Site icon IAS

"אנחנו עובדים במרץ על פתיחת קו התעופה מעל סעודיה"

מטוס חברת איתיחאד, בקרוב בישראל. צילום Depositphotos

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר היום (ב') בנתב"ג במטרה לראות מקרוב את מוכנות נמל התעופה לפעול במתכונת והערכות החדשה על פי הנחיות משרד הבריאות. זאת לאחר שאתמול נפתח נמל התעופה בן גוריון לטיסות לשלוש מדינות: קרואטיה, בולגריה ויוון ועברו בו כ-5000 נוסעים.

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל אמר לעיתונאים: " אנחנו עובדים במרץ על פתיחת קו התעופה מעל סעודיה, שיקצר את כל התעבורה בין איחוד האמירויות וישראל ובעצם פותח את המזרח ואת כל קווי הקישור של התעופה הישראלית. זו מהפכה ענקית, זו מהפכה לתיירות לישראל ומישראל.

"אני רוצה שתבינו מה המשמעות הכלכלית של ההסכם עם איחוד האמירויות", הסביר ראש הממשלה ומנה את היתרונות גדולים: דבר ראשון שיושפע זה מה שאנחנו רואים כאן, זה תיירות כולל טיסות ישירות תל אביב אבו דאבי והפוך אבו דאבי תל אביב. אנשי איחוד האמירויות רוצים להגיע לישראל ויגעו לארץ. דבר נוסף הוא הסחר האווירי והימי. בדובאי יש אזורי סחר חופשי הגדולים ביותר בעולם – באים לשם עם מוצרי גלם, מייצרים שם סחורות במחירים זולים מאוד וכעת הסחורות האלו יגיעו תחת הסכמי השלום למדינת ישראל ויוזילו את מחירי המוצרים לאזרחי ישראל . עלות החיים תהיה יותר זולה ורמת החיים תהיה יותר גבוהה . כמו כן, השקעות בנדל"ן בארץ גם בענף התיירות והם מאוד מתלהבים. הזרקה מסיבית לכלכלת ישראל ויכולות ואפשרויות לאזרחי ישראל שלא היו קיימות עד עכשיו. אם נהגו לחשוב על ישראל כקצה הסמטה וכלואה רק לכיוון מערב , היום ניתן לצאת מזרחה ולהגיע למקומות הטובים ביותר. הדבר האחרון, הוא שלום, אבל שלום אחר- שלום תמורת שלום , שלום של שתי מדינות שמכבדות את עצמן, מעריכות אחת את השנייה, משתפות פעולה ופירות השלום נובעות מהשלום ולא מוויתורים מסוכנים", סיכם ראש הממשלה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב. צילום עמוד הפייסבוק של השרה

שרת התחבורה,מירי רגב,  שהתלוותה לסיור ראש הממשלה אמרה: "אני רוצה להודות לך שמצאת זמן לבוא לעמוד מקרוב על ההתארגנות של נמל התעופה בן גוריון. השבוע פתחנו את השמיים ואתמול יצאו 5000 נוסעים לשלושת היעדים: בולגריה, קרואטיה ויוון. יש בקשות רבות לצאת לקפריסין וגיאורגיה. אנחנו מנסים להביא בשורה נוספת וכל שבועיים נפתח יעדים נוספים. אני מודה לך ראש הממשלה שנתת אור ירוק לפתוח את השמיים ולהחזיר את התעופה, ענף חשוב מאוד שהושבת מתחילת הקורונה. ענף שנגזרים ממנו ענפים נוספים : סוכני נסיעות, תיירות, מסעדות וכדומה. בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל שאוהבים לנסוע ולטייל . אני מעוניינת להודות גם לשר הבריאות, יולי אדלשטיין שעשה מאמץ גדול ואישר בדיקות ייעודיות לנוסעים לחו"ל עד שהמעבדה תעבוד פה בנתב"ג.

שרת התחבורה הוסיפה ואמרה: "ראש ממשלה שלישי שעושה הסכם שלום עם מדינה ערבית, אבל הראשון שיירשם בדפי ההיסטוריה שעושה הסכם שלום בשינוי פרדיגמה, לא שלום תמורת שטחים, אלא שלום תמורת שלום. זו עוצמה אדירה של מדינת ישראל שמובילה כאן הסכם שלום לתת ולקבל. אני שמחה שתינתן לי הזכות יחד איתך לחנוך את הקו הישיר תל אביב דובאי ותל אביב אבו דאבי – זו בשורה אדירה לכלכלה הישראלית, לנתיבי הסחר האוויריים והימיים. ישראל הגישה בקשה רשמית לטוס לדובאי ואנחנו עובדים כרגע מול רת"א (רשות התעופה האזרחית) ישראל ושל איחוד האמירויות ואני מקווה שבקרוב נבוא עם בשורות."

מירי רגב, סיכמה והוסיפה: "ארקיע עד עכשיו לא חזרה לטוס ואתמול ישבתי עם וועד עובדי ארקיע והעברתי מסר מאוד ברור גם להנהלת ארקיע לחזור ולהיות מתחת לאלונקה, תחזרו לטוס. ישראייר עבדה קשה והחזיקה בשיניים ולא ויתרה על הטיסות לאילת למרות שהיה מאוד קשה ועדיין שמרה על אותה האוכלוסייה שרוצה להגיע לאילת ולצאת מאילת. הובלנו מתווה עבור "אל על" ובסוף אוגוסט אנחנו יוצאים להנפקה של 150 מיליון דולר ואני מאמינה שאל על תחזור כמה שיותר מהר לעבודה."

Exit mobile version