Site icon IAS

האיטלקים באים – שבוע הקולינריה האיטלקית הבינלאומי

שבוע הקולנריה האיטלקית בדגש על הדיאטה הים-תיכונית. צילום באדיבות ENIT

במקביל לאירועים ברחבי העולם, יצוייין גם בישראל שבוע הקולינריה האיטלקית הבינלאומי בין ה- 19-24 בנובמבר. עם למעלה מאלף אירועים בעולם, מטרת שבוע הקולינריה האיטקלית הוא לקדם את המטבח האיטלקי ואת מסורת האוכל והיין האיכותיים, המזוהים עם איטליה.

במסגרת ההשתתפות של ישראל במאורע, יתקיימו ברחבי תל אביב מגוון אירועים בניחוח איטלקי.

במסגרת שבוע הקולינריה, המאורגן על ידי הסוכנות לקידום התיירות לאיטליה בישראל ושגרירות איטליה, יגיעו מומחים בתחום התזונה, הקולינריה והתיירות מאיטליה ואף שני שפים בעלי כוכבי מישלן – השף Giancarlo Morelli המנהל מטבח המאפיין את הטבע בהתגלמותו והשף Ciro Scamardella  שף מסעדת "Pipero" האיטלקית ברומא, המשלב מטבח מסורתי מול חדשני מעוטר כוכב מישלן.

השף האיטלקי בעל כוכב מישלן, ג'יאנקרלו מורלי. צילום באדיבות השף

האירועים סביב שבוע הקולינריה יתמקדו השנה בקידום הדיאטה הים-תיכונית, חשיבותה, מרכיביה, עם דגש ספציפי על היבטים תרבותיים.

ארוחה ייחודית

במסגרת השבוע תתקיים ארוחה ייחודית, במסגרתה יוכל הציבור ליהנות מתפריט איטלקי, יוקרתי ומודרני עליו יהיה אמון השף מורלי. האירוע יתקיים ביום שלישי, ה-20 בנובמבר, במסעדת פופינה של השף הישראלי אוראל קימחי, ברחוב אחד העם 3, תל אביב-יפו (בתיאום והזמנה מראש).

בנוסף, יתקיימו אירועים סגורים לאנשי מקצוע מהתחום, שיכללו מפגשים לימודיים וסדנאות מקצועיות, במסגרתם ילמדו המשתתפים על בריאות ותזונה ים-תיכונית, לצד שיעורים אצל שפים איטלקיים מובילים ואף ישתתפו בסדנאות בישול ייחודיות ויוקרתיות עם השפים האורחים.

שבוע הקולינריה האיטלקית העולמי, התקיים לראשונה לפני כשלוש שנים. היוזמה התנהלה בו-זמנית ב-105 מדינות עם למעלה מ-1,300 אירועים במטרה לקדם את המסורת הקולינרית האיטלקית. החוט המקשר בין כל האירועים היה הגסטרונומיה האיטלקית, שהתמקדה במסורות אותנטיות ומוצרים איכותיים לצד אירועי תרבות ואמנות שמאפיינים את הרוח האיטלקית.

Exit mobile version