Site icon IAS

בשבועות הוא חג המים, בחרו רבבות המבקרים באתרי המים ובחופי הים

שמורת הטבע אלמוגים, אילת. צילום חן טופיקיאן, רט"ג

בחג השבועות, הוא חג המים, בחרו רבבות המבקרים באתרי המים ובחופי הים. בין האתרים הבולטים: הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ 3500 מבקרים, הגן הלאומי גן השלושה עם כ 3300 מבקרים, שמורת הטבע בניאס והגן הלאומי מצדה עם 2200 מטיילים בכל אחד מהאתרים, שמורת הטבע עין גדי והגן הלאומי תל אשקלון עם כ 2200 מבקרים בכל אחד מהאתרים.

רעיה שורקי, מנכ״לית רשות הטבע והגנים: "כיאה לחג המים הציבור התמסר לאתרים בהם יש 'מופעי מים' שונים, החל מהגנים הלאומים לחופי הים ועד למסלולי ההליכה בשמורות הטבע, בקטעים המאפשרים זאת, וכלה בבריכות מים ותעלות משוחזרות או כאלו שעברו שימור. בשנים האחרונות הרשות עברה מהפך בכל מה שקשור לתחום השימור הארכיאולוגי, וזה כלל גם שימור מאגרי מים עתיקים, מערכות איסוף מים ואגירה והנגשתם לצבור. שיתוף הפעולה עם משרד התיירות, שהחל בעיצומה של הקורונה, איפשר גם בחג הזה להציב עשרות מורי דרך לסיורים יחודיים – דרך נפלאה לחשוף אתרים פחות מוכרים לציבור ולהעניק למטיילים חוויה אחרת. טובה יותר".

עשרות מכוניות עתיקות ממועדון "מרצדס קלאסיק" ומגוון דגמים נוספים, הוצגו הבוקר בגן הלאומי תל ערד. צילום אורן עמית, רט"ג

תצפית מפתיעה ומשמחת במפרץ אילת: תצפית משמחת של הצבה הירוקה שני במפרץ אילת, על ידי פקח רשות הטבע והגנים, לאחר כשבעה חודשים שנצפתה בפעם האחרונה, כשצוללן אחז בה בניגוד לחוק תוך כדי שנרקול וסיכן את חייה. התצפית מעודדת, מאחר וצב ים ירוק הינו מין בסכנת הכחדה ונצפה לעיתים רחוקות במפרץ אילת. עמרי עומסי, פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים: "שמחתי לפגוש שוב את הצבה הירוקה. אנו נמצאים בתחילת תקופת ההטלות של צבות הים בים תיכון. צבות הים עולות לחופי ישראל בשעות החשכה כדי להטיל ביציהן. במקרה שנתקלים בצב/ת ים על החוף יש לעדכן בכך באופן מיידי את רשות הטבע והגנים במוקד הפעיל 24 שעות ומספרו 3639*.

Exit mobile version