Site icon IAS

פסטיבל מתוקים ב"אגמון מרקט" בגליל

פרח ראסלן, כוכבת מאסטר שף ומלכת הכנאפה הגלילית. צילום יח"צ

באגמון מרקט, השוק הקולינרי הגדול והייחודי בגליל, הסמוך לאגמון החולה, יתקיים בימים חמישי-שבת 28-30.11.2019 פסטיבל מתוקים שבו תגלה פרח ראסלן, כוכבת מאסטר שף ומלכת הכנאפה הגלילית, את סודות האוכל הלבנוני בתיבול סיפורים מבית אמא.

לאחר שמיצב את עצמו כמרכז קולינרי באזור הגליל, יתקיים באגמון מרקט לראשונה פסטיבל "Bake Sweet& shop" שכולו מוקדש למתוקים – עוגות ודברי מאפה איכותיים על טהרת התוצרת הגלילית, קינוחים, כנאפה ושוקולד. הפסטיבל יימשך שלושה ימים ומאגד את הקונדיטורים והאופים בארץ – פרח ראסלן (מאסטר שף), גל צייגר, שף קונדיטור ומרצה בכיר במכללת שף,  ספיר סובגי, שף קונדיטורית בעלת בייקרי "סופגי" בבית הלל, איריס גרינשפן שף קונדיטורית / תזונאית בריאה ועוד רבים. לצד שפע דוכנים של יצרנים מקומיים, יוכלו המבקרים ליהנות ממגוון סדנאות עם שפים וקונדיטורים מובילים, מופע חי של דמויות רחוב, קיר צילום, טיסת תצפית בכדור פורח, הצגות, ומופע מוזיקלי סוחף של אלי ומפעל השוקולד.

זו כמובן הזדמנות מצוינת לשלב ביקור באגמון החולה השוקק ציפורים בעונה זו.

בפסטיבל יציגו כ-20 מציגים, יצרנים מקומיים יציגו בפסטיבל את תוצרתם על טהרת התוצרת הגלילית כגון : הגר שבבו קאלו – קונדיטוריית בוטיק ביתית מראש פינה, עוגות ומאפים בעבודת יד שממלאים את הבטן ומחממים את הלב. מתוקים מהלב, שרון קושמרו מחצור הגלילית, מלביהו – לירון בירנצויג – מלבי ביתי בטעם של ילדות. שוקולה – שוקולה נמצאת בכפר ורדים שבגליל, ומתמחה ביצירות מתוקות של אמנות קולינארית מרהיבה וטעימה להפליא, עם מגוון עשיר של פרלינים בטעמים שונים, פטיפורים, ומנות אחרונות לאירועים. כל מוצרי שוקולה מבוססים על מתכונים ואלה בתל ייחודיים ויצירתיים, המיוצרים בעבודת יד מהמרכיבים האיכותיים ביותר. אירית ישי, השף-קונדיטורית הראשית, הינה בעלת ניסיון בינלאומי של 25 שנה. בין היתר היתה שפית המטבח המתוק של מסעדת אורנה -אביב, שף-קונדיטורית ראשית במסעדת מנרסה בארצות הברית (3 כוכבי מישלן), ובעלת שתי קונדיטוריות מצליחות בקליפורניה ועוד.

אגמון מרקט. תמהיל ייחודי המשלב בין דוכני שפים, מסעדות וחנויות המציעות תוצרת גלילית מקומית. צילום יח"צ

מבחר סדנאות

ביום חמישי 28/11/2019 בשעה 18:30, בבמה המרכזית, פרח רסלאן מתמודדת מאסטר שף תקיים סדנה חגיגית של אוכל לבנוני גלילי ומה שביניהם. פרח תלמד ותדגים ממיטב המנות שהביאה עמה מאזור דרום לבנון ועד לקריית שמונה את הסדנה תתבל פרח בסיפורים, טעמים, וריחות של מטבחה הכל כך המיוחד.

ביום שישי 29/11/2019 בשעה 13:00, בבמה המרכזית, גל צייגר – גל יקיים סדנת שמרים בה ילמד מהם שמרים ואיך עובדים איתם נכון. מהו הגלוטן, כיצד מכינים בצק שמרים לעוגה עם כל הטיפים הכי חשובים/בצק שמרים ללחם/חלה ויצפו בהדגמה של הכנת עוגות שמרים בלייב .

ביום שבת 30/11/2019 בשעה 12:00, בבמה המרכזית, סדנת קאפקייקס עם ספיר סובגי – ספיר תקיים סדנה בה תלמד כיצד לקשט קאפקייקס בצורה מושלמת, כיצד לעבוד עם ציפויים שונים לקישוט, כיצד לעבוד עם שקיות זילוף, צנטרים שונים, קישוטים אכילים וסוכריות.

הפסטיבל ייערך, כאמור, בימים חמישי שישי ושבת 28-30.11 בנובמבר:  ביום חמישי החל מהשעה 17:00 ועד השעה 22:00,  ביום שישי החל מהשעה 11:00 ועד כניסת השבת ובשבת החל משעה 11:00 ועד השעה 17:00.

אגמון מרקט ממוקם בלב הטבע הגלילי המרהיב, ממש בכניסה לאגמון החולה בכביש 90 סמוך לאגמון החולה ובצמוד למלון גליליון. המתחם מציע מגוון רחב של מסעדות ודוכני מזון, המציעים תמהיל ייחודי המשלב בין דוכני שפים, מסעדות וחנויות המציעות תוצרת גלילית מקומית.

הכניסה חופשית. טל' 04-8377770.

Exit mobile version