Site icon IAS

רשת מלונות הילטון הכריזה מלחמה על הפלסטיק

מרפסת הלובי המחודשת במלון הילטון תל אביב. במלון רואים במהלך יוזמה מבורכת. צילום מלון הילטון

רשת מלונות הילטון תסיר קשיות פלסטיק מ-650 ממלונותיה עד סוף שנת 2018. הנהלת הרשת גם הכריזה על מטרתה החדשה – להכפיל את השקעותיה בתחום החברתי ולהפחית את השפעתה בתחום זיהום איכות הסביבה הגלובלית במחצית עד שנת 2030.

באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה לבדם, המחויבות של רשת הילטון תכלול סילוק של יותר מחמישה מיליון קשיות פלסטיק ו-20 מיליון בקבוקי מים מפלסטיק בשנה. אם יניחו את הקשיות זו אחרי זו, אורכן של הקשיות שיוצאו משימוש מדי שנה יעלה על אורך נהר הסיין.

לפי הערכות, כ-8 מיליון טונות של פסלטיק מגיעות מדי שנה לאוקיינוסים ומחקר צופה שכמות זו תשולש תוך עשור. זיהום הפלסטיק פוגע לא רק בים ובחיים בו, אלא גם בשרשרת המזון שלנו וממנה וכפועל יוצא, בבריאותנו.

סימון וינסנט (Simon Vincent) נשיא רשת הילטון באירופה, המזרח התיכון ואפריקה  (EMEA), אמר שכחברת מלונאות עולמית מובילה, יש להם אחריות עצומה לדאוג למקורות הטבע ולתמוך בקהילות שבהן החברה פועלת. "דרך אסטרטגיית האחריות התאגידית שלנו 'נסיעות ומטרה', אנחנו מחפשים כל העת דרכים חדשות להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו. הרחבת החרם על קשיות פלסטיק הוא צעד חשוב בכיוון הנכון שאנחנו מחוייבים להמשיך בשנים הקרובות".

בקבוקי פלסטיק למיחזור. הפלסטיק מזהם את האוקיינוסים. צילום Depositphotos

הילטון תסיר את קשיות הפלסטיק ותציע חלופה מנייר או מחומר מתכלה אחר על פי בקשה – מהלך שהחברה מתכוונת ליישם במלונותיה ברחבי העולם עד סוף 2018. הילטון תסיר גם בקבוקי מים מפלסטיק מפגישות ואירועים בבתי מלון ברחבי אזור EMEA, כחלק מהמאמץ להחיל את התוכנית גם בתחום פגישות העסקים.

על פי הודעתה, עם התחייבות זו – להכפיל את השקעותיה בתחום החברתי ולהפחית את השפעתה בתחום זיהום איכות הסביבה הגלובלית במחצית עד שנת 2030 – הילטון תהפוך לחברת המלונאות הגדולה הראשונה שעושה שימוש במטרות מבוססות-מדע כדי להפחית את פליטות הפחמן שלה ולהתקרב ליעד של שליחת אפס חפיסות סבון למזבלה.

החברה גם תכפיל את הסכום שהיא מוציאה אצל ספקים מקומיים וחברות שבבעלות מיעוטים ותכפיל את השקעתה בתוכניות שיסייעו לנשים ולנוער ברחבי העולם. "במשך כמעט 100 שנים, הילטון מונעת על ידי המשימה להשפיע באופן חיובי על הקהילות הסובבות את בתי המלון שלנו", אמר כריסטופר ג'יי נאסטה (Christopher J. Nassetta), נשיא ומנכ"ל הילטון, ויו"ר ארגון WTTC – ארגון התיירות של הסקטור העסקי העולמי, "זהו תור הזהב של הנסיעות והתיירות, ואנחנו נוטלים תפקיד מנהיגותי כדי להבטיח כי היעדים שבהם נוסעים אנשים לעבוד, להירגע, ללמוד ולחקור – הם עמידים וימשיכו להיות כאלה לדורות של הרפתקנים שעדיין צפויים לבוא".

ממלון הילטון תל אביב נמסר בתגובה כי "הגיעו ההנחיות המקצועיות ובמלון לומדים איך לישמן עד סוף השנה. כל יוזמה הקשורה בשמירה על הסביבה היא יותר ממבורכת מבחינתנו".

Exit mobile version