Site icon IAS

חדש במלונות אטלס בתל אביב – מלון ארטיסט

חדר אמן, כאן חדר המהדהד קבר פרעוני קדום של האמן אייל אסולין. צילום שרית גופן

כעשור לאחר שרשת מלונות אטלס השיקה את מלון קונספט האמנות הראשון בישראל – מלון ארטפלוס – ובשלבי בנייה נמצא מלון בתיאטרון “האוהל” לשעבר, מוליד שיתוף הפעולה בין הרשת לבין משפחת סבג וחברת ORS את מלון "Artist", המוקדש לאמנות ישראלית, צעירה ומבטיחה. המלון הוא בבעלות משפחת סבג וחברת ORS, כשרשת מלונות אטלס הובילה את ההקמה ותנהל את המלון.

עיצובו של המלון הוא מחווה לסצינת האמנות המקומית, המערבת בין היסטורי ועכשווי, מקומי ובינלאומי, מודרני ומסורתי, כשבחלליו הציבוריים ובחדרים, נשזרת אמנות מקורית המעצימה את חווית האירוח בו ומזמינה את האורחים להרפתקה מסקרנת. התוצאה היא חופשה אורבנית המחוברת לנימיה של העיר, אך בה בעת מנותקת ממנה מרגע הכניסה בין כתליו.

"ארטיסט" הוא מלון בוטיק בן 56 חדרים, השוכן ברחוב בן יהודה – מקום מושבן של כמה מגלריות האמנות הבולטות בישראל. כיאה למיקומו, משביל הכניסה, דרך המסדרונות והחדרים ועד הגג, מאכלס המלון יצירות אמנות של מיטב אמני ישראל המשקפות, כל אחת בדרכה, את הרב-גוניות של תל-אביב וסצינת האמנות בה.

לובי מלון ארטיסט החדש בתל אביב. צילום שרית גופן

עיצוב מלון "ארטיסט" – עליו הופקד האדריכל דיוויד לבנטל – הינו מינימליסטי ושקט, ומבקש ליצור חוויה חושית המעוררת שיח בין האמנות לצופה בה. הצבעוניות והחומריות של חללי המלון נבחרו בהתאם לעבודות האמנות, ומשכך נעשה שימוש בצבעים בהירים וטבעיים כמו כחול-ירקרק, ירוק מרווה, גוונים של ורוד, בטון טבעי ועץ אלון מולבן. החומריות ופלטת הצבעים מחמיאים לאמנות ומגיעים מפרשנות רעננה של העיר תל-אביב – אלו הגוונים שמגדירים אותה ואת תרבותה. כל אלו נועדו לייצר אצל האורחים תחושה של מעגן רגוע, מואר ומפנק שמעניק להם המלון.

"happy hour" כל היום

החדרים ב"ארטיסט" מתאפיינים בתשומת לב לפרטים. כל חדר מרוהט בריהוט שיוצר והותאם במיוחד למקום ומשלב נוחות מודרנית עם מגע מקומי מוקפד, מסוגנן ומאובזר. ה"האפי האוור", ובו כיבוד קל בשעות אחר הצהריים – אחד מסמני ההיכר של רשת "אטלס"- זוכה בארטיסט לגרסה מורחבת ויוגש משעות הבוקר ועד שעות הלילה, עם יינות, נשנושים, שתייה קרה וחמה כאוות נפשם של האורחים וללא תשלום. עוד עומד לרשות האורחים חדר כושר מאובזר. כל אלו משתרגים לחוויית שהיה מוקפדת, יצירתית ובלתי נשכחת.

"אני חושב שלהחזיק באדמה ולא להרוס אותה זו האמנות היפה ביותר שמישהו אי-פעם יוכל לרצות להיות הבעלים שלה, "כתב הצייר האמריקאי הנודע אנדי וורהול. ואומנם, מתוך אחריות סביבתית ושמירה על משאבים טבעיים, נקטו במלון החדש, בניהולו של עודד קאופמן, מספר מהלכים ידידותיים לסביבה כדוגמת מעבר לכרטיסי מפתח אקולוגיים מעץ; החלפת בקבוקי פלסטיק בחדרים בבקבוקי זכוכית רב פעמיים מהודרים; עידוד שימוש באופניים של מלון בכדי לצמצם שימוש ברכבים פרטיים; מעבר לשימוש במכלים רב-פעמיים של סבון רחצה ושמפו מתוצרת המותג היוקרתי 417, על מנת להפחית את צריכת הפלסטיק; ושימוש בנייר ממוחזר.

מחירי החדרים במלון נעים החל מ-654 שקל לזוג כמחיר השקה ללינה וארוחת בוקר.

זהו המלון ה-16 של רשת מלונות אטלס, רשת מלונות הבוטיק הגדולה בישראל, ומתוכם 11 בתל-אביב, כשהידועים שבהם הם מרקט האוס ביפו, 65 בשדרות רוטשילד, פבריק בנחלת בנימין וסינמה בכיכר דיזינגוף.

חדר במלון ארטיסט. כל חדר מרוהט בריהוט שיוצר והותאם במיוחד למקום. צילום שרית גופן

דיורמה של כוכב מאדים בתקרה

לדברי דני ליפמן ולסלי אדלר, בעלי רשת מלונות אטלס: "החיבור בין אמנות על סוגיה השונים מלווה את הרשת עוד מהקמתו של מלון סינמה, כמלון הקונספט הראשון בישראל שהוקדש לתרבות הקולנוע, לפני כמעט שני עשורים. עתה אנו גאים לחנוך את מלון ארטיסט – האח הצעיר לעשרת מלונות הרשת הקיימים בתל-אביב – שישמש כיעד לא רק לאנשי עסקים אלא גם לקהל מקומי החפץ בחוויית לינה ייחודית במרכז ההתרחשויות".

כך, את פניהם של הבאים בשערי המלון מקדמת עבודת האור של האמנית נעמה רוט שיצרה מבנה מונומנטאלי עם פתחים מתוכם בוקע אור צבעוני ופתייני, המזמין את אורחי המלון להתנתק מהרחוב הסואן. לאורך קיר שלם מתפרשת בלובי עבודה מופשטת של דנה יואלי, המורכבת ממקטעי בטון מחוברים היוצרים בצוותא נוף מופשט ודמיוני של שמש שוקעת לתוך הים; ועל קירות מסדרונות הקומות משתרעות עבודות של יוצרים מבטיחים כמו הילה טוני נוביק, שי זילברמן ומעיין אלקיים.

מבט מעמיק ויוצא דופן אל תוך החלל האינטימי של חדר מתקבל בחדרי האמן. האוצרות דנה גולן ודינה יקרסון הפקידו 12 מחדרי המלון בידי אמנים מדיסציפלינות שונות אשר יצרו עבודות תלויות-אתר (site-specific) עבור חללי המלון. בעבודות אלו מתפקד החדר כמיצב אמנותי ובכך נוצר שילוב אורגני של האמנות בחלל, כך שהאורחים חשים שנמצאים בתוך היצירה. בשלושת חדרי האמן החדשים ניתן לראות דיורמה של כוכב מאדים המוטבעת בתקרה של האמנית נועה יפה, המעניקה לשוהים בחדר תחושה כאילו הם יכולים להתבונן בכוכב הלכת ללא טלסקופ; חדר בו ממוקמים בנישות הקירות עשרות פסלים מיניאטוריים של הילה עמרם וחדר המהדהד קבר פרעוני קדום של האמן אייל אסולין.

כתבה קודמת: תל אביב מושכת גם מותגי יוקרה

Exit mobile version