Site icon IAS

משולחן התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל

טלי לאופר, מנכ"לית, משתתפת בדיון ועדת הכספים בנוגע להארכת המתווה. צילום מתוך האגרת שנשלחה לחברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל

בהתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, פותחים את השנה וסוגרים את השבוע. באגרת ששלחה היום (ה') טלי לאופר – מנכ"לית ההתאחדות לחברי ההתאחדות, כתבה:

חברים יקרים,

השבוע הראשון של 2024 נפתח בסערה, במתקפת טילים מהדרום בחצות ומיד למחרת בדיונים סוערים בכנסת על (אי) הארכת מתווה הפיצוי והחל"ת. לצערנו, הממשלה מתנהלת במישור הכלכלי כאילו המלחמה הסתיימה וכאילו יכולים העסקים לממן את המדינה עד שזאת תיאות לסור לפעולה.

כך באופן מקומם, שלא לומר הזוי, רק השבוע אישרה הכנסת את המשך המתווה לחודש דצמבר, ובאותה הזדמנות גם ציינו נציגי האוצר מעל כל במה כי הם אינם שוקלים כלל להאריך את המתווה לתחילת שנת 2024 בשל חזרתו הכללית של המשק לפעילות לגישתם.

היו בטוחים כי ההתאחדות אינה מרפה לרגע וממשיכה ללחוץ בכל האמצעים העומדים לרשותה, ולהיאבק על הארכת מתווה הסיוע לתיירות גם לרבעון הראשון של השנה. במסגרת זו, השתתפנו השבוע בדיון ועדת הכספים בנוגע להארכת המתווה וכן בדיון ועדת העבודה והרווחה, בנוגע להארכת החל"ת. כמו כן הקפדנו שלא לרדת מסדר היום התקשורתי.

במקביל, ההתאחדות ממשיכה גם בפעילותה השוטפת, ואנו שמחים לעדכן כי השבוע הגיע לסיומו עוד קורס מוצלח להכשרת סוכני נסיעות, הכולל 42 סוכנים חדשים! אנו נערכים לקראת האסיפה הכללית שתתקיים בשבוע הבא, ובינתיים מנסים לרקום שנה אופטימית יותר לענף.

 ועוד נושאים שהועלו באגרת:

סיום קורס סוכני נסיעות מבית ההתאחדות. צילום מתוך האגרת שנשלחה לחברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל

דיון ועדת העבודה והרווחה על הסדרי החל"ת בעקבות המלחמה:

השבוע השתתפנו בדיון ועדת העבודה והרווחה בהסדרי חל"ת וחל"ת גמיש לעובדים במלחמת "חרבות ברזל", שיאפשר המשך העסקה של עובדים באופן חלקי. מנכ"לית ההתאחדות נשאה דברים בשם הענף ודרשה להאריך את מתווה החל"ת הקיים וכן לגבש מתווה של חל"ת גמיש, במטרה לתת ודאות לענף שטרם חזר לעבודה, נציגי מעסיקים ועובדים הצטרפו לדרישה.

על פי ההצעות השונות לחל"ת גמיש, עובדים שישובו לתעסוקה חלקית יקבלו שכר בהתאם לעבודתם והמדינה תשלים את הפער ביחס לשכרו המלא, במסגרת דמי אבטלה חלקיים שישולמו לעובד או לחילופין, במסגרת שיפוי המעסיק.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר דרש ממשרדי הממשלה להחליט מיד על מדיניות המשך החל"ת, לפחות לינואר ופברואר. "לגבי הנושא של חל"ת גמיש" אמר, "אני מציע לאמץ את המונח 'תעסוקה גמישה' ולקיים שולחנות עגולים של משרדי הממשלה עם המעסיקים ונציגי הענפים, כדי לאפשר לאנשים לחזור לעבוד,  וגם לתת את הדעת לפי אזורים שונים.

דיון ועדת הכספים לאישור מתווה הפיצוי לחודש דצמבר:

כאמור, רק השבוע בדיון ועדת הכספים, אושרה הארכת מתווה הפיצוי לחודש דצמבר, שכבר הסתיים. בדיון הזה כמו גם בדיון ועדת העבודה והרווחה שלעיל, נקט משרד האוצר בעמדה חד משמעית כי מתווה הפיצוי הסתיים ואין כוונה להאריכו בשל חזרתו של המשק לעבודה סדירה (לגישתם).

אנו העלינו בדיון בתקיפות את הצורך בהארכת המתווה לענף התיירות גם לרבעון הראשון של 2024, ונמשיך להילחם על כך מעל כל במה.

סיום קורס סוכני נסיעות מבית ההתאחדות:

אנו גאים לעדכן כי המחזור השישי של הקורס להכשרת סוכני נסיעות, שנפתח במאי 2023, הסתיים היום בהצלחה עם 42 בוגרים חדשים!

אנו מאחלים הצלחה רבה לחברים החדשים למקצוע ומייחלים להשתלבותם בענף מיד עם סיום הלחימה והחזרה המיוחלת לשגרה.

מאחלת לכולכם סוף שבוע רגוע ושקט ובשורות טובות,

טלי לאופר – מנכ"לית

Exit mobile version