Site icon IAS

ארגנטינה נכנסה לסגר בן תשעה ימים על רקע רמת תחלואה גבוהה

מפלי האיגואסו הצד הארגנטינאי. צילום freepik

ארגנטינה הכריזה על 9 ימי סגר על רקע התחדשות מקרי התחלואה בנגיף הקורונה וחיסון האוכלוסייה האיטי. במהלך השבוע האחרון נרשמו למעלה מ- 35,000 מקרים חדשים בממוצע יומי והנשיא אלברטו פרננדז אמר כי המדינה חווה את הרגע הקשה ביותר במגפה.

ביום שישי ה-21 במאי 2021, אמריקה הלטינית והאיים הקריביים עברו את מיליון מקרי המוות כתוצאה מהנגיף, כמעט 30% מכלל המתים בעולם. כ- 90% מהמתים נרשמו בברזיל, מקסיקו, קולומביה, ארגנטינה ופרו.

הסגר בארגנטינה מאפשר לסופרמרקטים ולעסקים חיוניים להישאר פתוחים, אך בתי הספר יישארו סגורים. במסעדות ניתן להפעיל שירותי משלוחים ואיסוף עד הבית בלבד, ואנשים רשאים לצאת רק עד השעה 18:00 ולשהות בסביבת ביתם.

המגבלות תופעלנה לתקופה קצרה יחסית על רקע החשש מההשפעה על כוח העבודה ועל משקי בית עניים יותר. כלכלת ארגנטינה קטנה בכ- 10% בשנה שעברה, בין השאר בגלל סגרים. המדינה הטילה בשנה שעברה סבב סגרים מהארוכים בעולם, החל ממרץ ועד חודש יולי. הגבולות נסגרו מוקדם וטיסות מסחריות למדינה נאסרו במשך שבעה חודשים.

עד כה נרשמו 3.4 מיליון מקרי תחלואה ו- 73,000 מקרי מוות. מוקדם יותר השבוע, שיעור התמותה היומי הגיע לשיא מקומי חדש של 745 אנשים, ואילו מחלקות טיפול נמרץ הגיעו לרמת התפוסה הגבוהה ביותר מאז שהחלה המגפה.

למעלה מ -10 מיליון מנות חיסון ניתנו לאוכלוסייה המונה 45 מיליון. במרץ עיכבו גורמים רשמיים את הפעלת מתן המנה השנייה כדי לאפשר ליותר אנשים לקבל את המנה הראשונה שלהם. על פי הדיווחים, בעיות ביורוקרטיות ​​גרמו להאטה במבצע החיסונים.

אורוגוואי – הגובלת בברזיל וארגנטינה – נפגעה קשות גם בגל המקרים האחרון, למרות שזכתה לשבחים רבים על הטיפול בהתפרצויות הראשוניות. עם אוכלוסייה מתחת ל -3.5 מיליון תושבים, אורוגוואי ספגה את מספר המתים הגבוה ביותר לנפש בשבועות האחרונים.

חוף ים קסום באיים הקריביים הצרפתיים. צילום Depositphotos
Exit mobile version