Site icon IAS

לחמם את החורף ב"שעת תה" במלון אמריקן קולוני

סנדוויצ'ונים בארוחת שעת התה באמריקן קולוני בירושלים. צילום מיקלה בורסטו

מי שהמראה של המשפחה המלכותית הבריטית מעורר בליבו געגועים אל תרבות של שתיית תה מינחה ושמיים מעוננים, מוזמן אל מלון אמריקן קולוני, בועה אירופית בליבה של ירושלים, אשר אימץ לעצמו את מנהגם של התיירים הבריטים שפקדו את המלון מראשית הקמתו ב-1902. מנהג זה, שהחל בקרב בני האצולה הבריטיים במאה ה-17, הפך למסורת אנגלית ואומץ על ידי תרבויות רבות נוספות. מלון אמריקן קולוני, המייצג מיזוג תרבויות, מגיש את תה המנחה המפורסם בכל יום ומאפשר לאורחים ולמבקרים לטעום את המורשת האנגלית גם בירושלים.

מגש שלוש קומות עם כל המתלווה אליו, בגינת מלון אמריקן קולוני. צילום שרה אייכלר

"שעת תה", לפי המסורת האנגלית מוגשת במלון אמריקן קולוני כל יום בין השעות 15:00 – 18:00 ליד האח המבוערת בלובי המלון או במסעדת ה-VALS. כמנהג האנגלים, מנה זו מוגשת על מגש בעל שלוש קומות וכוללת, בין השאר, סנדוויצ'ונים של: סלמון על מצע של גבינת שמנת, קרפצ'יו של מלפפון טרי ועגבנייה סמוקה על מצע של חמאה, עשבי תיבול עם רוטב טרטר. עוגיות ה"סקונס" בטעם טבעי או עם ניחוח קינמון מוגשות עם ריבה וחמאה עשירה. פלחים ממבחר פירות העונה מוגשים כשלצדן קצפת מפתה (המחיר לאדם 78 שקלים.).

למלון קשר הדוק עם הבריטים שהחל עם כיבוש ירושלים על ידי גנרל אלנבי בשנת 1917, גנרל אלנבי עצמו נהג להתארח במלון וקומה שלמה במלון מוקדשת לפועלו באזור. משפחתו גם תרמה לאחר מותו את מקל ההליכה שלו שמוצג לראווה בקומת אלנבי שבמלון לצד מסמכים ותמונות מאותה תקופה.

עם השנים הפך המלון סמל לאריסטוקרטיה ולטוב טעם, ובצדק: מדובר במבנה מרהיב שמשדר כל כולו איכות והוד. על קירות המלון ניתן למצוא תמונות נדירות של ירושלים מתחילת המאה ה-20 ולצדן תמונות של ידוענים שהשתכנו במלון – מלורנס איש ערב, דרך ווינסטון צ'רצ'יל, בוב דילן, ריצארד גיר, ג'ורג'יו ארמני, ולהקת קולדפליי.

המלון הוא פנינה ארכיטקטונית עות'מאנית שנבנה ב1860 כארמונו של הפאשה המקומי וארבעת נשותיו. כיאה לתקופה זו  מתהדר המלון בקשתות ערביות מרהיבות, ריהוט עתיק, סוויטות מרווחות ושטיחים אוריינטלים.

מלון אמריקן קולוני זכה בפעם החמישית בתואר מלון הבוטיק המוביל בישראל לשנת 2018, על ידי המגזין היוקרתי World Travel Awards הידוע כסימן היכר של איכות ומצוינות בתעשיית התיירות. המלון חבר בארגון שיווק בתי המלון היוקרתי The Leading Hotels of the World המחייב אותו לשמור על רמת שירות ואירוח מהטובים בעולם.

מלון אמריקן קולוני, רח' לואי ונסן 1, ירושלים. אתר.

Exit mobile version