Site icon IAS

אוסטריה חוזרת לסגר מלא, לא תתאפשר כניסת תיירים עד ה-13 בדצמבר

ארמון שנברון בווינה. צילום freepik

אוסטריה הודיעה היום (שישי, ה-19 בנובמבר 2021) על הטלת סגר מלא על כל אזרחי המדינה, כולל מחוסנים, לאחר שהניסיון להטיל סגר על לא מחוסנים לא הצליח לבלום את העלייה בתחלואה. ההגבלות ייכנסו לתוקף ביום שני (ה-22 בנובמבר 2021).

הסגר יימשך בין 10 ל-20 ימים, מסר קנצלר אוסטריה, אלכסנדר שלנברג (Alexander Schallenberg), בשל מספר נמוך יחסית של אזרחים מחוסנים (66%), במערב אירופה. "אנחנו לא רוצים גל חמישי", אמר קנצלר אוסטריה לאחר שפגש את מושלי תשעת המחוזות של המדינה, באתר נופש במערב אוסטריה. הנתונים בשבוע האחרון מראים שיעור תחלואה של 990.7 מקרים לכל 100,000 ושר הבריאות וולפגנג מוקשטיין (Wolfgang Mückstein ) ציין כי הטלת סגר הוא המוצא האחרון.

לפי המגבלות, האוסטרים יעברו לעבוד מהבית, חנויות לא חיוניות ייסגרו, ובתי הספר יישארו פתוחים לילדים הזקוקים ללמידה פרונטלית בלבד. הסגר יימשך עד ה- 12 בדצמבר, אך ייבחן מחדש לאחר 10 ימים. בנוסף, החל מה-1 בפברואר 2022 כל אזרחי המדינה יהיו מחויבים להתחסן, המדינה הראשונה באירופה, שנוקטת במהלך. תיירים לא יורשו להיכנס בשלב זה עד ה-13 בדצמבר 2021.

גם במספר נוסף של מדינות החלו לנקוט בסגרים והגבלות: בהולנד כבר נכנס לתוקף סגר חלקי, בשבוע שעבר, הכולל סגירת ברים ומסעדות החל מהשעה 20:00. ראש ממשלת סלובקיה, אדוארד הגר (Eduard Heger), הודיע על סגר, החל מיום שני, עבור לא מחוסנים וגם ממשלת צ'כיה מגבילה את הגישה למגוון שירותים. יוון הטילה הגבלות על לא מחוסנים, הכוללות איסור כניסה לבתי קולנוע, מכוני כושר, מוזיאונים ועוד. אתמול הודיעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על הגבלות חדשות על לא מחוסנים ב-12 מדינות מתוך 16 , שבהם אחוזי האשפוז בבתי חולים גבוהים.

Exit mobile version