse הלונדוני בראשות אילזה קרופורד (Ilse Crawford). נוסעי הפרימיום שלנו יכולים תמיד להביט קדימה לשלל התכונות הייחודיות בטרקלינים שלנו".

"הנודלס בר הוא סימן ההיכר של הטרקלינים שלנו ברחבי העולם ואנו יודעים שנוסעים מתמידים נוהגים להזמין אטריות טריים ודים סאם. בנוסף, אנו מגישים מנות בינלאומיות, קוקטיילים חתומים קתאי פסיפיק, שמפניה ומשקאות אחרים".

"חדר התה הוא מוקד מרכזי נוסף בטרקלין הדגל שלנו – The Pier, שם הלקוחות יכולים ללגום תה תוך כדי טעימות של מאפים טריים וחטיפים בסגנון הונג קונגי. במקום קיים גם חדר יוגה למדיטציה ורגיעה לפני הטיסה וסוויטות המקלחות המפוארות והמפנקות לפני היציאה לטיסת ארוכת טווח".

קתאי פסיפיק: פינוקים בקרקע ובאוויר. צילום יח"צ

מה הכי הפתיע אותך בישראל?

"בישראל קיימת קהילה עסקית אנרגטית בעלת כישרון רב ליצירתיות וחדשנות, מה שהופך אותה ליעד עסקי נהדר. ישראל היא גם מדינה יפה להפליא עם מטבח מעולה. כבוד גדול עבורי לעודד תיירים נוספים לבקר בישראל".

Exit mobile version