Site icon IAS

איירבוס מציגה עיצוב מהפכני למטוסים צרי גוף

העיצוב החדש של מטוסי האיירבוס A320. הדמיה איירבוס

יצרנית המטוסים איירבוס חשפה תמונות חדשות מעיצוב תא הנוסעים החדש והמרשים העובר עדיין בדיקות אחרונות לפני שיוצג סופית במטוסים. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעיצוב המיוחד עם תאורת ה-LED הניתנת להתאמה אישית ומעניקה תחושה של משהו חדש באוויר. אפילו השירותים קיבלו עיצוב חדש וציפוי אנטי מיקרוביאלי ופעולות רבות שיבוצעו בתא ללא מגע יד.

ישנם גם שינויים מעשיים יותר כמו תאי אחסון גדולים במיוחד וחלונות מעוצבים מחדש כדי להכניס אור רב יותר. גם בגווני החלון יהיו כמה שינויים שיהפכו אותם למבריקים יותר. שינויים בקירות הצדדיים מספקים תא נוסעים רחב יותר ודומה למטוסי האיירבוס הגדולים יותר, A330neo ו- A350 . אפילו אזור הכניסה למטוס עוצב מחדש כך שיהיה יותר מסביר פנים לנוסעים וידידותי עבור הצוות.

התמונות מציגות עיצוב אלגנטי ומחושב היטב שנועד להפוך את הטיסה לנוחה ככל האפשר. התוכנית מתמקדת בארבעה תחומי מפתח: נוחות, אווירה, שירות ועיצוב. נראה שתמונות הפנים החדשות משקפות את ערכי הליבה הללו, וזה לא מפתיע מכיוון שנדרשו כמעט ארבע שנות עיצוב מאז הוכרזה תוכנית מטוס האיירבוס A320 בשנת 2017.

אזור הכניסה למטוס עוצב מחדש כך שיהיה יותר מסביר פנים לנוסעים וידידותי עבור הצוות. הדמיה איירבוס

שלב הבדיקות הראשוני של התכנון החדש כבר הסתיים, אך נדרשים בדיקות נוספות כדי לראות כיצד הוא מתפקד בטיסה. הבדיקה הראשונית בטיסה הוכיחה כי תא הנוסעים הוא הרבה מעבר למה שהיינו רגילים לראות. מצלמות וחיישנים מיוחדים ברחבי הפנים חוברו לציוד ייעודי לבדיקת טיסה והקלטה בתא, כך שהמהנדסים יכלו לנתח את הביצועים והמאפיינים של רכיבי התא בזמן אמת , כמו גם במעבדה לאחר מכן. כעת שלב בדיקת הטיסות השני, יחד עם הלקחים מהטיסה הקודמת, יסייעו להבטיח מוצר טוב יותר עם כניסתו לשירות בחודשים הקרובים.

דבר אחד כן ניתן לראות בתמונות ולא קיבל התייחסות מיצרנית המטוסים איירבוס או מחברת התעופה ג'ט בלו, כי הנוחות באה על חשבון מספר הנוסעים, שיהיה ככל הנראה קטן יותר ועלול לייקר את מחירי כרטיסי הטיסה.

בהנחה שהבדיקות ילכו כשורה, תא הנוסעים החדש של ה- A320 יוצג לראשונה בצי מטוסי חברת ג'ט בלו. לחברת התעופה יש  130 מטוסי איירבוס A320-200 בצי שלה, אחד מציי ה- A320 הגדולים בעולם. ג'ט בלו מתכננת לקבל השנה 15 מטוסים חדשים, אך לא מטוסי A320s חדשים. לפיכך תא הנוסעים החדש יתאים לצי הקיים. הגיל הממוצע של הצי הוא כמעט 16 שנים, ולכן ריענון תא הנוסעים יביא את המטוסים הוותיקים לסטנדרט חדש.

Exit mobile version