Site icon IAS

אטסטור רוכשת 51% ממניות חברת התעופה קונדור

מטוס איירבוס A320 של חברת קונדור. צילום החברה

אטסטור (Attestor), חברה לניהול נכסים המתמחה בהשקעות במצבי משבר, רוכשת 51% ממניות חברת התעופה קונדור (Condor) ומבטיחה את עתידה של חברת הפנאי הפופולארית בגרמניה. אטסטור תשקיע 200 מיליון יורו כהון עצמי ותעניק 250 מיליון יורו נוספים לחידוש צי המטוסים לטווחים ארוכים, מה שיבטיח חזרה מהירה לשגרה לאחר משבר הקורונה, פיתוח יעדים ארוכי טווח והמשך העסקתם של 4,050 עובדי החברה והחברה הבת- קונדור טכניק (Condor Technik).

"אנו גאים בכך שהצלחנו לשכנע את אטסטור לרכוש את רוב מניותיה של קונדור- חברה עם היסטוריה של 65 שנה בשירות חופשות איכותיות . השותפות שלנו תאפשר לנו, יחד עם שותפינו האחרים בתעשייה, לקדם את החזון שלנו לטיסה בת קיימא, להשיק מוצרים חדשניים ולהניע קדימה את השינוי הדיגיטלי. העובדים שלנו הוכיחו שהם מוכנים ללכת עוד קצת – לא רק עבור קונדור, אלא גם עבור הלקוחות והשותפים שלנו", אמר ראלף טקנטרופ (Ralf Teckentrup), מנכ"ל חברת קונדור.

יאן כריסטוף פיטרס (Jan-Christoph Peters), מייסד ובעלים של חברת אטסטור אמר: "קונדור הוא מותג חזק עם מודל עסקי מוכח בשוק. כמובילה בשוק טיסות הפנאי בגרמניה, קונדור זמינה כעת להתקדם כאשר שוק התיירות יחזור לפעילות. על ידי השקעה בקונדור, אנו לא רק יוצרים את הבסיס להפעלה מוצלחת מחדש, אלא גם סוללים את הדרך קדימה לפיתוח יעדים ארוכי טווח ולשם כך נשקיע משמעותית למודרניזציה של צי מטוסי קונדור. "

אטסטור רוכשת בשלב הראשון נתח של 51% ממניות חברת קונדור, ואילו 49% מהמניות הנותרות יישארו בידי SG Luftfahrtgesellschaft, המחזיקה במניותיה מטעם הממשלה הפדרלית של גרמניה וממשלת מדינת הסן (Hesse). לאטסטור תהיה אפשרות לרכוש את יתרת המניות במועד מאוחר יותר. על מנת להבטיח מקומות עבודה בטווח הארוך, הממשלה הפדרלית הגרמנית ומדינת הסן תומכים במיצוב מחדש של קונדור באמצעות ארגון מחדש של הלוואת KfW. אמצעי זה כפוף לאישור על פי חקיקת הסיוע למדינה של האיחוד האירופי. קונדור תחזיר את הלוואת KfW שנותרה כמוסכם במועד.

קונדור: מחלקת עסקים ומערכת בידור מתקדמת. צילום החברה

 

Exit mobile version