Site icon IAS

ארה"ב האריכה התקנות לפיהן רק למחוסנים מותרת הכניסה למדינה

דגל ארה"ב מונף בגאווה. צילום freepik

אזרחים זרים הטסים לארה"ב צריכים עדיין להציג תעודת מתחסן בכניסה למדינה, זאת לאחר שמינהל אבטחת התחבורה (TSA) האמריקני האריך את התקנות לפחות עד ה-8 בינואר 2023. מאז נובמבר 2021 אזרחים זרים הנכנסים למדינה נדרשים להציג תעודת מתחסן וארה"ב נותרה המדינה היחידה במערב הנוקטת במדיניות זו בטענה שהיא מעוניינת להגביל את התפשטות נגיף הקורונה. ממשל ביידן ביטל את הדרישה בחודש יוני להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארה"ב.

ד"ר רושל ולנסקי, מנהלת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארה"ב, הודתה מוקדם יותר השנה כי זריקות לא יכולות למנוע את ההתפשטות יותר". ה-CDC מגדיר מחוסן במלואו, מי שקיבל מנת חיסון אחת או שתי מנות, לפחות שבועיים לפני הכניסה לארה"ב ואין דרישה במנת דחף.

המדינות שעדיין דורשות חיסון קורונה כדי להיכנס אליהן: אנגולה, גאנה, סין, קמרון, ליבריה, תימן, אינדונזיה, פקיסטן, לוב, אזרבייג'ן וטורקמניסטן.

ההערכות מצביעות על כך שחיסוני קורונה מונעים כ-30 עד 40 אחוזים מהמחלה בשלושה עד שישה חודשים לאחר החיסון, אבל זה צונח כמעט לאפס לאחר מכן. יחד עם זאת החיסונים מפחיתים את הסיכון למחלה חמורה או למוות ב- 90%, בחודשים שלאחר החיסון. למעלה מ-80% מאזרחי ארצות הברית קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון , 69% שני חיסונים ורק 26.3 מיליון אמריקנים את מנת הדחף.

Exit mobile version