Site icon IAS

"אילת – פועלים בהתאם לחוק 'אי ירוק' "

בדיקת הרכבים הנכנסים לעיר אילת. צילום באדיבות עיריית אילת

עשרות אלפי נופשים פקדו את אילת בסוף השבוע האחרון שהיה גם הראשון להגדרתה של אילת על פי חוק כ״אי ירוק״. בהתאם לחוק נדרשים כל הבאים בשערה של העיר, להציג בדיקת קורונה שלילית. במסגרת זו מיום חמישי ובמהלך סוף השבוע, הוחזרו צפונה כ – 250 רכבים בהם הנוסעים לא הציגו בדיקת קורונה שלילית בתוקף. לצד האחריות האישית והמשמעת העצמית של רוב הבאים בשערה של העיר, נתפסו הבוקר (א') בזכות ערנות של פקח העירייה, שלושה אזרחים שהציגו בכניסה לעיר בדיקת קורונה מזויפת.

אחד מהנוסעים ביצע בדיקת סופיה ביטבתה ושלושת הנוסעים הנוספים ברכב, שינו את השם ושכפלו את תוצאות הבדיקה. תלונה נגדם תוגש למשטרת מרחב אילת ובהתאם להנחיית ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, הועבר הנושא גם לבחינת הלשכה המשפטית בעירייה. "אנו נפעל באפס סובלנות כלפיי מי שינהג בחוסר אחריות ובכך ייפגע בכל מאמצינו לשמור על העיר אילת, על כלכלתה ועל בריאות תושביה" אמר ראש העירייה.

כאמור, בסוף השבוע האחרון חזרה העיר אילת לחיים עם אירוח של עשרות אלפי נופשים שנהנו במלונות ובמתקני האירוח, במסעדות ובאטרקציות שאירחו בשטחים הפתוחים, בחופים, בחנויות הרחוב בטיילת ובמרכזים הפתוחים. בזכות כך, חזרו אלפי תושבי אילת לעבודה ומאות עסקים נפתחו.

ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי: ״אני מאוד שמח שבסיכומו של דבר ההיגיון והשכל הישר ביחד עם נחישות ודבקות במטרה, הובילו לאישור החוק ולהכרזה על אילת כ״אי ירוק״ ברמה של פיילוט בינלאומי. פתיחת העיר אילת מסייעת ללא ספק לכלכלת העיר ובעיקר למצב רוחם של אלפי תושבים שמצאו עצמם מובטלים חודשים ארוכים. ככל והזמן ינקוף וככל שנוכיח את חוסננו הבריאותי בזכות מערך פעולות עירוני ובעיקר בזכות אחריות אישית ומשמעת עצמית שנדרשת מהתושבים ומהנופשים, נפעל לפתוח בראש ובראשונה את מערכת החינוך בדגש על חטיבות הביניים וגם חלקים נוספים שטרם אושרו, כל זאת כאמור לצד שמירה על חוסננו הבריאותי״.

בזכות פתיחת העיר אילת רשמו בתי המלון בסוף השבוע האחרון, תפוסה שנעה בין 65-70%. ״אנו נערכים בקדחתנות ובתקווה להמשך עבודה אינטנסיבית ומקדמים בברכה את אורחינו ומקווים שהם זקוקים נואשות לחופש ולהתאווררות בדיוק כפי שאנו זקוקים לאפשרות לארח אותם״ אמר ליאור מוצ'ניק – יו"ר התאחדות מלונות אילת.

פקחים עורכים בדיקת רכבים בכניסה לאילת. צילום באדיבות עיריית אילת

כידוע, בהתאם לחוק ועל מנת להמשיך ולפעול כ"אי ירוק", נדרשים הנופשים והמבקרים בעיר להציג בדיקת קורונה (PCR) בתוקף של עד 72 שעות. מתושבי אילת היוצאים מהעיר וחוזרים אליה, תושבי הערבה ומי שמגיע לעיר במסגרת העבודה, נדרש להציג בדיקה בתוקף של עד 7 ימים אותה ניתן לבצע בכל אחת מקופות החולים, במתחם ״היבדק וסע״ שמפעילים באילת פיקוד העורף ומד"א ובעמדת הדיגום המהיר הפועלת 24/7 בחניות יטבתה.

עמדה נוספת תיפתח בימים הקרובים בשדה התעופה ע"ש "רמון" לטובת הנוחתים הזכאים לביצוע דיגום מהיר (תושבי אילת, הערבה ומי שמגיע לאילת במסגרת עבודה). בשלב זה, לא תיפתח עמדת דיגום מהיר בנאות סמדר והבאים מכביש 12 שצריכים לבצע בדיקה מהירה, יצטרכו לחבור לכביש הערבה לטובת בדיקה ביטבתה. במהלך השבוע הקרוב תסייר ניידת של מד"א ביישובי הערבה, לטובת בדיקות קורונה לתושבי הערבה.

כאמור כחלק מאחריות אישית ומשמעת עצמית של תושבי אילת, נרשם שיא של נבדקים בשבוע האחרון במתחם "היבדק וסע" שיפעל עד סוף החודש מידי יום כולל שישי שבת. במהלך השבוע האחרון נבדקו 6,512 תושבי אילת והערבה במתחם "היבדק וסע" שמפעילים פיקוד העורף ומד"א. בעמדת הדיגום המהיר ביטבתה נבדקו – 1,800 תושבי אילת והערבה שחזרו לעיר או כאלה שהגיעו לאילת במסגרת עבודה.

היקף הבדיקות הגדול הראה גם עליה מסוימת בתחלואה, דבר שמחזק את החשיבות בביצוע הבדיקות לטובת שמירה על הבריאות האישית של כל אחד ואחת מתושבי אילת. נכון להיום (22.11) עומד אחוז החיוביים מקרב תושבי אילת הנבדקים על כ – 0.3% עם 22 מאומתים. סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי המשמש גם כיו"ר תאגיד התיירות העירוני, מציין כי עדיין מדובר באחוז נמוך מאוד ביחס לארץ, שם עומד אחוז החיוביים על למעלה מ- 2%. הנתון האמור מעיד על החשיבות בקיום הבדיקות, שכן אם נבדקים לא מסכנים ולא מסתכנים. "אני מאד שמח לראות את העיר חוזרת לחיים ולהיות פעילה ותוססת לאחר שבמשך חודשיים הייתה עצובה ושוממת" אמר לנקרי והדגיש שוב את החשיבות בשמירה על תחלואה נמוכה על מנת להמשיך ולהפעיל את אילת כ"אי ירוק" ובכך להניע את כלכלתה לרווחת תושבי אילת.

 

Exit mobile version