Site icon IAS

מחניודה בירושלים: חוגג 100 שנות פעילות של קולינריה ותיירות פנים וחוץ

השף זכאי חוג׳ה. צילום: אנטולי מיכאלו

שוק מחנה יהודה, הלב הפועם של ירושלים ומדינת ישראל, המושך תיירות פנים ותיירות מחו"ל, מציין מאה שנות פעילות, ובין שלל האירועים יתקיימו שני אירועים קולינרים בולטים. בראשון יתחרו על מנת ה-100 של השוק שפים ומסעדנים ירושלמים, בהם קבוצת מחניודה, ג׳קו סטריט, אבי לוי (המוציא), רחל בן-אלול ומיטב השפים הירושלמים, ובאירוע השני שיתקיים במלון "ענבל", במסגרת כנס השווקים הבינלאומי, יחברו שפים ומסעדנים ירושלמים ויכינו מנות מיוחדות, דרכן יספרו את סיפורו של שוק מחנה יהודה.

שוק מחנה יהודה חוגג 100 ביומיים עשירים באירועים, ובמרכזם, כאמור, יתקיימו שני אירועים קולינרים, בהשתתפות מיטב השפים והמסעדנים הירושלמים. ביומן הראשון של החגיגות יתקיים אירוע שיקבץ את מיטב השפים הירושלמים בכיכר ואלרו בשוק מחנה יהודה, שם יתחרו על "מנת המאה", מנת אוכל המספרת עבורם את סיפורו של השוק. "מנת המאה" תיבחר ע״י חבר השופטים שיורכב משפים מובילים: שלום קדוש, מאיה דרין, עזרא קדם והשף-קונדיטור, קרן קדוש.

היום השני של חגיגות המאה, יתמקד בכנס השווקים הבינלאומי הראשון מסוגו בעולם, הכנס שיתקיים במלון "ענבל" בירושלים, במעמד ראש העיר ירושלים, יקבץ לתוכו 21 ראשי שווקים מרבי הארץ והעולם, ויכלול דיונים על עתיד השווקים בארץ ובחו״ל. במהלך ארוחת הצהריים ״שפים מבשלים שוק״, שתתקיים ב״חצר הירושלמית״ במלון המוביל, יתחברו מסעדנים ירושלמים זה לזה, ויכינו ביחד עמדות מנות המשלבות טעמים מיוחדים, המאפיינים את השוק הירושלמי.

השפית רחל בן-אלול. צילום: אסף קרלה

הזוגות שיכינו מנות: אורי נבון (מחניודה) ואורן ששון (שהכל אישטבח) – יכינו את מנת ״זנב לאריות ולא ראש לשועלים״, שמבורכ הגיואזה הכורדית הראשונה בעולם / ממולא פולנטה, ראש וזנב ציר בקר, פטריות מוחמצות וריבת פלפל חריפה. רחל בן אלול (רחל בשדרה) ומרכוס גרשקוביץ (אנג‘ליקה) – יכינו קובה סנייה עם סלט ירוקים וחמציץ. רנם ברהום (רשטא) ונדב מלין (לואיזה) – יכינו בשר מפורק עם קונפי חצילים על מסבאחה של לוביה. זכאי חוג'ה (ג'קו סטריט) וקרן קדוש – יכינו סשימי בית צפפא על פיצה ירושלמית. אבי לוי (המוציא) ומוטי דוד (אדום) – יכינו מנת קובה נייה על שבקייה מרוקאית. אילן גרוסי (סאטיה) וניסים שגב (שגב) – אסקלופ סינטה מרעננת. חמדת גולדברג –  תכין עם שף מלון ׳ענבל׳. כפיר חדד ונמרוד נורמן, שף מסעדת O2 הפועלת במלון – סלט קיץ מהשוק.

מעיריית ירושלים מוסרים: "מחנה יהודה הוא השוק של ישראל, ולא בכדי נבחר לאחד השווקים המובילים בתבל. השוק מהווה עוגן כלכלי ונכס צאן ברזל לירושלים ולירושלמים, השוק הינו פסיפס אנושי המקבץ לתוכו מגוון רחב של קהלים מקומיים ובינלאומיים, שמתחברים לאווירה החמה, לטעמים היחודיים, לתרבות העשירה ולניחוחות הנפלאים. אלו דברים שרק שוק מחנה יהודה יודע להציע. מזל טוב מחנה יהודה. גאווה ירושלמית".

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: "מאה שנים למחנה יהודה, השוק שמהווה עבור כל סוחר בית שני, מקום שכולו לב ונשמה טעמים, תיירות תרבות ושמחה. אנו שמחים להכריז על חגיגות ה-100 ולשתף אותם עם סוחרי השוק, הקונים והמבלים שמגיעים לשוק הטוב בעולם יחד עם נציגי השווקים מהעולם, האומנים והיוצרים. כולנו יחד שמים את שוק מחנה יהודה על ראש שמחתנו. בואו לחגוג איתנו בראשון הבא -2.7 ביום אירועים משובח, הכניסה חופשית".

השפית חמדת גולדברג. צילום: נטלי תמיר
Exit mobile version