Site icon IAS

"אני פונה אליכם בבקשה לתקצב מחדש את לימודי התיירות באקדמיה"

שר התיירות יואל רזבוזוב ותא"ל (במיל') דני שחר. צילום משרד התיירות

שנת הלימודים האקדמאית נפתחה השבוע, אך במשרד התיירות כבר מתכווננים לשנים הקרובות. בפנייה של מנכ"ל משרד התיירות, תא"ל (במיל'), דני שחר, הוצגה בפני המועצה להשכלה גבוהה הירידה בכמות הנרשמים למקצוע התיירות באקדמיה.

הסיבות לירידה בכמות הנרשמים כוללות כמובן את השלכות מגפת הקורונה, אך גם חוסר מודעות של מעסיקים לרלוונטיות של התואר, בעיקר במקצוע המלונאות.

במכתב הציג מנכ"ל המשרד את תרומת תעשיית התיירות למשק הישראלי, העומדת על כ -2.6% מהתמ"ג, עם פדיון של למעלה מ-11 מיליארד ₪ משירותי המלונאות בלבד. הפריסה בפריפריה מאפשרת פרנסה בכבוד לעובדים, והתיירות משמשת ככלי ראשון במעלה להסברה הישראלית.

שחר הוסיף, כי יחד עם זאת, המל"ג מעניק סבסוד נמוך יותר למוסדות עבור לימודי תיירות לעומת עבור לימודי הנדסה לדוגמא, וכדי לעודד סטודנטים ללמוד תיירות צריכים להגביר את התמיכה המערכתית לחוגים הרלוונטיים ולפתח מקצועות חדשים דוגמת Travel-Tech וחדשנות.

על כן, בפנייה כתב מנכ"ל המשרד: "אני פונה אליכם בבקשה לתקצב מחדש את לימודי התיירות באקדמיה במסגרת התוכנית הרב שנתית בזכות הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתעשיית התיירות, לאחר משבר הקורונה, מחד, והמחסור החמור בעובדים, מאידך. בהשקעת משאבים לא גבוהה ניתן יהיה להפוך מחלקות אלו שוב למרכזי מצוינות מחקרית עם השפעה ישירה על המשק ועל החברה".

שר התיירות, יואל רזבוזוב: "תיירות היא מנוע צמיחה שנכון לנו כמדינה להשקיע בו, ולפתח אותו באמצעות שיפור ועידוד הלימודים האקדמאים. כך, בהשקעה קטנה יחסית, נוכל להגדיל משמעותית את כמות העוסקים במלאכה החשובה, לטובת הבאת עוד תיירים לישראל, הכנסה של עוד כסף למשק הישראלי ומתן שירות וחוויית תיור טובה יותר לכל הנופשים בישראל".

Exit mobile version