Site icon IAS

הוארכה הוראת השעה לאשר מגורים בשטחי בנייה למלונאות

מלון וולודרף אסטוריה בירושלים. . צילום יח"צ

"מאז 2016, אז חוקקה הוראת השעה שאנו מבקשים להאריך ועד היום, נדונו בוועדות התכנון או בוועדות המקומיות 20 תוכניות של עירוב שימושים בין מלונאות ומגורים, שנשענות על התיקון. התוכניות הללו כוללות 7,000 חדרי מלון. עירוב שימושים נפוץ בכל העולם. אין היום מבנה שכולו מלון או כולו משרדים".

כך אמר בוועדת הפנים דורון אהרון, סמנכ"ל פיתוח במשרד התיירות, בדיון שבו דנה הוועדה בראשות ח"כ יואב קיש, בהארכת הוראת שעה לשנה נוספת. לפי הוראת השעה, ועדה מקומית עצמאית, המוסמכת לאשר תוספת שטחי בניה למלונאות, תוכל לאשר תוספת של 20% שטחי בניה למגורים במגרשים המיועדים למלונאות. כן ניתן להוסיף 40% זכויות בניה ביחס לשטח הכולל המותר לבניה לפי תוכנית שאושרה בוועדה מחוזית למלונאות, ומחצית מתוספת זו תוכל לשמש למגורים.

מלון ריץ קרלטון בהרצליה, בו נעשה שימוש מעורב במלונאות ובמגורים. צילום יח"צ

יו"ר הוועדה קיש אמר כי "מדובר על הארכת הוראת שעה בשנה, כי אחרי שנתיים עדיין אי אפשר לומר אם ההוראה מיותרת או חשובה. כדי לאפשר בחינה מלאה של הצלחת ההוראה, אני מציע להוסיף שנה, ובסוף שנה זו נגיע למסקנות".

יועץ שר התיירות, ליאור פרבר, סיפר כי "בין השנים 2005-2015 לא נבנו מלונות חדשים. ניסינו להבין מה החסמים ומצאנו שכדאיות כלכלית ובירוקרטיה מעכבות ומונעות בניית מלונות. בשלוש השנים האחרונות מספר התיירים עלה משמעותית. ב-2017 נרשם גידול של 25%, ומספר התיירים הגיע ל-3.6 מיליון. ברבעון הראשון של 2018 נרשם גידול נוסף של עוד 25%. מספר חדרי המלון לא עלה בהתאמה".

ח"כ קיש בירר עם הסמנכ"ל במשרד התיירות אהרון אם המשרד רוצה להפוך את ההוראה לחוק, וזה השיב כי תידרש עוד שנה כדי לנתח את הנתונים. "אציין שבנוסף ל-7,000 החדרים בתוכניות שנדונות בוועדות התכנון, 1,948 חדרים נוספים כבר עברו לשלב הבא וקיבלו מענקים, לאחר שהוכיחו שיש להם 20% הון עצמי, מגעים מול הבנקים לאשראי ותב"ע מאושרת".

ח"כ יעקב אשר ביקש לברר איך מונעים ניצול לרעה של הוראת השעה בכך שיזמים יגישו תוכניות למלונאות, יקבלו את ההקלות ואז יבנו רק למגורים ואהרן אמר ש"האישור מוגבל ל-3 שנים". שרון מאיר ממשרד התיירות הוסיפה כי "הוכנסה הגבלה – מחריגים את הקו הראשון של סביבה חופית".

Exit mobile version