Site icon IAS

ארגון יאט"א מזהיר מפני זמני המתנה ממושכים בנמלי תעופה

זמני המתנה ממושכים בנמלי תעופה. צילום Depositphotos

מנתוני ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט”א (IATA) עולה כי לפני משבר הקורונה, זמן השהייה הממוצע של הנוסעים בנמלי התעופה ברחבי הגלובוס היה כשעה וחצי ונועדו להליך הצ'ק אין, בדיקות ביטחוניות, ביקורת דרכונים, החזרי מיסים ועוד.

נתון זה הוכפל לכ-3 שעות בזמני השיא במהלך עידן הקורונה, כשתנועת הנוסעים פועלת ב-30% בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה, אך עלול להגיע ליותר מ-5 וחצי שעות ברמה של 75% וכ-8 שעות כשתנועת הנוסעים תחזור לרמה של 100%.

העלייה בזמני השהייה בנמלי התעופה בעידן הקורונה נובעים בעיקר כתוצאה מזמני המתנה ארוכים בדלפקי הצ'ק אין ובבדיקה הביטחונית כתוצאה מהצגת תעודות החיסון והבדיקות מנייר. ארגון חברות התעופה הבינלאומי מזהיר מפני תוהו ובוהו אפשרי בנמלי התעופה, אלא אם ממשלות יעברו במהירות לאמץ תהליכים דיגיטליים לניהול הצגת בדיקות ה- PCR ותעודות החיסון.

ווילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל  יאט"א אמר: "איש לא יסבול שעות המתנה ארוכות בעת ביצוע הצ'ק-אין או בביקורת הגבולות. עלינו להפוך את בדיקת תעודות החיסון ובדיקות הקורונה למהירות. הפתרונות הטכניים קיימים, אך על הממשלות להסכים לתקני האישורים הדיגיטליים וליישר תהליכים לקבלתם, והם חייבים לפעול מהר.

"זה לא יכול לחכות. יותר ויותר אנשים כבר מחוסנים וגבולות נוספים נפתחים. דפוסי ההזמנות מוכיחים לנו שהביקוש נמצא ברמות גבוהות במיוחד, אולם ממשלות והרשויות המוסמכות פועלות לאט מדי. הפעלה מחדש חלקה עדיין אפשרית, אבל ממשלות צריכות להבין את הדחיפות ולפעול במהירות", הוסיף מנכ"ל יאט"א.

"צעד ראשון ויעיל יהיה הסכם G7, של דרישות נסיעה והשלב הבא יהיה יישום והכרה הדדית של דרישות אלה. אם ה- G7 ינקוט באמצעים אלו, ניתן יהיה להחזיר את חופש הנסיעה בצורה חלקה", סיכם ווילי וולש.

ארגון יאט"א פיתח את אפליקציית IATA Travel Pass במטרה לסייע לנוסעים לנהל את נסיעותיהם בצורה קלה ובאופן מאובטח בהתאם לדרישות הממשלות לבדיקות קורונה או חיסונים. לטענת ארגון יאט”א בדיקות הן הפתרון המיידי לפתיחה מחדש של הגבולות בבטחה ולחיבור מחדש של אנשים.

IATA Travel Pass לנוסעי איתיחאד איירווייז. צילום אתר החברה
Exit mobile version