Site icon IAS

אמירייטס מפחיתה את השימוש בפלסטיק ועוברת לכלים ממוחזרים

בואינג 777 של אמירייטס צילום יח"צ אמירייטס

חברת התעופה אמירייטס (Emirates) חושפת יוזמת מחזור חדשה בלולאה סגורה, שבמסגרתה מיליוני פריטים כמו מגשי פלסטיק, קערות, אריזות חטיפים ותבשילים, ימוחזרו מעתה במתקן מקומי ויהפכו למוצרים חדשים ומוכנים לשימוש בקייטרינג הטיסה. לציון יום הסביבה העולמי של האו"ם ב-5 ביוני תחת הנושא של מניעת זיהומי פלסטיק, אמירייטס תחל את השימוש בכלים הממוחזרים כבר החודש (יוני 2023).

בהתאם למחויבותה של אמירייטס לצריכה אחראית, היוזמה החדשה נשענת על עקרונות של כלכלה מעגלית, הכוללים הפחתת שימוש, שימוש חוזר ומחזור. מיליוני כלי אוכל ישנים ופגומים ייאספו ממחלקות התיירים והתיירים-פרימיום של אמירייטס, יישטפו, ייבדקו ויועברו למתקן מחזור בדובאי. שם הם ייטחנו, יעובדו מחדש ויקבלו חיים חדשים ככלי אוכל, קערות, אריזות ומגשים שישמשו את קייטרינג הטיסה באלפי ארוחות.

בשותפות עם deSter, ספקית מובילה של כלי אוכל ושירות לתעשיית התעופה, ומומחית בייצור בלולאה סגורה, אמירייטס תעשה שימוש חוזר בחומרים פלסטיים שכבר הגיעו לסוף חיי המדף שלהם והיו צריכים להיזרק בנסיבות אחרות. המגשים, הכלים והקערות החדשים, המכילים לפחות 25% חומר ממוחזר, ימוחזרו ויחזרו לשימוש במטוסים ברחבי העולם, כאשר שיעורם ימשיך לגדול עם הזמן.

deSter הם חברים ברשת CE100, הכוללת כמה מהחברות המובילות בעולם אשר דוגלות בכלכלה מעגלית וזכו בדירוג קיימות 'זהב' של Ecovadis – הסמכה עולמית מוכרת לפרקטיקות בנות קיימא. אמירייטס בחרה לעבוד עם deSter ברגע שמתקן המחזור באיחוד האמירויות היה מוכן להכיל את היקף הדרישות העצום של אמירייטס – ובכך להפחית באופן משמעותי את טביעת הרגל הפחמנית שבשליחת המוצרים למחזור במדינה אחרת. deSter משלבים גם עקרונות תכנון בר קיימא המתמקדים באנרגיה סולארית, שימוש יעיל במים ומזעור פסולת.

מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה בחברת אמירייטס. צילום אמירייטס

המחויבות של אמירייטס להפחתת פסולת פלסטיק

אמירייטס מחויבת להפחתת פסולת פלסטיק וכבר יישמה מספר יוזמות בנושא בנוסף לפרויקט המחזור החדש:

*על ידי החלפת קשיות פלסטיק, שקיות ובוחשנים בתחליפי נייר ועץ, אמירייטס גרעה הטמנה של יותר מ-150 מיליון פריטי פלסטיק חד-פעמיים מדי שנה.

*נוסעי מחלקת תיירים ומחלקת תיירים פרימיום יכולים להרגיש בנוח עם שמיכות רכות במטוס, כל אחת מיוצרת מ-28 בקבוקי פלסטיק ממוחזרים. במהלך שנה אחת, יוזמה זו חוסכת הטמנה של 88 מיליון בקבוקי פלסטיק.

*המגוון הנוכחי של תיקים, ערכות מוצרי נוחות וצעצועי קטיפה של אמירייטס עשויים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים, וסייעו ליותר מ-8 מיליון בקבוקי פלסטיק לשנות את ייעודם תוך 12 חודשים של ייצור.

*הכיסויים ההיגייניים לקערות האוכל וכוסות הפלסטיק של אמירייטס עשויים מ-80% פלסטיק ממוחזר (rPET).

*ערכות מוצרי הנוחות של מחלקת תיירים ומחלקת תיירים פרימיום מיוצרות מחומרים כמו נייר קראפט, נייר אורז ופלסטיק ממוחזר.

*צוות הטיסה של אמירייטס מפריד בין בקבוקי זכוכית ופלסטיק למחזור בדובאי, ושלח למחזור כ-500,000 ק"ג פלסטיק וזכוכית בשנת 2022.

למידע נוסף

Exit mobile version