Site icon IAS

אשדוד: חופים וכיכרות, קולינריה ואטרקציות, עיר תיירות בכל העונות

אשדוד, עיר יפה ומתחדשת. צילום שוש להב

היא נוסדה בשנת 1956, הוכרזה כעיר בשנת 1968 אבל קיימת כבר 3,700 שנה! אשדוד, העיר שצמחה מתוך החולות שאוצרים בתוכם סיפורים היסטוריים דרמטיים, מתקופת האבן, דרך האשורים, הפלישתים והכנענים, הפכה בימינו לעיר נמל, תעשיה, תיירות ומעצמת קולינריה מובילה.

בחזון העירוני של העיר אשדוד מופיעה הפיסקה: "אשדוד עיר חוף תיירותית לאומית ובינלאומית, המעצימה את יתרונותיה הטבעיים, החברתיים והתרבותיים ומדגישה את אופייה המיוחד". ואכן, העיר השוכנת במרכז-דרום הארץ מתהדרת ומתייחדת ברצועת חוף ארוכה וזהובה לחופי הים התיכון, בדיונת החול הייחודית והגדולה ביותר בארץ, בנחל לכיש, במיקומה ההיסטורי של העיר, במרקם האוכלוסייה המרתק והתכנון האורבאני. אשדוד עיר ירוקה, יפה, נקייה ובולטת בחזותה הייחודית, באיכות תשתיותיה ובשימור נכסיה הטבעיים סביבת. היא נמצאת כל העת בתנופת פיתוח, כיכרות עם פסלים ופארקים פורחים, מיבני ציבור מעוצבים ומוזיאונים מרשימים.

קווי המדיניות בנושא התיירות באשדוד מדגישות                                                                        

בניית תוכנית אב כוללת לפיתוח תיירות פנים ותיירות חוץ, המייחדת מקום מרכזי לפעילויות הסברה ושווק נכסיה התיירותיים של העיר. תכנון תשתיות תיירותיות ופיתוחן. עידוד יזמות והשקעות חדשות בתחום התיירות. הדגשת הפעילות תרבותית, כמקור משיכה לתיירות. פיתוח נכסי התיירות ועידוד מיזמים לשימורם. פיתוח רצועת החוף לטובת כלל הציבור והתיירות.

תשתית התיירות באשדוד המממשת את החזון                                                                          

בניית תוכנית אב לפיתוח התיירת ולשיווקה. עידוד הקמת בתי מלון – פתיחת מלון קראון פלאז'ה והקמת בתי מלון נוספים. הקמת פארק עירוני "אשדוד ים" – גבעת הטילים. המשך פיתוח טיילת משה דיין – כטיילת ספורט ונופש. תכנון טיילת חוף פנימית. חיבור הטיילת הצפונית לנחל לכיש. פיתוח סביבתי של גבעת יונה. פתיחת נחל לכיש לשייט. הרחבת הפעילות בפארק אתגרים. פיתוח אטרקציות תיירותיות ברמה לאומית: פארק מים ייחודי, פארק אקסטרים, נמל דייגים. הכשרת מצודת אשדוד למבקרים. המשך פיתוח המרינה, כמרינה בינלאומית וכמוקד תיירותי.

בכל ביקור שלי באשדוד, אני מוצאת עיר שמשנה פניה תדירות, מתחדשת ומפתיעה באתריה היפים ובאטרקציות התיירותיות שהיא מציעה. לאחרונה שוב הקדשתי לאשדוד יום של טיול, והנה הנה מה שמצאתי:

מרכז המבקרים החדש באשדוד. צילום לירון מולדובן

מרכז המבקרים של אשדוד                                                                                                 

לאחרונה השיקה אשדוד מרכז מבקרים חדשני, השוכן בבית אריה קלנג, המספר את סיפורה של העיר במגוון כלים חווייתיים. מרכז המבקרים החדש והמעוצב, המשקיף אל הים, מוביל את המבקרים במנהרת הזמן למסע בין התקופות השונות במספר עמדות פעילות: באמצעות מסע וירטואלי על אופניים עם משקפי VR המדמים רכיבה בין האתרים המרכזיים של העיר, עמדת גלשן לצילום סלפי ואתנחתא על כסאות נוח בשקיעה האשדודית, מיצג אינטראקטיבי מרהיב המביא עשרות סיפורים קטנים וגדולים מפיהם של אנשי ונשות העיר, מבט אל ימיה הראשונים של העיר בתערוכת צילומים נוסטלגית.

כן נמצא במרכז משחק המזמין את המבקר להיכנס לנעלי ראש העיר ולקבל החלטות גורליות על אופייה העתידי של אשדוד, מיצג חווייתי המציג 24 שעות באשדוד בצלילים ובמראות, ועוד תחנות פעילות אינטראקטיביות ומלאות עניין וצבע תוך שימוש במגוון טכנולוגיות חדשניות. ואיך אפשר בלי קולינריה? אשדוד, העיר שקלטה עולים מ-99 עמים ועדות, מתאפיינת בסצינה קולינרית תוססת והמגוונת שלה, המתבטאת במרכז המבקרים בשולחן מיצג קולינרי משעשע, המפגיש מאכלי עדות המאפיינים את העיר הרב תרבותית.

במרכז המבקרים מתקיימים סיורים מודרכים לקבוצות מאורגנות בתיאום מראש במהלך ימות השבוע, בשילוב סדנאות ומפגשים עם דמויות מהעיר. למשפחות ולבודדים יש סיורים מודרכים מידי יום שני בשעה 11:00, מידי יום רביעי בשעה 17:00 ובימי שישי בשעה 11:00 אחת לשבועיים.

מרכז המבקרים של אשדוד, בית אריה קלנג, רחוב יאיר 2 אשדוד

מחיר כניסה: גילאי 5-18: 20 ₪, 18 ומעלה: 25 ₪

יש להזמין כרטיסים מראש https://visitashdod.smarticket.co.il/       או בטלפון: 08-8545210 08-85452247

בקפה גן סיפור. צילום שוש להב

קפה גן סיפור

בפארק אשדוד ים, צמוד למזרקה מוזיקלית ולפארק רחב ידיים, נמצא בית קפה פסטורלי, הוא "קפה גן סיפור". התפריט חלבי-דגים מובחר, ידידותי לילדים ובע"ח. המסעדה כשרה. תפריט הבוקר מוגש בשעות 12:00-8:00. ניתן למצוא בו מגוון סלטים טריים, לחמים פריכים ומטבלים טעימים, שקשוקות, פריטטה, עיג'ה ועוד מבחר מנות שיפתחו לכם את היום. תפריט הערב מוגש החל מ 12:00 ועד חצות, והוא כולל, בין היתר, מנות דג שונות ופסטות טריות. כריכים, סלטים ומנות אחרונות, מוגשים לאורך כל היום. בתפריט תוכלו למצוא מגוון אפשרויות טבעוניות וללא גלוטן.

שעות פתיחה:

ימים א- ה 08:00-00:00

שישי 08:00-12:30

שבת – כשעה לאחר צאת שבת ועד חצות

כתובת: מפקורה 1, אשדוד

טלפון: 072-336-0999

לאתר: https://www.gansipur.co.il/Ashdod

מיצירותיו של האמן-צלם ג'ראר אלון במוזיאון אשדוד לאמנות. צילום שוש להב

מוזיאון אשדוד – תערוכה רטרוספקטיבה מהתצלומים והיצירות של ג'ראר אלון

מוזיאון אשדוד לאמנות נפתח ב-2003 ומשמש מאז כמוזיאון לאמנות עכשווית. מדי שנה מוצגות בו כשלוש תערוכות מתחלפות. בשנים האחרונות ביסס המוזיאון את זהותו כמאופיינת בבחינה מתמדת של סוגיות הנוגעות לזהות מקומית. סוגיות אלו נבחנות על רקע אופייה הייחודי של העיר אשדוד, העיר הישראלית הראשונה שתוכננה והוקמה לאחר קום המדינה, כעיר מהגרים ים תיכונית, מרובת זהויות ורב-תרבותית. המהלך נרקם במספר תערוכות שהוצגו במוזיאון וביקשו לחשוף ולבחון את המרכזים העצביים הרגישים של התרבות הישראלית העכשווית. התערוכות במוזיאון מציגות אמנים עכשוויים לצד אמנים ותיקים יותר, ישראליים ובינלאומיים, תוך שילוב של תחומי מדיה מגוונים כציור, פיסול, צילום, מיצב ווידיאו ארט. המוזיאון נמצא בקריית התרבות, כחלק ממרכז מונארט לאמנויות,  ושוכן בקומה העליונה של המרכז. סימן ההיכר החיצוני שלו הוא גג זכוכית בצורת פירמידה המתנוסס מעליו.  עתה מוצגת בו תערוכה רטרוספקטיבה מהתצלומים והיצירות של ג'ראר אלוןץ

ג'ראר אלון הוא ממובילי התמורות בשדה הצילום הישראלי בעשור הדרמטי שלאחר מלחמת יום הכיפורים. מבט רטרוספקטיבי בעבודתו מגלה איש מקצוע מעולה, שהצליח ללכוד את האנרגיות החברתיות של תקופה סוערת, לקרֵב את האמנותי לפופולרי ואת המסחרי לחברתי. אלון גיבש גישה מקצועית חדשה בכל הקשור לתחום הצומח בשעתו של עטיפות תקליטים, היה צלם אופנה וצלם הבית של תיאטרון הבימה, ובמקביל לכל אלה יצר עבודות אישיות משמעותיות. במבט רטרוספקטיבי רחב-יריעה, התערוכה מאגדת לראשונה את יצירתו של אלון, מסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת עד ימינו, כרצף-עבודות החוקר את המציאות מבעד לעדשת המצלמה.

התערוכה תוצג עד לתאריך 27.5.23

מוזיאון אשדוד לאומנות

כתובת דרך ארץ 8, אשדוד

טלפון:    08-8545180

אתר: www.ashdodartmuseum.org.il

שעות פעילות

ימי א', ב', ד', ה'  16:00–9:00, יום ג' 20:00–9:00 , יום ו'  13:30–10:30, שבת 13:30–10:30

בערב חג וחג המוזיאון סגור

סיור קולינרי באשדוד עם עדי רוזן. צילום איתן וקסמן

סיור קולינרי מתוק-מלוח בהדרכת עדי רוזן

סיור בוטיק מיוחד במינו, שיזמה ומובילה עדי רוזן, מדריכה חביבה ומעניינת, המובילה אותנו בשבילי המתוק-מלוח באשדוד. במהלך סיור זה חווים זום אין על סיפורים של המסעדנים והיזמים שהגשימו את חלומם, ולעיתים עשו מהפך מקצה לקצה בחייהם, כדי לעבוד באחד התחומים הטעימים ביותר בעולם: תחום המסעדנות. אז מה חוינו:

*בוטיק גורמה, מעדנייה צרפתית – יזם צרפתי צעיר שעשה הסבה של 180% כדי לפתוח בוטיק גורמה צרפתי בלב אשדוד, עומד מאחורי המיזם הזה. תזמינו את הבאגט הצרפתי שלקח 10 שנים לפתח את המתכון שלו, כדי שיהיה בול כמו בצרפת. בתוך הבאגט יהיו גבינות צרפתיות אמיתיות עם ירקות טריים. פריז זה כאן. באשדוד.

* קאיפוייה, מאפייה גאורגית – כשרה למהדרין, המגישה חצ'פורי אותנטי עם גבינה מובחרת, לצד סופגניה גאורגית עם קרם פטיסייר מיוחד ששמה פונציקי, לצד סיפור מעורר השראה על יזמית מרתקת, שמפליאה לשמר את הטעמים המקוריים מבית המשפחה בגאורגיה.

*מולי – עד שלא בוחנים את המקרר העמוס כל טוב, לא נאמין עד כמה מגוון עולם המתוקים הקפואים המופלאים האלה. גלידות גהורמה בעבודת יד, מהטובות בארץ, מיוצרות כאן בידי שף קונדיטור בן 27 שכבר הקים 3 סניפים שבהם הוא מעסיק עובדים עם צרכים מיוחדים.

*קפה פרימיום – בבית קפה קטן מציעים את אחד מסוגי הקפה הטובים בעולם, ובו מתוודעים לצד הנסתר של עולם הקפה.

להרשמה לסיור הקולינרי: לחצו כאן

מקנחים בגלידות מלאכת יד במולי. צילום שוש להב
Exit mobile version