Site icon IAS

הוסכם: מלון הנסיכה באילת יופעל על ידי חברה טורקית

מלון ישרוטל הנסיכה באילת בימים טובים יותר. צילום באדיבות רשת ישרוטל

חברת לקסן ישראל בע"מ, שהיא בעלת הזכויות במלון הנסיכה בחוף הדרומי באילת, התקשרה היום (א) בחוזה שכירות והפעלה של המלון, עם חברה שלמיטב ידיעתה, בעל השליטה המלאה בה הוא בעל השליטה בקבוצת חברות טורקיות שבבעלותה ובהפעלתה בתי מלון במספר מדינות.

הדיווח נמסר על ידי פריאל אטיאס, מנכ"ל משותף של חברת איירפורט סיטי, שהיא החברה-האם של לקסן. בהתאם להסכם השכירות, השוכרת תשכור ותפעיל את המלון – הכולל 460 חדרים וברמה של חמישה כוכבים – לתקופה של עשר שנים, כאשר מועד המסירה המשוער נקבע ל-30 בספטמבר 2019. לקסן זכאית לדחות את מועד המסירה עד ל-31 במרץ 2020.

בהתאם לחוזה, התחייבה השוכרת לשלם ללקסן (למעט שני חודשי השכירות הראשונים), דמי שכירות חודשיים קבועים בסכום ממוצע של כ-7.5 מיליון יורו לשנה. להבטחת התחייבות השוכרת בהסכם השכירות, היא תמציא ללקסן ערבות בנקאית אוטונומית בסכום של כ-5.2 מיליון יורו. בנוסף, חברה זרה בבעלות ובשליטה מלאה של בעל השליטה בשוכרת, חתמה על ערבות חברה להבטחת כל התחייבותה.

עם זאת, הסכם השכירות מותנה בתנאי מתלה, על פיו לקסן תקבל עד לא יאוחר מה-30 בינואר 2019 חוות דעת של משרד עורכי דין טורקי לשביעות רצונה.

מלון טופקאפי באנטליה. צילום עירית רוזנבלום

מדובר בחברה Swandor Hotels & Resorts, קבוצה המפעילה 18 מלונות בחמש מדינות: טורקיה, יוון, תאילנד, ויאטנם ומצרים – בה יש לה שלושה מלונות. המותגים הפועלים תחתיה הם PGS ו-DESSOLE כשבין המלונות שבבעלותה נמנה מלון טופקאפי באנטליה, המוכר היטב לישראלים.

החברה מתכננת להפוך את מלון הנסיכה למלון אולטרה הכל כלול כמו בטורקיה.

הנסיכה שהגיעה לאילת ב-1992

מלון הנסיכה באילת הוקם על ידי איש העסקים היהודי-גרמני אלכסנדר טסלר בשנת 1992. המלון המפואר היה מיועד לקהל אוליגרכים מרוסיה ומאוקראינה. בשנת 2015 החל המלון לצבור חובות ובנובמבר 2015 נסגר לצמיתת. בנו של אלכסנדר, מרלון טסלר, נאלץ למכור את רוב מניות המלון (60%) לחברת נ.צ.ב.א. החברה סיכמה עם משפחת טסלר כי היא תשלם את כל חובותיו של המלון שהגיעו ליותר מ-200 מיליון שקלים ותשפץ אותו בעלות של 25 מיליון שקלים.

מלון הנסיכה עומד נטוש מאז אולצה רשת ישרוטל להפסיק את ניהולו בשל החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים. בפברואר 2017, תבע מרלון טסלר את ישרוטל ובנק הפועלים בסכום של 200 מיליון שקלים בטענה שבנק הפועלים החל לגבות עמלות וריביות סך של כ-46 מיליון שקלים שהובילו לקריסת המלון.

מוקדם יותר השנה ציין אטיאס כי המלון עשוי להיפתח מחדש וכי החברה נמצאת במשא ומתן עם מספר חברות.

Exit mobile version