Site icon IAS

עתירה חדשה נגד הרחבת מלון דן אכדיה בהרצליה

דן אכדיה בהרצליה. צילום אורי אקרמן

עיכוב נוסף בתוכנית להרחבת מלון דן אכדיה של רשת מלונות דן, לאחר שעתירה נוספת הוגשה, הפעם על ידי בעל זכויות בבניינים סמוכים למלון.

כפי שפורסם בספטמבר 2018, לאחר שהתוכנית להרחבת המלון אושרה בוועדות התכנון, לרבות במועצה הארצית וקיבלה תוקף ב-2015, חל מפנה בעמדת העירייה, בשל העובדה שראש העירייה משה פדלון, שנבחר לאחר פרישתה של גרמן שנבחרה לכנסת, התנגד לתוכנית, והעירייה אף הגישה עתירה לבית המשפט בדרישה לבטל את אישורה של התוכנית.

במאי 2016 קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ד"ר דפנה אבניאלי את העתירה והורתה לבטל את החלטת המועצה הארצית ולהשיב את הדיון לוועדה המחוזית בסוגיית עומסי התנועה הצפויים כתוצאה מהרחבת המלון. אבניאלי ציינה כי הוועדה המחוזית קיבלה את ההחלטה בחיפזון, על סמך בדיקה תחבורתית אקראית שנערכה שנתיים לפני הדיון, ותוך התעלמות מההשלכות התחבורתיות על האזור שלא נבחנו כהלכה על ידי הוועדה המחוזית.

משפחת פדרמן הגישה ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון, שדחה את הערעור והורה להחזיר את הדיון בנושא משמעויות עומסי התנועה הכרוכים בהרחבת המלון אל הוועדה המחוזית. בית המשפט הורה לוועדה המחוזית לבחון את עומסי התנועה הצפויים באזור בעונת הקיץ בהתבסס על סמך ספירת תנועה בחודשים יולי אוגוסט, ועל סמך ממצאים אלה לקבל החלטה.

משפחת פדרמן מתכוונת להקים במקום מלון אכדיה הנוכחי את המלון הגדול בישראל, לאחר שיורחב מ-208 ל-1,350 חדרים.

חדר במלון דן אכדיה שעבר שיפוץ ושדרוג יסודי ומקיף בהשקעה של כ-40 מיליון שקל בשנה שעברה. צילום אורי אקרמן

טענה לניגוד עניינים של יו"ר הוועדה המחוזית

עתה מודיעה רשת דן כי "בהמשך לדיווח בדבר החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב לדחות את כל ההתנגדויות שהוגשו כנגד התכנית להרחבת מלון דן אכדיה וזאת לאחר שבית המשפט העליון הורה על החזרת הדיון בתכנית לוועדה המחוזית באופן מוגדר, מצומצם ומתוחם ביחס לבחינת העומס התחבורתי בחודשי הקיץ בלבד, מודיעה החברה כי נתקבלה בידה עתירה מנהלית כנגד החלטת הוועדה המחוזית כאמור, אשר הוגשה, בין היתר, כנגד החברה, הוועדה המחוזית והוועדה המקומית לתכנון ולבניה הרצליה על ידי בעל זכויות בבניינים סמוכים למלון".

במסגרת העתירה טוענים העותרים, בין היתר, כי הוועדה המחוזית פירשה באופן שגוי לכאורה את פסק דינו של בית המשפט העליון כאמור, שכן הוועדה המחוזית בחנה ספירות של התנועה באזור בלבד מבלי להתייחס לבדיקת העומס התחבורתי אשר הינו דוח מפורט ומקצועי ואשר מנתח את נתוני ספירות התנועה, תוך הצבתם במודלים והנחות שנקבעו ע"י משרד התחבורה וכן את סוג התכנית ומיקום הפרויקט מכוחה. עוד טוענים העותרים לניגוד עניינים לכאורה של יו"ר הוועדה המחוזית, אשר תמכה בתכנית בעבר עת כיהנה כמהנדסת העיר הרצליה.

החברה הודיעה כי היא לומדת את הטענות העולות מן העתירה. עוד מצויין בהודעה לבורסה כי על החלטת הוועדה המחוזית כאמור לעיל הוגש גם ערר כמפורט בדיווח מיידי מיום 17 באוקטובר 2018.

Exit mobile version